Kojima ontvangt constant 'bizar hoge' biedingen voor overnames
Nieuws

Kojima ontvangt constant 'bizar hoge' biedingen voor overnames

Hideo Kojima en zijn studio Kojima Productions ontvangen regelmatig "bizar hoge biedingen" voor overnames, die hij allemaal afslaat.

Dat meldt hij in een nieuwe aflevering van zijn Brain Structure-podcast. "We kunnen met iedereen binnen de industrie goed overweg. Elke dag krijg ik biedingen van overal ter wereld om onze studio op te kopen. Sommige bedragen zijn bizar hoog, maar ik wil het geld niet. Ik wil kunnen maken wat ik wil maken. Daarom heb ik deze studio opgericht. Zolang ik leef, denk ik niet dat ik die biedingen accepteer."

Het lijkt er dus op dat Kojima onafhankelijk wil blijven. Voorheen was hij werkzaam bij Konami, maar hij kwam in de clinch te liggen met de uitgever en vertrok aan het einde van de ontwikkeling van Metal Gear Solid 5 om zijn eigen studio op te richten.

Kojima laat weten dat hij ook vaak berichten van fans krijgt die hem vragen om een nieuwe Metal Gear, Boktai of Zone of the Enders, of de P.T.-demo uit te werken tot een volledige game. "Ik zie het als iets positiefs, maar als een volwassene zou iedereen moeten weten dat dit nooit gaat gebeuren, toch? Maar toch blijven ze me dit soort verzoeken toesturen."

Over geruchten gesproken: Kojima reageert ook op een eerder gerucht dat er een vervolg op Death Stranding in de maak was bij het inmiddels opgeheven Google Stadia, maar dat de toenmalige algemeen directeur van Google, Phil Harrison, het project zou hebben afgeschoten. "Ik heb sinds de Metal Gear-dagen al een goede band met Harrison. Het gerucht dat een vervolg op Death Stranding exclusief in de maak was voor Google is nergens op gebaseerd, en het is onmogelijk dat Phil het zou afschieten. Ik heb nooit tegen Phil iets gezegd over een vervolg. Ik heb geen idee waar dit gerucht vandaan komt."

Tot slot liet Kojima ook weten dat hij nog constant berichten krijgt van fans die denken dat hij iets heeft te maken met de PlayStation-game Abanboned en dat hij mogelijk zelfs Hasan Kahraman van Blue Box Studios zou zijn. "Mensen blijven me foto's sturen van deze Hasan. Ik ontvang er wel twintig per dag en ik heb er best hinder van." Kojima heeft wel eens eerder zijn identiteit verhuld voor de aankondiging van Metal Gear Solid 5, maar hij laat weten dat hij "nooit iets twee keer hetzelfde" doet.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Moon Studios wil No Rest for the Wicked naar Switch 2 brengen
Nieuws

Moon Studios wil No Rest for the Wicked naar Switch 2 brengen

De game bevindt zich nu in early access op Steam

Ori-ontwikkelaar Moon Studios is van plan om hun meest recente game No Rest for the Wicked uit te brengen op de Nintendo Switch 2.

Dat meldde Ori-regisseur Thomas Mahler op X. In eerste instantie vroeg hij daar na de onthulling van de Switch 2 aan zijn volgers wie er interesse heeft in No Rest for the Wicked op Switch 2, gevolgd door een emoji van een duimpje omhoog.

Een volger vroeg hem daarna of Mahler verwacht dat de Switch 2 de game wel kan draaien. Daarop reageerde hij met: "Als dat niet zo is, dan zorgen we er wel voor." Daarmee bevestigt hij in ieder geval dat de intentie er is.

No Rest for the Wicked is een actie-rpg met een duisterdere en realistischere vormgeving dan de Ori-spellen. De game speelt zich af in het jaar 841, en de koning is overleden. Zijn arrogante zoon Magnus neemt de kroon over, en een plaag genaamd de Pestilence keert na duizend jaar terug.

Spelers kruipen in de huid van een Cerim, die onderdeel uitmaakt van een groep heilige strijders met speciale krachten die alles op alles zetten om de Pestilence tegen te houden. Ondertussen moeten spelers zich een weg banen door politieke intriges. Daarbij is de spelwereld met de hand gemaakt, wat het geheel een schilderachtig uiterlijk geeft.

De early access-versie van No Rest for the Wicked is speelbaar via Steam. Op een later, nog onbekend moment moet de uiteindelijke versie uitkomen op PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Mogelijk volgt er dus ook een Switch 2-versie.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'PlayStation annuleerde liveservicegames vanwege Concord'
Nieuws

'PlayStation annuleerde liveservicegames vanwege Concord'

Sony zou minder happig zijn geworden op liveserviceprojecten

De recente annuleringen van liveservicegames door Sony PlayStation zouden zijn gedaan door wat er vorig jaar met Concord is gebeurd.

Dat claimt journalist Jeff Grubb te hebben vernomen, zo meldt hij in zijn Game Mess-podcast. Eerder vandaag bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Grubb meldde daarna het volgende: "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

De multiplayergame Concord verscheen afgelopen jaar, maar werd door een gebrek aan spelers enkele weken na release weer offline gehaald. Mensen die de game hadden gekocht kregen hun geld terug. Ontwikkelaar Firewalk Studios werd gesloten.

Grubb meldde in zijn podcast tevens dat het om de hoofdprojecten van Bend Studio en Bluepoint Games ging. "Ze zullen nu nieuwe projecten moeten pitchen, en het is vrij zeker dat ze geen groen licht zullen krijgen voor een liveservicegame. Dat weten ze, dus verwacht die niet van deze studio's."

De journalist geeft aan dat het bovenstaande voor veel gamers waarschijnlijk als muziek in de oren klinkt - er is immers veel weerstand voor Sony's huidige focus op liveservice. Grubb benadrukt echter ook dat dit slecht nieuws voor de bovenstaande studio's kan zijn, omdat ze juist financiële middelen aangereikt kregen van het bedrijf vanwege die focus. "Nu moeten ze een pitch voor een traditionelere game bedenken, en heeft Sony daar interesse in?"

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!