Miyazaki wil niet te veel aan Elden Ring-succes denken
Elden Ring-regisseur Hidetaka Miyazaki wil niet te veel aan het succes van Elden Ring denken.
Dat vertelt hij tegen Famitsu nadat Elden Ring twee prijzen won bij de PlayStation Partner Awards (via VGC). Elden Ring won de prijs voor het bestverkochte in Azië ontwikkelde spel en de publieksprijs. "Ik probeer er niet zoveel aan te denken, want het kan een afleiding vormen bij het maken van nieuwe dingen in de toekomst. Echter ben ik erg dankbaar en voel ik me vereerd", vertelt Miyazaki.
Zo kijkt de regisseur ook naar de feedback van spelers. "Ik probeer persoonlijk niet direct naar de feedback van spelers te kijken. Dat is zo omdat ik niet naar iedereens opinie kan luisteren. Ik ben bang dat als ik dat wel doe, dat al die meningen die ik hoor een sterke invloed gaan hebben op mijn beslissingen."
Volgens Miyazaki verandert de manier waarop FromSoftware games maakt niet. "Ik weet het niet meer als mensen vragen waarom [de game zo succesvol is], maar mijn gevoel is dat ik geen intentie heb om de manier waarop ik dingen maak te veranderen."
Elden Ring kwam op 25 februari uit en is een groot succes geworden. De game werd tot nu toe 17,5 miljoen keer verkocht. Dat heeft uitgever Bandai Namco tijdens het bekendmaken van haar kwartaalcijfers gemeld. Een kwartaal geleden stond de teller nog op 16,6 miljoen exemplaren, dus in drie maanden tijd zijn daar nog eens bijna een miljoen exemplaren bijgekomen. De game is tevens een van de kanshebbers voor de titel Game of the Year tijdens The Game Awards.