Microsoft wil investeren in meer casual en sociale games voor Xbox
Nieuws

Microsoft wil investeren in meer casual en sociale games voor Xbox

Microsoft is van plan om bredere doelgroepen aan te spreken met Xbox door meer te investeren in casual en sociale games.

Dat laat Xbox-hoofd Phil Spencer weten in een interview met Bloomberg. "Wanneer ik denk aan de genres die gebruikelijk met Xbox worden geassocieerd, hebben we inderdaad Roblox, Minecraft, Fifa en Fornite, maar we willen blijven investeren in meer sociale, casual content. We hebben grote ambities."

Op wat voor manier die investeringen plaatsvinden, specificeert Spencer niet, maar een van de mogelijkheden is ontwikkelaars en uitgevers opkopen, zo kopt ook Bloomberg in. Microsoft heeft eerder al aangegeven dat het aankopen blijft doen nadat het de afgelopen jaren bedrijven als Bethesda's moederbedrijf Zenimax, Obsidian, Double Fine en Ninja Theory heeft gekocht.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Witcher 4 is nu volledig in productie
Nieuws

The Witcher 4 is nu volledig in productie

Het begin van een nieuwe trilogie

De nieuwe The Witcher-game is inmiddels volledig in productie.

De game bevond zich wel al enige tijd in de preproductiefase bij CD Projekt Red, maar het bedrijf laat weten dat de volledige productie enkele weken geleden is begonnen. "Van al onze projecten is deze game op dit moment het verst gevorderd", zo laat chief financial officer Piotr Nielubowicz weten tijdens het bekendmaken van de kwartaalcijfers van het bedrijf. "We zijn nu aan de meest intensieve fase van de ontwikkeling begonnen."

Ook regisseur Sebastian Kalemba liet zich enthousiast uit over het bovengenoemde feit. "Ik vind het geweldig dat ik kan aankondigen dat Project Polaris volledig in ontwikkeling is", zo liet hij op X weten. Polaris is de codenaam voor het spel. "Met nieuwe uitdagingen voor de boeg zijn het de getalenteerde en hard werkende mensen die me laten geloven dat we van de aankomende The Witcher-saga een opmerkelijke ervaring kunnen maken."

Duidelijk is dat het spel het begin van een nieuwe trilogie in moet luiden. Hoewel de release van de game nog lange tijd op zich kan laten wachten, is het de bedoeling dat de twee vervolgen relatief snel uit moeten komen. De drie games zouden vanaf de release van de eerste game in een tijdspanne van zes jaar moeten verschijnen. Verder is bekend dat de game op Unreal Engine 5 wordt ontwikkeld.

Eerder bleek ook dat Geralt of Rivia wederom een rol zal hebben in de nieuwe The Witcher-game - alleen niet de hoofdrol. Verder wordt er ook gewerkt aan een remake van de eerste The Witcher, een spin-off genaamd Project Sirius en een vervolg op Cyberpunk 2077. Lees hier alles wat tot nu toe bekend is over The Witcher 4.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation-topman Shuhei Yoshida vertrekt bij het bedrijf
Nieuws

PlayStation-topman Shuhei Yoshida vertrekt bij het bedrijf

Hij is 31 jaar werkzaam bij het bedrijf

Na 31 jaar werkzaam te zijn geweest bij PlayStation vertrekt Shuhei Yoshida op 15 januari 2025 bij het bedrijf.

Dat kondigde hij aan via PlayStation Blog. "Het voelt alsof ik de releasedatum van een nieuwe game aankondigt", zo grapt hij. "Ik ben sinds het begin bij PlayStation, en dit is mijn eenendertigste jaar bij het bedrijf. Toen ik er dertig jaar zat, begon ik te denken dat het tijd werd om te vertrekken."

Over de toekomst van PlayStation maakt hij zich geen zorgen: "Weet je, het bedrijf doet het geweldig. Ik hou van PlayStation 5, ik hou van de games die uitkomen op het platform. En er zijn nieuwe generaties aan management die ik respecteer en bewonder. Ik ben enthousiast over de toekomst van PlayStation. Het bedrijf is in erg goede handen, dus dit is het juiste moment."

Yoshida werkte in 1993 aan de eerste PlayStation. Hij groeide uiteindelijk uit tot de directeur van Sony Computer Entertainment - dat inmiddels bekendstaat als Sony Interactive Entertainment. Sindsdien leidt hij Sony's Independent Developer Initiative, dat bedoeld is om kleinere, onafhankelijke studio's te begeleiden. In 2023 ontving hij de prestigieuze Bafta Fellowship-award.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!