Rare: 'GoldenEye-heruitgave mogelijk maken duurde langer dan gewild'
Nieuws

Rare: 'GoldenEye-heruitgave mogelijk maken duurde langer dan gewild'

Volgens ontwikkelaar Rare duurde het langer dan gewild om de aankomende heruitgave van GoldenEye 007 mogelijk te maken.

Dat meldde Rare-baas Craig Duncan tijdens een GI Live-panel afgelopen week (via NintendoLife). Hij vertelt daarbij dat het eigenlijk de bedoeling was dat het spel in 2015 in Rare Replay had gezeten.

"Om eerlijk te zijn duurde het langer dan we hadden gewild. We probeerden er voor te zorgen dat de game in 2015 bij Rare Replay zat, wat Rare's dertigste jubileumjaar is."

Hij vervolgt: "Je kunt je voorstellen dat het een complexe situatie is met de licenties. Er waren veel gesprekken met onze vrienden bij Nintendo, de mensen bij MGM, de mensen bij Xbox, en we bleven maar praten tot het mogelijk was. Het is uiteindelijk gelukt, dus daar ben ik trots op."

Eerder deze maand werd onthuld dat de Nintendo 64-shooter GoldenEye 007 naar Nintendo Switch Online en Xbox Game Pass komt. Het lijkt daarbij om twee verschillende versies van de game te gaan. GoldenEye 007 op Switch Online lijkt een overzetting te worden van de N64-games zonder extra toeters of bellen, maar met een online multiplayer. De Xbox Game Pass-versie wordt echter opgepoetst en heeft een 4k-resolutie, maar heeft alleen lokale multiplayer. Een releasedatum voor beide versies is nog niet bekend.

Er gingen al jaren geruchten over een mogelijke heruitgave van de Nintendo 64-game GoldenEye 007. Vanwege verschillende licentiehouders is de game nooit opnieuw op een ander platform uitgegeven. Rare, dat inmiddels onderdeel is van Microsoft, ontwikkelde de game, maar ook Nintendo en MGM hebben rechten in handen. 

GoldenEye 007 verscheen in 1997 op de Nintendo 64 en is gebaseerd op de James Bond-film GoldenEye. De game stond bekend om de voor die tijd realistische schietactie. Naast een campagne bevatte het spel ook een lokale multiplayermodus voor vier spelers, die gretig aftrek vond.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Donkey Kong-kampioen Billy Mitchell wint in smaadzaak
Nieuws

Donkey Kong-kampioen Billy Mitchell wint in smaadzaak

Australische YouTuber Karl Jobst moet schadevergoeding betalen

Billy Mitchell, de voormalige recordhouder in Donkey Kong, heeft een rechtszaak gewonnen van de Australische YouTuber Karl Jobst. De rechter bepaalde dat er sprake was van smaad.

Jobst claimde in meerdere YouTube-video's dat Mitchell vals had gespeeld om de hoogste highscore in Donkey Kong te behalen. Mitchell verzet zich al jaren tegen dergelijke claims. Jobst claimde in zijn video's ook dat YouTuber Ben Smith (Apollo Legend) zelfmoord pleegde omdat Mitchell in 2020 een rechtszaak van hem won.

Mitchell klaagde Jobst aan voor smaad en heeft van rechter Ken Barlow in Brisbane gelijk gekregen. Jobst moet Mitchell 300.000 Australische dollar (173.881,50 euro) in schadevergoeding betalen, en nog eens 50.000 Australische dollar voor een andere video waarin Jobst de spot dreef met Mitchells aanklacht.

Jobst verontschuldigde zich op social media richting zijn fans. Sommigen van hen hebben meebetaald aan de kosten verbonden aan de rechtszaak. "De rechter achtte Billy een geloofwaardige getuige en geloofde alles. Vanaf dat moment kon ik niets meer doen om mijzelf te redden. Ik ga mijn opties overwegen." Mitchell gaf op social media aan "van de geur van winst in de avond te houden" en bedankte iedereen die hem steunde.

Mitchell werd vooral bekend in de jaren tachtig en negentig dankzij highscores in games als Donkey Kong en Pac-Man. In de documentaire The King of Kong: A Fistful of Quarters werd hij afgeschilderd als de aardsvijand van Steve Wiebe, de de highscore van Mitchell probeerde te verslaan. Tegenwoordig heeft Robbie Lakeman de hoogste score in Donkey Kong.

View post on X
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation Plus Essential-games van april nu te claimen
Nieuws

PlayStation Plus Essential-games van april nu te claimen

Met Robocop: Rogue City, The Texas Chain Saw Massacre en meer

Mensen kunnen vanaf vandaag de PlayStation Plus Essential-games van april claimen.

Zoals vorige week werd bekendgemaakt, gaat het om drie spellen, waaronder Robocop: Rogue City. Die game verscheen oorspronkelijk in het najaar van 2023 en werd goed ontvangen door critici en fans. In de first-person game moeten spelers als de robotagent de straten van Old Detroit misdaadvrij houden. De game is alleen op PlayStation 5 speelbaar.

De andere games die nu geclaimd kunnen worden zijn The Texas Chain Saw Massacre (PS5 en PS4) en Digimon Story: Cyber Sleuth - Hacker's Memory (voor PS4, maar ook op PS5 speelbaar). Alle drie de games kunnen tot 5 mei door alle PlayStation Plus-leden geclaimd worden. Hieronder zijn meer beelden van alle drie de games te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!