Private Division begint vier nieuwe samenwerkingen met indiestudio's
Nieuws

Private Division begint vier nieuwe samenwerkingen met indiestudio's

Private Division, een uitgeverslabel van Take-Two Interactive, heeft vier nieuwe samenwerkingen met indiestudio's opgestart.

Aankomende games van de studio's Yellow Brick Games, Piccolo Studio, Evening Star en Die Gute Fabrik worden daardoor uitgegeven via Private Division. Alle vier de studio's hebbe volgens een persbericht games in ontwikkeling. De eerste van deze spellen komt niet voor het fiscale jaar 2024 uit.

Private Division is een uitgeverslabel van Take-Two bedoeld voor kleinere en onafhankelijk ontwikkelde games. Eerder werden via dit label al OlliOlli World en The Outer Worlds uitgegeven, alsmede de Xbox- en PlayStation-versies van Hades. Ook Kerbal Space Program 2 moet via dit label worden uitgebracht. Private Division is ook eigenaar van OlliOlli-studio Roll7 en gaat de nog onaangekondigde nieuwe game van Ori and the Blind Forest-studio Moon Studios uitbrengen.

De Spaanse ontwikkelaar Piccolo Studio heeft to nu toe één spel uitgebracht, Arise: A Simple Story, en werkt nu aan een nieuwe IP. Evening Star heeft meegewerkt aan Sonic Mania en werkt nu aan een nieuwe game met een eigen personage. 

Die Gute Fabrik uit Kopenhagen is vooral bekend van de game Mutazione en werkt nu aan een verhaal gedreven game. Yellow Brick Games tot slot komt uit Canada en werkt aan een ambitieuze nieuwe actie-rpg. Het team bestaat uit mensen die onder andere aan Assassin's Creed en Dragon Age hebben gewerkt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error