NetEase richt nieuwe studio op met hoofd van design van Halo Infinite
Nieuws

NetEase richt nieuwe studio op met hoofd van design van Halo Infinite

Het Chinese NetEase Games heeft een nieuwe studio opgericht genaamd Jar of Sparks, dat geleid wordt door Jerry Hook, het hoofd van design van Halo Infinite.

Hook begon in 2003 al bij Microsoft, waar hij meehielp aan de ontwikkeling van Xbox Live. Daarna hielp hij als executive producer mee aan games als Halo 4 en Halo 5: Guardians. In 2015 ging hij weg bij Microsoft en aan de slag bij Bungie, maar in 2018 keerde hij terug om aan Halo Infinite te werken. In mei dit jaar vertrok hij weer.

Ook werkzaam bij Jar of Sparks is creative director Paul Crocker, die assistent creative director was bij de ontwikkeling van Halo Infinite en hoofd narratief was van de Batman: Arkham-games. Ook Greg Stone, die voorheen werkte aan Doom (2016) en Halo Infinite, werkt bij de studio. Tot slot is ook Steve Dyck aangenomen die als gameplayregisseur dienst gaat doen. Eerder werkte hij aan Halo Infinite en de SSX- en NBA Street-franchises.

NetEase heeft vooralsnog niet aangekondigd waar Jar of Sparks precies aan gaat werken, al is het de bedoeling dat de studio met "compleet nieuwe franchises met nieuwe personages, verhalen en werelden" komt. In een persbericht valt te lezen dat Jar of Sparks "een nieuwe generatie van verhaalgedreven actiegames" wil maken. De studio is gevestigd in Seattle, maar het is de bedoeling dat het bedrijf wereldwijde werknemers krijgt die vanuit huis kunnen werken.

NetEase investeerde in 2018 al 100 miljoen dollar in Bungie. Ook heeft het geïnvesteerd in Quantic Dream en nam het vorig jaar de Japanse ontwikkelaar van No More Heroes, Grasshopper Manufacture, over. NetEase werkt verder nauw samen met Blizzard om zo games als Overwatch, World of Warcraft en Diablo 3 in China uit te brengen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Obsidians Avowed kan nu worden gereserveerd
Nieuws

Obsidians Avowed kan nu worden gereserveerd

Game komt op 18 februari uit op Xbox Series, pc en Game Pass

De digitale pre-orders voor Avowed, de nieuwe actie-rpg van Obsidian Entertainment, zijn geopend.

Dat werd aangekondigd middels een nieuwe trailer die hieronder bekeken kan worden. Daarin wordt ook nogmaals de eerder dit jaar bevestigde releasedatum getoond. Naast een standaard editie komt er ook een digitale Premium-editie beschikbaar die vijf dagen eerder toegang tot de game geeft, alsmede twee skinpacks, een digitale artbook en soundtrack.

Dan is er nog de fysieke Premium-steelbook met al het bovenstaande en een landkaart. Mensen die de standaard editie kopen (of spelen via Xbox Game Pass) kunnen altijd op een later moment nog beslissen om middels een upgrade een andere editie aan te schaffen. Verder werden ook de systeemeisen van het spel op Steam gedeeld.

Avowed speelt zich in het universum van de Pillars of Eternity-franchise af, al hoeft men die titels niet gespeeld te hebben om toch van Avowed te kunnen genieten. Deze games zijn net als Avowed ontwikkeld door Obsidian. Xbox-topman Phil Spencer liet onlangs nog weten dat Avowed eerder dit jaar niet werd uitgesteld omdat de oude releasedatum niet gehaald kon worden, maar om de line-up van het bedrijf meer te verspreiden.

Avowed komt op 18 februari 2025 naar Xbox Series X en S, pc en Xbox Game Pass.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
GTA Trilogy-maker negatief over verwijderen van studionaam uit de intro
Nieuws

GTA Trilogy-maker negatief over verwijderen van studionaam uit de intro

Grove Street Games wordt niet meer genoemd op het startscherm van de game

De baas van Grove Street Games, de ontwikkelaar van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition, heeft zich negatief uitgesproken over het feit dat de naam van de studio uit de collectie is gepatcht.

Eerder deze week kwam er een update uit voor de collectie op consoles en pc, waarmee diverse verbeteringen uit de smartphoneversie werden toegevoegd aan deze versies. De update zorgde er ook voor dat het openingsscherm van de game gelijk is getrokken met de mobiele versie. Daar wordt echter niet Grove Street Games, de ontwikkelaar van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition, in genoemd, en nu dus ook niet op consoles en pc.

Thomas Williamson, de directeur van Grove Street Game, reageerde gepikeerd op social media. "Hypothetisch gezien is het een naaistreek om de hoofdontwikkelaars uit de credits te verwijderen middels een update, zeker wanneer de update honderden verbeteringen bevat die door die ontwikkelaars zijn gemaakt."

Spelers hebben Williamson inmiddels deels gecorrigeerd: de namen van de ontwikkelaar en de werknemers zijn nog steeds in de aftiteling van het spel te vinden. De studionaam is alleen uit het introscherm verdwenen. Gecombineerd met het feit dat veel gamers van mening zijn dat de oorspronkelijke release van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition geplaagd werd door problemen, reageren de meeste fans alles behalve begripvol op de tweet van de ontwikkelaar.

Hoe dan ook zorgt de onlangs verschenen update er voor dat er bijvoorbeeld een 'Classic Lightning'-optie wordt toegevoegd. Daarmee krijgen de drie games in de collectie - Grand Theft Auto 3, Vice City en San Andreas - vergelijkbaar kleurgebruik als de oorspronkelijke versies. Mensen kunnen kiezen of ze dit aan of uitzetten, maar standaard staat het aan. Verder zijn er diverse andere visuele en gameplaytechnische verbeteringen doorgevoerd. Spelers kunnen nu bijvoorbeeld rennen en ondertussen jachtgeweren, vlammenwerpers en assault rifles gebruiken.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!