Moeilijkheidsgraad Elden Ring niet verlaagd voor nieuwkomers
Elden Ring is 'niet opzettelijk eenvoudiger gemaakt' voor nieuwkomers. Dat vertelt regisseur Hidetaka Miyazaki in een interview op PlayStation Blog.
Daarmee gaat Miyazaki in op de discussie rondom moeilijkheidsgraden en de toegankelijkheid van games. Volgens Miyazaki zijn alle games van ontwikkelaar FromSoftware bedoeld om spelers hun 'verstand' te laten gebruiken, games 'te bestuderen', te 'onthouden wat er gebeurt' en te 'leren van hun fouten'.
"Elden Ring is niet bewust eenvoudiger gemaakt, maar ik denk dat meer spelers de game deze keer uitspelen", licht de regisseur toe. "Zoals ik al aangaf zijn de vrijheid qua progressie en de mogelijkheid om later terug te keren naar een uitdaging elementen die mensen helpen op een rustig tempo door te game te laten spelen."
"De focus ligt daarnaast niet op pure actie", vervolgt hij. "Deze keer heeft de speler heeft meer zeggenschap over hoe ze bijvoorbeeld eindbazen in de wereld aanpakken en hoe ze sluipen inzetten."
Tot slot geeft Miyazaki aan dat het eenvoudiger moet worden om Elden Ring in multiplayermodus te spelen, zodat spelers wellicht meer openstaan voor hulp van anderen.
Elden Ring verschijnt op 24 februari voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc.