Rockstar stopt met grote updates Red Dead Online
Nieuws

Rockstar stopt met grote updates Red Dead Online

Rockstar stopt met grote updates voor Red Dead Online. De ontwikkelaar wil zich meer focussen op de ontwikkeling van de nieuwe Grand Theft Auto.

Dat meldt Rockstar op diens officiële website. "Over de afgelopen paar jaar hebben we gestaag steeds meer ontwikkelingsmiddelen verplaatst naar het nieuwe deel in de Grand Theft Auto-reeks," schrijft de ontwikkelaar. "We begrijpen meer dan ooit dat we de verwachtingen van spelers moeten overtreffen en dat we ervoor moeten zorgen dat het volgende deel zich goed mogelijk is. Daarom maken we wat veranderingen in hoe we Red Dead Online ondersteunen."

In de toekomst bouwt Rockstar verder op reeds bestaande modi in Red Dead Online in plaats van het toevoegen van nieuwe modi en grote updates. Spelers hoeven dus geen grote gethematiseerde evenementen meer te verwachten. Later dit jaar worden er nieuwe Telegram Missions toegevoegd. Rockstar blijft de game wel ondersteunen met patches en seizoensgebonden evenementen.

Rockstar kondigde eerder dit jaar aan dat de nieuwe game in de Grand Theft Auto-reeks officieel in ontwikkeling is. “Met de ongekende populariteit van GTAV weten we dat velen van jullie nieuwsgierig zijn naar een nieuw deel in de Grand Theft Auto-serie. Bij elk nieuw project dat we starten, is het ons doel om aanzienlijk te verbeteren in vergelijking met dat wat we eerder hebben afgeleverd. We zijn blij dat we nu officieel kunnen bevestigen dat de actieve ontwikkeling voor het volgende deel in de Grand Theft Auto-serie in volle gang is,” meldde de ontwikkelaar in een persbericht.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error