Kern van Summer Game Fest vindt van 9 tot en met 12 juni plaats
Gamer.nl
Nieuws

Kern van Summer Game Fest vindt van 9 tot en met 12 juni plaats

De kern van Summer Game Fest moet van 9 tot en met 12 juni plaatsvinden.

Dat meldt organisator Geoff Keighley weten in een interview op Epic Games Store, waarin hij meer vertelt over het evenement. Daarmee lijkt hij indirect te reageren op eerdere kritiek van fans, die vonden dat aankondigingen gerelateerd aan Summer Game Fest teveel werden uitgesmeerd over een langere periode.

Overigens betekent de focus op 9 tot en met 12 juni niet dat de rest van de zomer geen aankondigingen volgen: na deze dagen moeten er meer presentaties en aankondigingen uitgezonden worden. Keighley geeft dan ook aan dat hij niet denkt dat de tijd dat alle aankondigingen in een paar dagen tijd de deur uit konden - zoals tijdens het dit jaar geannuleerde E3 - nog mogelijk is. "Maar ik denk dat alles erg compact wordt dit jaar, in een paar weken tijd in juni, waarbij de industrie zichzelf representeert en iedereen evenementen houdt."

Eerder werd al aangekondigd dat de Kick Off Live-show van Summer Game fest op 9 juni wordt gehouden om 20:00 uur Nederlandse tijd. Daar worden diverse nieuwe games getoond en onthuld. Op 12 juni is de Xbox en Bethesda Showcase om 19:00 uur Nederlandse tijd te zien. Andere presentaties - bijvoorbeeld van Nintendo, Sony, EA of Ubisoft - zijn vooralsnog niet aangekondigd. In augustus volgen Gamescom, de THQ Nordic Digital Showcase en QuakeCon.

Bekijk hier een handig overzicht van alle evenementen die deze zomer worden gehouden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!