Update: Shinji Mikami vertrekt bij Tango Gameworks
Nieuws

Update: Shinji Mikami vertrekt bij Tango Gameworks

Bethesda heeft bevestigd dat Tango Gameworks-oprichter Shinji Mikami vertrekt bij de studio.

Dat deed het bedrijf via Twitter. "We kunnen bevestigen dat Shinji Mikami heeft besloten om Tango Gameworks in de komende maanden te verlaten. We danken hem voor zijn werk als creatief leider en ondersteunende mentor voor jonge ontwikkelaars aan de The Evil Within-franchise, Ghostwire: Tokyo en natuurlijk Hi-Fi Rush. We wensen Mikami-san het beste in de toekomst en kijken uit naar wat de getalenteerde ontwikkelaars van Tango voor ons in petto hebben."

Oorspronkelijk bericht:
Shinji Mikami, de oprichter en CEO van Tango Gameworks, zou vertrekken bij de studio.

TrueAchievements zegt een e-mail die intern in het bedrijf werd verstuurd te hebben ingezien waarin dit werd aangekondigd door vicepresident Todd Vaughn. "Ik schrijf jullie vandaag om te laten weten dat studiohoofd Shinji Mikami heeft besloten om Tango Gameworks ergens de komende maanden te verlaten."

Mikami is vooral bekend als de maker van de Resident Evil-reeks - waar hij tot Resident Evil 4 hoofdverantwoordelijk voor was. In 2010 richtte hij Tango Gameworks op, waar hij de The Evil Within Games mee maakte. Voor recentere releases Ghostwire: Tokyo en Hi-Fi Rush was hij executive producer. Tango is onderdeel van ZeniMax en dus ook overgenomen door Microsoft.

Het is niet bekend wat Mikami, indien de berichten kloppen, in de toekomst gaat doen. Fans speculeren dat hij zich aan gaat sluiten bij M-Two Inc, de in 2019 opgerichte studio van voormalige PlatinumGames-CEO Tatsuya Minami. Volgens berichtgeving toen zou de naam M-Two slaan op het feit dat Minami de studio samen met Mikami wilde oprichten. Dit is echter nog niet officieel bevestigd. Het is ook mogelijk dat Mikami met pensioen gaat.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze
Nieuws

Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze

Adolf Kristjansson neemt het stokje van de vorig jaar vertrokken Tobias Sjögren over

Payday-ontwikkelaar Starbreeze heeft een nieuwe CEO: Adolf Kristjansson.

Kristjansson was voorheen de senior director van global commercial strategy bij Electronic Arts. In zijn nieuwe rol als CEO van Starbreeze wil hij het bedrijf omvormen tot een studio die er meerdere grote titels op nahoudt. Ook de Payday-franchise moet verder uitgebreid worden.

Tobias Sjögren, de vorige CEO van Starbreeze, vertrok begin vorig jaar. De studio liet toen weten dat er "ander leiderschap" nodig was. Sinds de release van Payday 3in 2023 krijgt de ontwikkelaar veel kritiek te verduren, onder andere vanwege aanhoudende serverproblemen. Starbreeze gaf aan dat Payday 3 onder verwachtingen presteert. Sjörgen bood voorheen al publiekelijk zijn excuses aan voor de situatie.

Toen Sjögren vorig jaar aftrad, nam Jürgen Goeldner, de voormalige CEO van Focus Entertainment, de rol op zich. Het was toen al bekend dat dit tijdelijk zou zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!