PlatinumGames wil volgend jaar juni meer van Project GG tonen
Nieuws

PlatinumGames wil volgend jaar juni meer van Project GG tonen

Project GG, een nieuwe game van PlatinumGames, wordt waarschijnlijk in juni 2023 weer getoond.

Het spel werd een aantal jaren geleden al onthuld via een teaser die hieronder nogmaals is te zien, maar veel informatie of daadwerkelijke beelden zijn er nog niet. Alleen duidelijk is dat het een grote actiegame moet worden van Hideki Kamiya, die eerder al Bayonetta en The Wonderful 101 bedacht.

In een interview met Famitsu (via VGC) laat Takao Yamane, de nieuwe vicepresident van de ontwikkelaar en een voormalige topman van Nintendo, iets meer los over het mysterieuze spel. Zo wil de studio de game in juni 2023 aan de wereld tonen. Het is niet duidelijk of daarmee E3 2023 of de Summer Game Fest Kick Off-Live Show wordt bedoeld. Beide evenementen gaan als het goed is komend jaar door.

Volgens Yamane laat een investering van Tencent in PlatinumGames uit 2020 toe dat het spel ontwikkeld kan worden. De game moet door PlatinumGames zelf uitgegeven worden en is een van de redenen dat Yamane zich heeft aangesloten bij de studio. Het spel moet wereldwijd zowel fysiek als digitaal uitkomen. PlatinumGames werkt daarnaast aan nog een compleet nieuwe IP die het ook zelf wil uitbrengen.

Onlangs werd aangekondigd dat Yamane de nieuwe vicepresident en CBO van PlatinumGames is. Yamane was voorheen zeven jaar lang de licensing general manager en managing director van verkoop en planning bij Nintendo. Daarvoor was hij onderdeel van Nintendo Frankrijk en Nintendo Europa.

Yamane laat in hetzelfde interview ook weten dat hij hij vijfhonderd nieuwe werknemers wil aannemen bij PlatinumGames, zodat er uiteindelijk meer dan duizend werknemers bij het bedrijf zijn. Er zijn op dit moment studio's in Tokio en Osaka, maar Yamane wil ook studio's in andere Japanse steden openen. Meer werknemers kan er voor zorgen dat er harder gewerkt kan worden aan grootschaligere projecten, maar ook dat er meer geëxperimenteerd kan worden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Marvel Rivals ontvangt elke zes weken een nieuw personage
Nieuws

Marvel Rivals ontvangt elke zes weken een nieuw personage

Al zijn er afgelopen week twee nieuwe personages toegevoegd

Om de zes weken moet er een nieuw speelbaar personage aan Marvel Rivals worden toegevoegd.

Dat heeft regisseur Guangyun Chen aan Metro verteld. "Elk seizoen bestaat uit twee helften. Eén seizoen duurt drie maanden. En gedurende elke helft van het seizoen introduceren we een nieuw personage."

Het eerste seizoen van Marvel Rivals ging afgelopen vrijdag van start. Het seizoen heet 'Eternal Night Falls' en draait het om vampiers. Doctor Strange raakt gevangen in de Entangled Astral Plane, waardoor Darkhold-pagina's zich kunnen verspreiden. Daarnaast veranderen Dracula en Doctor Doom de baan van de maan, waardoor New York in een oneindige duisternis valt en een leger aan vampierachtige wezens vrij spel hebben.

Er zijn ditmaal twee nieuwe helden toegevoegd: Mr. Fantastic en Invisible Woman. Later gedurende het seizoen komen ook de andere twee helden van de Fantastic Four, namelijk The Thing en Human Torch, beschikbaar. Ook verschijnen er gedurende het seizoen nieuwe maps, waarbij vandaag Midtown Descents into Darkness en The Mystical Sanctum Sanctorum zijn verschenen, en de nieuwe modus Doom Match.

Marvel Rivals is gratis speelbaar via pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. In de PvP-shooter nemen twee teams van zes spelers het tegen elkaar op op diverse bekende locaties en met verschillende personages uit de Marvel-franchise. Met zogeheten Team-Up-vaardigheden kunnen helden samen moves uitvoeren. Zo kan Rocket Raccoon bijvoorbeeld op de rug van Groot rondrijden. Spelers kunnen uit een grote selectie helden en schurken kiezen uit bekende groepen als de Avengers, Guardians of the Galaxy, X-Men en nog veel meer.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation-patent laat AI voorspellen welke knoppen worden ingedrukt
Nieuws

PlayStation-patent laat AI voorspellen welke knoppen worden ingedrukt

Een ander patent maakt van de DualSense-controller een geweer

Sony heeft een patent vastgelegd voor een techniek waarbij artificiële intelligentie voorspelt welke knoppen op de controller een speler gaat indrukken.

Het patent werd gevonden door tech4gamers en draait om een camera die de speler en de controller bekijkt, speelgedrag opneemt en vervolgens AI laat inschatten welke knoppen er ingedrukt gaan worden.

Hoewel dit op het eerste gezicht een onnodige technologie lijkt, zou dit specifiek gebruikt kunnen worden om input lag - bijvoorbeeld gedurende online games of cloudgaming - te verlagen. De bovengenoemde website vond ook Sony-patenten waarbij AI gebruikt wordt om te doen alsof ze spelers zijn en zo cheaters op te sporen.

GameRant vond een ander Sony-patent waarbij de DualSense-controller uitgerust wordt met een trekker om zo realistischere schietactie te bieden. De controller zou daarbij met één hand worden vastgehouden, en tussen de R1- en R2-knop zou men kijken om te mikken.

Gamebedrijven leggen regelmatig patenten vast voor allerlei concepten en technologieën, en het hoeft niet te betekenen dat de ideeën die in deze patenten worden geopperd daadwerkelijk in de praktijk gebruikt gaan worden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!