Microsoft wil concurreren met Apple en Google via mobiele Xbox Store
Microsoft is van plan om een nieuwe versie van de Xbox Store te maken die ook geschikt is voor mobiel.
Dat heeft het bedrijf laten weten in een reactie op de beslissing van het Britse Competition and Markets Authority (CMA) om de overname van Activision Blizzard door Microsoft verder te onderzoeken in verband met concurrentiebelangen. The Verge vond de betreffende melding.
"De overname verbetert Microsofts mogelijkheid om een 'next-generation' gamewinkel te creëren die werkt op een breed scala aan apparaten, waaronder mobiel. Dit mede dankzij de toevoeging van Activision Blizzard-content. Met hun bestaande communities kunnen we de Xbox Store naar mobiel schalen en gamers aantrekken naar het nieuwe mobiele platform."
Op die manier wil Microsoft concurrentie bieden aan de App Store en Google Play Store. "Door bekende en populaire content aan te bieden, worden gamers gemotiveerd iets nieuws uit te proberen."
De strategie hangt ongetwijfeld samen met het bestaan van Call of Duty Mobile en Warzone Mobile, dat Microsoft door de mogelijke overname in handen krijgt, alsmede het feit dat Candy Crush-maker King ook onderdeel van Activision Blizzard is en dus van Microsoft zou worden.