'Skull and Bones is geen verhaalgedreven game'
Skull and Bones draait niet om het verhaal, maar heeft wel kleine verhalende elementen.
Dat vertelt Skull and Bones-regisseur Ryan Barnard in gesprek met TrueAchievements. Toen het spel in 2017 werd aangekondigd werd onthuld dat er wel een singleplayercampagne was, maar dat blijkt niet het geval. "Skull and Bones is geen verhaalgedreven game", vertelt Barnard. "Er zijn wel verhalende stukken in het spel. Je ontmoet belangrijke npc's, Kingpings, die ieder hun eigen verhaal hebben waarvan je de ontwikkeling kunt volgen wanneer je hun contracten aanneemt."
"Er is een onderliggend verhaal waarmee we de wereld hebben gebouwd, maar dat is niet de belangrijkste focus. We willen dat spelers hun eigen verhalen maken en zelf kunnen kiezen wel type piraat ze zijn."
Barnard gaat ook nog dieper in op het progressiesysteem van Skull and Bones. Hoe meer progressie de speler maakt, hoe meer blauwprinten voor schepen, wapens en pantser er worden vrijgespeeld. Volgens Barnard maken die spullen de speler effectiever tegen nieuwe vijanden.
Skull and Bones komt op 8 november uit op de PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.