Microsofts interne recensie van The Last of Us: Part 2 bejubelt de game
Gamer.nl
Nieuws

Microsofts interne recensie van The Last of Us: Part 2 bejubelt de game

Microsoft recenseert intern games van concurrenten, zoals The Last of Us: Part 2, zo blijkt uit een uitgekomen document.

Het document werd gepubliceerd als onderdeel van de rechtszaak tussen Epic Games en Apple die vandaag begint. Het GGPD-team van Microsoft recenseert diverse games van concurrenten, ogenschijnlijk om daar lering uit te trekken. De recensie biedt een unieke blik op hoe bedrijven elkaars producten observeren.

The Last of Us: Part 2 zou volgens Microsoft "een nieuwe maatstaf leggen voor wat we hopelijk kunnen bereiken op de nieuwe generatie consoles." Ook schrijft men: "The Last of Us: Part 2 is een zeldzame videogame waarin de kunst van het vertellen van verhalen in games vooruit wordt gestuwd. Dit weegt zwaarder dan of iedereen het wel 'leuk vindt', of plezier ervaart tijdens het spelen."

De recensie prijst de game op verschillende vlakken, waaronder de graphics, hoeveelheid details en overkoepelende presentatie. "We stonden regelmatig paf van de kwaliteit van de graphics, iets dat tegenwoordig helaas niet vaak meer gebeurt." 

Ook wordt het feit dat sommige secties van de game aanvoelen als 'loopsimulaties' geprezen. "Dat is misschien niet wat veel spelers verwachten, maar ze zijn erg goed gedaan en geven andere spellen - voornamelijk verhalende adventuregames - een doel om naar te streven qua dialogen, presentatie en ingesproken stemmen."

De enige duidelijke kritiek in het artikel is gericht op de gevechten in de game - volgens de schrijver in kwestie zou Naughty Dog het niet voor elkaar krijgen om goede vuurgevechten in hun games te creëren. "Gelukkig past dat bij het overkoepelende thema van de game en wordt de speler zo gemotiveerd meer stealth te gebruiken."

De volledige recensie is hieronder te lezen. Let op: er zitten enkele grote spoilers in over het verhaal van The Last of Us: Part 2.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!