Multiplayerregisseur Halo Infinite vertrekt bij 343
Gamer.nl
Nieuws

Multiplayerregisseur Halo Infinite vertrekt bij 343

Tom French, de multiplayerregisseur van Halo Infinite, legt zijn werk bij 343 Industries neer.

Dat meldt hij zelf op Twitter. "Na elf en een half jaar bij Halo trek ik mijn Spartan-pantser voor de laatste keer uit om op een nieuwe avonturen te gaan. Het is een grote eer om onderdeel geweest te zijn van een game waar ik als speler zoveel van hield en die ik zo bewonder als ontwikkelaar. Ik kan niet trotser zijn op mijn tijd bij 343", schrijft French. Het is onduidelijk waarom French vertrekt.

French is niet de enige die dit jaar vertrok bij 343. In maart vertrok Andrew Witts. Hij was als hoofd multiplayerontwerp verantwoordelijk voor de fundamentele gameplaymechanieken en -modi van Halo Infinite, en werkte zo’n drie jaar voor ontwikkelaar 343 Industries. Studiohoofd Bonnie Ross legde in september haar werk neer. Ross was vijftien jaar studiohoofd van 343 Industries, en was meer dan 28 jaar werkzaam bij Microsoft.

De multiplayer van Halo Infinite is niet het succes geworden dat Microsoft verwachtte. Xbox-baas Matt Booty vergeleek de game met een hardloper die struikelt als hij over de finish komt. "Tegenwoordig, met een game als Halo Infinite, is het uitbrengen van de game nog maar het begin", vervolgde hij. “Er moet een plan zijn om de inhoud te blijven ondersteunen; er moet een plan zijn voor regelmatige voortdurende betrokkenheid [van de spelers]. En daar hadden we net niet een plan voor", zei hij in een podcast van YouTuber Skill Up.

Halo Infinite is sinds 15 november 2021 beschikbaar voor Xbox-consoles en pc. De pas uitgekomen Winter-update voegde de bèta van Forge, online co-op voor de campagne en een nieuwe modus toe. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!