Nightdive Studios had bijna GoldenEye 007-overzetting gemaakt
Nightdive Studios zou bijna aan de aankomende ports van GoldenEye 007 hebben gewerkt voordat het project toch niet doorging.
Dat heeft Stephen Kick, de CEO van de ontwikkelaar, vorige week laten weten op social media. "We waren *zo* dichtbij, maar uiteindelijk ben ik blij om te zien dat GoldenEye terugkeert naar moderne systemen en nog blijer dat Rare de studio is die de game terugbrengt."
Nightdive Studios staat bekend om diverse remakes en remasters van games als System Shock en het vervolg, Turok: Dinosaur Hunter en het vervolg en Shadow Man. Kick liet niet weten in hoeverre Nightdive van plan was GoldenEye aan te passen en waarom het uiteindelijk niet door is gegaan.
Vorige week werd onthuld dat de Nintendo 64-shooter GoldenEye 007 naar Nintendo Switch Online en Xbox Game Pass komt. Het lijkt daarbij om twee verschillende versies van de game te gaan. GoldenEye 007 op Switch Online lijkt een overzetting te worden van de N64-games zonder extra toeters of bellen, maar met een online multiplayer. De Xbox Game Pass-versie wordt echter opgepoetst en heeft een 4k-resolutie, maar heeft alleen lokale multiplayer. Een releasedatum voor beide versies is nog niet bekend.
Er gingen al jaren geruchten over een mogelijke heruitgave van de Nintendo 64-game GoldenEye 007. Vanwege verschillende licentiehouders is de game nooit opnieuw op een ander platform uitgegeven. Rare, dat inmiddels onderdeel is van Microsoft, ontwikkelde de game, maar ook Nintendo en MGM hebben rechten in handen. Voorheen zouden Microsoft en Rare hebben geprobeerd de game naar Xbox te brengen, maar Nintendo zou dat toen tegen hebben gehouden. Eerder dit jaar lekten er Xbox-achievements uit van het spel.
GoldenEye 007 verscheen in 1997 op de Nintendo 64 en is gebaseerd op de James Bond-film GoldenEye. De game stond bekend om de voor die tijd realistische schietactie. Naast een campagne bevatte het spel ook een lokale multiplayermodus voor vier spelers, die gretig aftrek vond.