Microsoft overweegt Game Pass met advertenties
Microsoft denkt na over een goedkoper Game Pass-abonnement met advertenties.
Dat blijkt uit een enquête die op ResetEra is gedeeld. De enquête vraagt spelers of ze interesse zouden hebben in een goedkoper Game Pass-abonnement met bepaalde restricties. Een van de opties is een goedkoper abonnement met advertenties. Daarnaast kunnen spelers ook kiezen voor een goedkoper abonnement waarin ze zes maanden later toegang krijgen tot first party-games van Microsoft. Een dergelijke enquête wil niet zeggen dat deze opties er daadwerkelijk komen, maar Microsoft denkt dus in ieder geval na over meer goedkope opties.
Microsoft experimenteert al met een familieabonnement voor Game Pass. Daarmee kunnen maximaal vijf spelers voor een totaalprijs lid worden van Game Pass Ultimate. Ze zijn individueel minder geld kwijt dan wanneer ze allemaal los een abonnement zouden afsluiten. Het maakt niet uit of de mensen uit hetzelfde huishouden komen.
Normaliter kost Game Pass Ultimate 12,99 euro per maand voor één persoon, maar de Family-versie kost 21,99 euro per maand. Wanneer vijf mensen samen betalen zijn ze dus minder geld kwijt. Alleen één abonnee maakt het geld over naar Microsoft - anderen moeten het geld dus naar die persoon overmaken. Het is nog onduidelijk wanneer deze optie beschikbaar is in Europa.
Microsoft kondigde in januari aan dat Game Pass meer dan 25 miljoen abonnees heeft. Met de service krijgen abonnees voor een vast bedrag toegang tot meer dan honderd games om te spelen. Het aanbod wordt regelmatig vernieuwd. Alle games van Microsoft en diens studio's zelf komen vanaf dag één op de dienst te staan. Game Pass is beschikbaar op Xbox-consoles en pc - beide versies hebben gedeeltelijk dezelfde games, en gedeeltelijk andere titels.