Nieuwe Quantic Dream-game bevat mogelijk competitieve elementen
Nieuws

Nieuwe Quantic Dream-game bevat mogelijk competitieve elementen

Quantic Dream zoekt een werknemer die ervaring heeft met het maken van competitieve games.

Hoewel het daarmee niet is bevestigd, lijkt het waarschijnlijk dat de nog onaangekondigde nieuwe game van de ontwikkeling competitieve elementen bevat. 

Op de website van de ontwikkelaar wordt gezocht naar een senior game designer die zich richt op competitieve elementen. Zo moet de persoon in kwestie "bekend zijn met de problemen van het balanceren van een competitieve of strategische game" en moet diegene "veel kennis over competitieve games" hebben.

In een andere vacature voor senior game economy designer wordt gezocht naar iemand die ervaring heeft met het ontwerpen van virtuele items, waarbij het analyseren van data over hoe de aankoop van deze items in de smaak valt een essentieel onderdeel van het werk is. Dat zou mogelijk kunnen duiden op microtransacties.

De meest recente game van Quantic Dream is Detroit: Become Human. Daarvoor maakte de studio onder andere Heavy Rain. Het competitieve aspect is opvallend, omdat de voorgaande games van de ontwikkelaar zich volledig richten op filmische ervaringen voor één speler.

In 2019 liet Quantic Dream al weten dat toekomstige games van de ontwikkelaar multiplatformreleases worden. Voorheen kwamen de games van Quantic Dream bovenal op PlayStation-consoles uit. De meest recente releases zijn ruim na hun lancering op PlayStation-consoles wel op pc uitgekomen.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze
Nieuws

Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze

Adolf Kristjansson neemt het stokje van de vorig jaar vertrokken Tobias Sjögren over

Payday-ontwikkelaar Starbreeze heeft een nieuwe CEO: Adolf Kristjansson.

Kristjansson was voorheen de senior director van global commercial strategy bij Electronic Arts. In zijn nieuwe rol als CEO van Starbreeze wil hij het bedrijf omvormen tot een studio die er meerdere grote titels op nahoudt. Ook de Payday-franchise moet verder uitgebreid worden.

Tobias Sjögren, de vorige CEO van Starbreeze, vertrok begin vorig jaar. De studio liet toen weten dat er "ander leiderschap" nodig was. Sinds de release van Payday 3in 2023 krijgt de ontwikkelaar veel kritiek te verduren, onder andere vanwege aanhoudende serverproblemen. Starbreeze gaf aan dat Payday 3 onder verwachtingen presteert. Sjörgen bood voorheen al publiekelijk zijn excuses aan voor de situatie.

Toen Sjögren vorig jaar aftrad, nam Jürgen Goeldner, de voormalige CEO van Focus Entertainment, de rol op zich. Het was toen al bekend dat dit tijdelijk zou zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!