Meer details over nieuwe Assassin's Creed-games gegeven
Nieuws

Meer details over nieuwe Assassin's Creed-games gegeven

Er zijn wat meer details over de pas aangekondigde Assassin's Creed-games naar buiten gebracht.

Afgelopen weekend kondigde Ubisoft meerdere Assassin's Creed-games aan. Zo is er Assassin's Creed Mirage, dat in 2023 op PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X en S en pc verschijnt. De game speelt zich af in Bagdad en draait om Valhalla-personage Basim Ibn Ishaq. Het spel is qua gameplay geïnspireerd op de eerste AC-game.

In een gesprek met VGC liet Ubisofts Marc-Alexis Cote meer weten over de toekomstige AC-games, waaronder Mirage. Volgens hem is de game het einde van 'Period 2', waar ook Origins, Odyssey en Valhalla onder vallen. "Het is gemaakt met onze Valhalla-technologie, maar we willen een intiemere, gefocuste ervaring bieden en teruggaan naar onze roots, naar het Midden-Oosten... meer stealth, meer parkours, meer gevechten in krappe omgevingen."

Afgelopen weekend werden er ook meer details gegeven over Assassin's Creed Infinity, het eerder aangekondigde volgende deel in de franchise. Dit moet een soort hub worden voor toekomstige AC-avonturen, en de eerste twee ervaringen die naar deze hub komen zijn Codename Red en Codename Hexe. Eerstgenoemde speelt zich af in het oude Japan.

Volgens Cote wordt het spel ontwikkeld door Ubisoft Quebec en is de creative director Jonathan Dumont, net zoals bij AC Odyssey. Codename Red luidt 'Period 3' in voor de franchise. "Het moet een verandering zijn qua technologie en gameplay nu we volledig naar next-gen gaan met de PS5 en Xbox Series X." De spelwereld moet dynamischer zijn en zich aanpassen aan de manier waarop gamers spelen. Daarnaast moeten de animaties ook verbeterd worden.

Hoewel er voor Codename Red nog geen releaseperiode is, moet Codename Hexe pas ergens daarna uitkomen. "Het spel moet uiteindelijk naast Red bestaan. Eén van de dingen die we met Origins, Odyssey en Valhalla hebben geleerd is dat we niet elk jaar een rpg uit hoeven te brengen. Deze games hebben een langere levensloop en kunnen de aandacht van gamers voor een langere periode vasthouden, zeker wanneer we ze na release blijven ondersteunen. Hexe moet een andere ervaring bieden op het gebied van gamestructuur."

Verder werkt Ubisoft ook aan een losstaande multiplayerervaring in de vorm van Assassin's Creed Invictus, dat wordt ontwikkeld door multiplayerspecialisten die aan For Honor en Rainbow Six Siege hebben gewerkt. Volgens Cote heeft de AC-franchise potentie om verschillende genres te verkennen. "We hebben in het verleden wel multiplayerervaringen geboden, maar dat was niet enorm toegankelijk." Dat moet met Invictus veranderen, al zijn er verder nog maar weinig details. In de loop van dit najaar wil Ubisoft meer over dit spel onthullen. Duidelijk is in ieder geval dat Invictus ook binnen AC Infinity beschikbaar moet komen.

Tot slot kondigde Ubisoft aan dat het aan twee mobiele Assassin's Creed-games werkt: Codename Jade ("een AAA rpg actie-adventuregame voor mobiele telefoons" die zich in het oude China afspeelt) en een AC-game die via Netflix gaat verschijnen en mogelijk te maken heeft met de aankomende serie gebaseerd op de franchise waar Netflix aan werkt.

Over Codename Jade gaf Cote in het gesprek met VGC niet veel details - zo gaf hij ook niet aan of het spel samen met Tencent wordt ontwikkeld. "We gaan in de toekomst meer laten weten over hoe we met onze partners aan de game werken. We hebben in ieder geval een intern team dat samen met onze partner er aan werkt, zodat het spel als een Assassin's Creed-game aanvoelt."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!