PlatinumGames hint naar games die langer gespeeld kunnen worden
Bayonetta-ontwikkelaar PlatinumGames hint naar een vernieuwde focus op games die voor een langere tijd gespeeld kunnen worden.
Atsushi Inaba, de medeoprichter van de studio en tevens de nieuwe CEO, werd geïnterviewd door Famitsu (vertaald door VGC). In dat interview hint hij naar een toekomstige focus op games die geruime tijd gespeeld kunnen worden. Hoewel hij niet letterlijk live service-games noemt, zou Inaba daar mogelijk wel naar kunnen hinten.
De studio zou games willen maken "die voor een langere tijd gespeeld kunnen worden", in tegenstelling tot games die vooral vaak eenmalig worden gespeeld. Daarbij haalt hij specifiek het nog in mysterie gehulde Project GG aan waaraan Bayonetta-bedenker Hideki Kamiya werkt. "Oeps, nu verklap ik bijna iets belangrijks over het project."
Dat wil niet zeggen dat PlatinumGames nooit meer spellen ontwikkelt die meer lijken op eerder uitgebrachte games. "We willen ook kleinere maar kritisch geweldig games blijven maken waarin je kunt genieten van het uitspelen van verschillende, afgezonderde levels, zoals Sol Cresta en Bayonetta."
Hij vervolgt: "Maar projecten die we in de toekomst willen uitbrengen, krijgen een andere structuur. Ik denk dat het noodzakelijk is om dat te doen als we kijken naar de veranderingen binnen de industrie in de komende vijf jaar. Sorry dat ik zo vaag ben, maar meer kan ik op dit moment niet vertellen."