Nieuwe game van Yakuza-bedenker moet als Tarantino-film aanvoelen
De nieuwe game van Yakuza-maker Toshihiro Nagoshi moet volgens hem qua toon veel weghebben van een Quentin Tarantino-film.
Dat meldt hij in een interview met het Duitse 4Players. "Ik kan nog niet veel over de game onthullen, maar wel een idee geven. Er zal zeker geweld in zitten, maar ik wil niet teveel de kant van thriller of zelfs horror op. Ik wil dat mijn game meer als een Quentin Tarantino-film aanvoelt, met de nodige humor. Iets dat alleen maar intimideert of bloederig is past niet bij mij - ik wil ook een menselijk aspect, wat gekkigheid afgewisseld met serieuze momenten. Dat is mijn huidige stemming."
Volgens Nagoshi hoeven fans niet lang meer te wachten op een eerste blik op de game. "Ik moet wederom vaag blijven. Maar als ik een idee heb en het wil realiseren, dan gebeurt dat meestal snel. Ik kan iets niet lang voor mijzelf houden. Je hoeft dus waarschijnlijk niet lang meer te wachten... of laat ik het zo stellen: ik denk dat de bekendmaking sneller plaatsvindt dan andere ontwikkelaars zouden doen!"
Nagoshi vertrok vorig jaar bij Sega en richtte begin dit jaar zijn eigen ontwikkelstudio op bij het Chinese NetEase Games, genaamd Nagoshi Studio. Begin dit jaar werd gemeld dat de eerste, nog naamloze game van de studio nog maar in conceptfase zat.