Matige release reden annuleren Cyberpunk 2077-multiplayer
Nieuws

Matige release reden annuleren Cyberpunk 2077-multiplayer

De matige release van Cyberpunk 2077 is de reden voor het annuleren van de multiplayer van het spel.

Dat zegt Philipp Weber van de studio in gesprek met Eurogamer. "We moesten echt kijken naar de prioriteiten voor Cyberpunk na de release. Prioriteit was om de basiservaring voor iedereen vloeiend moest lopen. Het wisselen van prioriteiten zorgde ervoor dat sommige projecten niet doorgingen. Met Cyberpunk wilden we te veel tegelijk doen, en we moesten echt focussen en zeggen 'wat is het belangrijkste onderdeel? Ja, we maken dat gedeelte goed'", vertelt hij.

Oorspronkelijk was het de bedoeling dat er na de release van Cyberpunk 2077 een losstaande multiplayergame gesitueerd in dezelfde virtuele wereld zou verschijnen. Eerder dit jaar gaf CD Projekt Red echter al aan dat men dit niet meer van plan was. "In plaats van ons focussen op één grote online ervaring, focussen we ons erop om online naar al onze franchises te brengen", zei CEO Adam Kiciński destijds. "We bouwen een technologie die naadloos in onze toekomstige games geïntegreerd kan worden." De matige release van de game werd destijds nog niet als reden gegeven.

CD Projekt Red kondigde eerder dit jaar aan dat het aan een hoop games werkt. Het vervolg op Cyberpunk 2077 draagt de codenaam Project Orion en wordt ontwikkeld door CD Projekt Red North America. De studio liet weten dat het eerder aangekondigde nieuwe The Witcher-spel, dat op Unreal Engine 5 loopt, de start is van een nieuwe trilogie. De eerste game in deze reeks draag de codenaam Project Polaris.

The Molasses Flood, de Amerikaanse studio achter Flame in the Flood die eerder door CD Projekt werd overgenomen, werkt aan een losstaande The Witcher-game. Project Sirius moet "een innovatieve insteek" hebben en "een onvergetelijk verhaal voor bestaande The Witcher-fans en een nieuw publiek bieden". De game bevat zowel singleplayer- als multiplayerelementen.

Project Canis Majoris is een remake van de eerste The Witcher-game. Het gaat om een verhaalgedreven, singleplayer openwereld-rpg die wordt ontwikkeld door de Poolse studio Fool's Theory. CD Projekt Red houdt toezicht op de ontwikkeling.

Tot slot is er nog de nieuwe IP, die de codenaam Project Hadar draagt. Dit spel bestaat alleen nog maar in conceptfase en wordt vooralsnog door een klein team ontwikkeld. Verdere details zijn er nog niet, behalve dat het spel compleet losstaat van de The Witcher- en Cyberpunk 2077-franchises.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sword of the Necromancer: Resurrection komt op 23 januari uit
Nieuws

Sword of the Necromancer: Resurrection komt op 23 januari uit

Op alle moderne consoles en Steam

Sword of the Necromancer: Resurrection, de remake van Sword of the Necromancer, is vanaf 23 januari 2025 beschikbaar op pc en consoles.

Dat heeft ontwikkelaar Grimorio of Games aangekondigd. De remake van de in 2021 verschenen game plaatst de game in een driedimensionale spelwereld, wat ook weer nieuwe gameplaymechanieken met zich meebrengt.

Sword of the Necromancer: Resurrection wordt omschreven als een 'dungeon crawler actie-rpg' met procedureel gegenereerde elementen. Het unieke aspect van de reeks is dat verslagen vijanden weer tot leven gewekt kunnen worden om ze aan de zijde van de speler te laten vechten.

Sword of the Necromancer: Resurrection komt naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en Steam. Hieronder is een nieuwe trailer te zien. Grimorio of Games werkt ondertussen ook aan een vervolg genaamd Sword of the Necromancer: Revenant, maar daar is nog geen releasedatum van bekend.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Shadow the Hedgehog nu speelbaar in Sonic Dream Team
Nieuws

Shadow the Hedgehog nu speelbaar in Sonic Dream Team

Het personage heeft een grote rol in aankomende film Sonic the Hedgehog 3

Middels een gratis update is het personage Shadow the Hedgehog speelbaar gesteld in de mobiele game Sonic Dream Team.

Shadow heeft daarbij zijn eigen, unieke krachten gecentreerd rondom Chaos. Zo kan hij Chaos Control en Chaos Shift gebruiken, bijvoorbeeld om vijanden en objecten in de omgeving op een plek vast te zetten.

Shadow kan ontgrendeld worden om in Adventure-modus te gebruiken door de uitdagingen van Tails uit te behalen. Verder zijn er zes beeldjes gebaseerd op Shadow om te verzamelen, is de tutorial aangepast en zijn er nieuwe muzieknummers toegevoegd.

De toevoeging van Shadow is geen verrassing: het personage speelt een grote rol in de op 26 december in de bioscoop te verschijnen film Sonic the Hedgehog 3. Daarin wordt hij van stem voorzien door The Matrix- en Cyberpunk 2077-acteur Keanu Reeves.

Het eind vorig jaar op Apple Arcade uitgekomen Sonic Dream Team biedt 3D-platformactie waarbij spelers naast Shadow ook Sonic, Tails, Knuckles, Amy, Rouge en Cream kunnen besturen. Het verhaal draait om Dr. Eggman die de Reverie steelt, een eeuwenoud apparaat waarmee dromen werkelijkheid worden. Logischerwijs wil de slechterik dit gebruiken om de wereld te veroveren, en het is aan Sonic en zijn vrienden om dit tegen te houden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!