Remake van Persona 3 bevat geen FES- of Portable-content
Nieuws

Remake van Persona 3 bevat geen FES- of Portable-content

We kunnen ook niet als vrouw spelen

Atlus, de ontwikkelaar van de nieuwe Persona 3 Reload, meldt dat de remake gebaseerd is op de oorspronkelijke PlayStation 2-versie van het spel. Er is dus geen aanvullende content van Persona 3 FES en Persona 3 Portable in de remake te vinden. Dit betekent dat spelers ook niet kunnen kiezen voor het vrouwelijke hoofdpersonage.

Producer Ryota Niitsuma en regisseur Kazuhisa Wada bevestigen dit in een interview met IGN. Ze geven aan dat het oorspronkelijke idee voor de remake van Persona 3 was om trouw te blijven aan het origineel. Daarom is ervoor gekozen om geen content van FES of Portable op te nemen en zich te richten op het nabootsen van de originele Persona 3-ervaring.

FES is een extra schijf voor Persona 3 die een epiloog aan het spel toevoegt. Persona 3 Portable is daarentegen een volledige remaster van de game die in 2009 werd uitgebracht voor de PlayStation Portable. Naast aanpassingen in het verhaal en nieuwe 'social links', bood deze versie spelers ook de mogelijkheid om als vrouwelijke protagonist te spelen. Dit werd positief ontvangen door veel fans, gezien de zeldzaamheid van een speelbaar vrouwelijk personage in Persona-games.

Hoewel Persona 3 Reload dus teruggaat naar het basisspel, belooft Niitsuma wel enkele nieuwe toevoegingen. Het volledige voice-over-team is vernieuwd en fans mogen ook nieuwe scènes en gebeurtenissen verwachten. Meer informatie hierover zal binnenkort gegeven worden.

Persona 3 Reload werd gisteren onthuld met een trailer tijdens de Xbox Showcase. Het is nog niet bekend op welke andere consoles de remake zal verschijnen naast Xbox Series X en S, Xbox One en pc. Het is echter zeer waarschijnlijk dat de game ook naar PlayStation en Switch zal komen. Aan het begin van dit jaar bracht Atlus overigens een port van Persona 3 Portable uit voor moderne consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht
Nieuws

Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht

Grote update nog altijd in ontwikkeling

De in februari vorig jaar verschenen indiegame Pacific Drive is inmiddels meer dan een miljoen keer verkocht.

Dat hebben uitgever Kepler Interactive en ontwikkelaar Ironwood Studios aangekondigd. Het spel verscheen op 22 februari 2024 op PlayStation 5, Steam en Epic Games Store. Sindsdien zijn er drie gratis content-updates uitgekomen, alsmede diverse betaalde cosmetische pakketten. Er moet nog een vierde "substantiële" update uitkomen.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren. Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Eind vorig jaar werd gemeld dat er een televisieserie gebaseerd op Pacific Drive wordt gemaakt door Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!