Matige release reden annuleren Cyberpunk 2077-multiplayer
Gamer.nl
Nieuws

Matige release reden annuleren Cyberpunk 2077-multiplayer

De matige release van Cyberpunk 2077 is de reden voor het annuleren van de multiplayer van het spel.

Dat zegt Philipp Weber van de studio in gesprek met Eurogamer. "We moesten echt kijken naar de prioriteiten voor Cyberpunk na de release. Prioriteit was om de basiservaring voor iedereen vloeiend moest lopen. Het wisselen van prioriteiten zorgde ervoor dat sommige projecten niet doorgingen. Met Cyberpunk wilden we te veel tegelijk doen, en we moesten echt focussen en zeggen 'wat is het belangrijkste onderdeel? Ja, we maken dat gedeelte goed'", vertelt hij.

Oorspronkelijk was het de bedoeling dat er na de release van Cyberpunk 2077 een losstaande multiplayergame gesitueerd in dezelfde virtuele wereld zou verschijnen. Eerder dit jaar gaf CD Projekt Red echter al aan dat men dit niet meer van plan was. "In plaats van ons focussen op één grote online ervaring, focussen we ons erop om online naar al onze franchises te brengen", zei CEO Adam Kiciński destijds. "We bouwen een technologie die naadloos in onze toekomstige games geïntegreerd kan worden." De matige release van de game werd destijds nog niet als reden gegeven.

CD Projekt Red kondigde eerder dit jaar aan dat het aan een hoop games werkt. Het vervolg op Cyberpunk 2077 draagt de codenaam Project Orion en wordt ontwikkeld door CD Projekt Red North America. De studio liet weten dat het eerder aangekondigde nieuwe The Witcher-spel, dat op Unreal Engine 5 loopt, de start is van een nieuwe trilogie. De eerste game in deze reeks draag de codenaam Project Polaris.

The Molasses Flood, de Amerikaanse studio achter Flame in the Flood die eerder door CD Projekt werd overgenomen, werkt aan een losstaande The Witcher-game. Project Sirius moet "een innovatieve insteek" hebben en "een onvergetelijk verhaal voor bestaande The Witcher-fans en een nieuw publiek bieden". De game bevat zowel singleplayer- als multiplayerelementen.

Project Canis Majoris is een remake van de eerste The Witcher-game. Het gaat om een verhaalgedreven, singleplayer openwereld-rpg die wordt ontwikkeld door de Poolse studio Fool's Theory. CD Projekt Red houdt toezicht op de ontwikkeling.

Tot slot is er nog de nieuwe IP, die de codenaam Project Hadar draagt. Dit spel bestaat alleen nog maar in conceptfase en wordt vooralsnog door een klein team ontwikkeld. Verdere details zijn er nog niet, behalve dat het spel compleet losstaat van de The Witcher- en Cyberpunk 2077-franchises.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda benadrukt nog altijd aan The Elder Scrolls 6 te werken
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda benadrukt nog altijd aan The Elder Scrolls 6 te werken

De game werd in 2018 officieel aangekondigd

Bethesda's Todd Howard heeft eens te meer benadrukt dat er nog altijd aan The Elder Scrolls 6 gewerkt wordt.

Toen The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered gisteren werd aangekondigd en uitgebracht, kwam Bethesda's Todd Howard aan het woord in de aankondigingsvideo. Er werd logischerwijs vooral gepraat over Oblivion, maar hij meldde ook het volgende: "Natuurlijk werken we hier aan het zesde hoofdstuk, maar wat zo tof is aan The Elder Scrolls is dat we kunnen terugblikken op alle hoofdstukken."

Daarmee bevestigt Howard dus het langverwachte zesde deel in de rpg-reeks nog altijd in ontwikkeling is. De game werd in 2018 aangekondigd middels een logo - sindsdien is er niets van het spel getoond. Zover bekend is de ontwikkeling pas echt op stoom gekomen nadat Starfield in 2023 uitkwam. Het is dan ook onwaarschijnlijk dat het spel in de nabije tijd uitkomt. Het vorige hoofddeel in de reeks, Skyrim, verscheen in 2011. Volgens geruchten speelt The Elder Scrolls 6 zich af in Hammerfell in High Rock.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Blizzard sluit Diablo 4 op Switch 2 niet uit
Gamer.nl
Nieuws

Blizzard sluit Diablo 4 op Switch 2 niet uit

De uitdaging zit hem vooral in een liveservicegame in combinatie met een handheld

Blizzard heeft niet uitgesloten dat Diablo 4 na verloop van tijd ook op Nintendo Switch 2 uitkomt.

In een interview met Gamertag Radio liet Diablo-hoofd Rod Fergusson weten dat een Switch 2-versie van de in 2023 uitgekomen game wellicht tot de mogelijkheden behoort. "Er zijn zeker kansen. Ik bedoel, Diablo 3 en Diablo 2 Resurrected zijn al uit op de Switch, en via backward compatibility worden die ook speelbaar op Switch 2."

Of Diablo 4 ook daadwerkelijk naar Switch 2 komt hangt niet zozeer af van de grafische capaciteiten van de console, maar vooral of een liveservicegame goed werkt op een systeem die in veel huishoudens ook als handheld functioneert en dus niet altijd toegang heeft tot een stabiele internetverbinding. "Het is fijn dat Switch 2 een game als Diablo 4 af kan spelen, dus we kijken er zeker naar. De uitdaging ligt niet zozeer bij de hardware, maar meer hoe we... weet je, liveservice was op de Switch in het verleden een beetje uitdagend."

Fergusson vervolgt: "Ik ben hoopvol dat wanneer de console aankomende juni uitkomt en we naar de toekomst kijken, dit steeds makkelijker wordt, zodat het logischer is om een liveservicegame op dat platform uit te brengen."

Eerder dit jaar claimde insider eXtas1s al dat Diablo 4 naar Switch 2 in ontwikkeling is, maar dit is op moment van schrijven nog niet officieel bevestigd. Diezelfde insider claimde overigens ook dat Bethesda's Starfield naar Switch 2 komt.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!