Multiplayerregisseur Halo Infinite vertrekt bij 343
Nieuws

Multiplayerregisseur Halo Infinite vertrekt bij 343

Tom French, de multiplayerregisseur van Halo Infinite, legt zijn werk bij 343 Industries neer.

Dat meldt hij zelf op Twitter. "Na elf en een half jaar bij Halo trek ik mijn Spartan-pantser voor de laatste keer uit om op een nieuwe avonturen te gaan. Het is een grote eer om onderdeel geweest te zijn van een game waar ik als speler zoveel van hield en die ik zo bewonder als ontwikkelaar. Ik kan niet trotser zijn op mijn tijd bij 343", schrijft French. Het is onduidelijk waarom French vertrekt.

French is niet de enige die dit jaar vertrok bij 343. In maart vertrok Andrew Witts. Hij was als hoofd multiplayerontwerp verantwoordelijk voor de fundamentele gameplaymechanieken en -modi van Halo Infinite, en werkte zo’n drie jaar voor ontwikkelaar 343 Industries. Studiohoofd Bonnie Ross legde in september haar werk neer. Ross was vijftien jaar studiohoofd van 343 Industries, en was meer dan 28 jaar werkzaam bij Microsoft.

De multiplayer van Halo Infinite is niet het succes geworden dat Microsoft verwachtte. Xbox-baas Matt Booty vergeleek de game met een hardloper die struikelt als hij over de finish komt. "Tegenwoordig, met een game als Halo Infinite, is het uitbrengen van de game nog maar het begin", vervolgde hij. “Er moet een plan zijn om de inhoud te blijven ondersteunen; er moet een plan zijn voor regelmatige voortdurende betrokkenheid [van de spelers]. En daar hadden we net niet een plan voor", zei hij in een podcast van YouTuber Skill Up.

Halo Infinite is sinds 15 november 2021 beschikbaar voor Xbox-consoles en pc. De pas uitgekomen Winter-update voegde de bèta van Forge, online co-op voor de campagne en een nieuwe modus toe. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'PlayStation 6 gebruikt AMD-chips, PlayStation-handheld ook op komst'
Nieuws

'PlayStation 6 gebruikt AMD-chips, PlayStation-handheld ook op komst'

PS6 zou draaien op Zem 4- of Zen 5-microarchitectuur

Sony zou de handen ineenslaan met AMD voor het maken van de chips voor PlayStation 6. Daarbij zou AMD ook chips voor een bijbehorende handheld ontwikkelen.

Dat claimt een betrouwbare Chinese insider genaamd zhangzhonghao (via Reddit en ResetEra). Er gingen voorheen al geruchten over de mogelijkheid dat Sony voor de nog onaangekondigde PlayStation 6 wederom AMD zou inschakelen - mede omdat dit backward compatibility makkelijker maakt, aangezien de PS4 en PS5 ook AMD-chips gebruiken. De insider claimt nu dat de PS6 op AMD's Zen 4- of Zen 5-microarchitectuur zal draaien.

Daarbij zou AMD ook aan chips voor een nieuwe PlayStation-handheld werken. Hoewel niet duidelijk is wat de functie van deze handheld precies wordt, verwachten fans dat het de bedoeling is dat deze handheld bestaande PlayStation-games afspeelt en dus niet een losstaand ecosysteem zal bieden.

Eerder dit jaar werd al geclaimd dat Sony de handheldmarkt nauwlettend in de gaten houdt. Insider Moore's Law is Dead claimde eerder ook al dat AMD aan twee nieuwe chipsets voor Sony werkte, en de mogelijkheid dat er zowel een console als handheld in ontwikkeling is zou dit verklaren.

Onlangs gaf Xbox-baas Phil Spencer ook al toe dat Microsoft aan een handheld werkt, al kan die nog enkele jaren op zich laten wachten. Na het succes van de Nintendo Switch en diverse pc-handhelds lijken dus ook Microsoft en Sony zich er aan te wagen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Final Fantasy 14 Mobile aangekondigd
Nieuws

Final Fantasy 14 Mobile aangekondigd

Speeltests worden binnenkort gehouden, daarna volgt de release

Square Enix heeft Final Fantasy 14 Mobile aangekondigd, een mobiele versie van de mmo.

De game wordt ontwikkeld door LightSpeed Studios, een dochteronderneming van Tencent Games, en de ontwikkeling wordt overzien door FF14-regisseur Naoki Yoshida. Een precieze releasedatum is er nog niet, maar er worden binnenkort in China speeltests gehouden en een wereldwijde release moet kort daarna volgen.

Yoshida noemt Final Fantasy 14 Mobile een "zuster van Final Fantasy 14". Het gaat dus niet om een directe port van de game die op pc en consoles verkrijgbaar is, al moeten wel "de grootsheid van het verhaal en de gevechtsmechanismen naar mobiele apparaten gebracht worden". Duidelijk is ook dat negen 'jobs' op release beschikbaar zullen zijn.

Ook wordt benadrukt dat diverse ontspannende bezigheden beschikbaar zullen zijn in het spel. Zo kan men met chocobo's racen en een Triple Triad-kaartspel spelen. Ook kunnen spelers hun huis naar eigen smaak aanpassen, meedoen aan diverse seizoensgebonden evenementen en diverse outfits passen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!