NetEase richt nieuwe studio op met hoofd van design van Halo Infinite
Gamer.nl
Nieuws

NetEase richt nieuwe studio op met hoofd van design van Halo Infinite

Het Chinese NetEase Games heeft een nieuwe studio opgericht genaamd Jar of Sparks, dat geleid wordt door Jerry Hook, het hoofd van design van Halo Infinite.

Hook begon in 2003 al bij Microsoft, waar hij meehielp aan de ontwikkeling van Xbox Live. Daarna hielp hij als executive producer mee aan games als Halo 4 en Halo 5: Guardians. In 2015 ging hij weg bij Microsoft en aan de slag bij Bungie, maar in 2018 keerde hij terug om aan Halo Infinite te werken. In mei dit jaar vertrok hij weer.

Ook werkzaam bij Jar of Sparks is creative director Paul Crocker, die assistent creative director was bij de ontwikkeling van Halo Infinite en hoofd narratief was van de Batman: Arkham-games. Ook Greg Stone, die voorheen werkte aan Doom (2016) en Halo Infinite, werkt bij de studio. Tot slot is ook Steve Dyck aangenomen die als gameplayregisseur dienst gaat doen. Eerder werkte hij aan Halo Infinite en de SSX- en NBA Street-franchises.

NetEase heeft vooralsnog niet aangekondigd waar Jar of Sparks precies aan gaat werken, al is het de bedoeling dat de studio met "compleet nieuwe franchises met nieuwe personages, verhalen en werelden" komt. In een persbericht valt te lezen dat Jar of Sparks "een nieuwe generatie van verhaalgedreven actiegames" wil maken. De studio is gevestigd in Seattle, maar het is de bedoeling dat het bedrijf wereldwijde werknemers krijgt die vanuit huis kunnen werken.

NetEase investeerde in 2018 al 100 miljoen dollar in Bungie. Ook heeft het geïnvesteerd in Quantic Dream en nam het vorig jaar de Japanse ontwikkelaar van No More Heroes, Grasshopper Manufacture, over. NetEase werkt verder nauw samen met Blizzard om zo games als Overwatch, World of Warcraft en Diablo 3 in China uit te brengen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!