Inside.Gamer Community Spotlight #9
Nieuws

Inside.Gamer Community Spotlight #9

Een tijdje geleden lanceerde Inside.Gamer, een nieuwe community platform waar je lekker kan kletsen over games met je medegamers en waar je de nodige gifjes, stevige discussies, zelfgemaakte reviews en off-topic onderwerpen kan vinden.

Mocht je het gemist hebben, dan kan je hier een uitgebreide post vinden over Inside.Gamer. In dit bericht lichten we een aantal posts van deze week voor je uit. 

Q&A: Wat is de volgende game die wordt uitgesteld?

Deathloop, Gotham Knights, Hogwarts Legacy, next-gen Cyberpunk 2077, Gran Turismo 7, Back 4 Blood: het rijtje van uitgestelde games is lang. Vandaar de vraag: wat is de volgende game die wordt uitgesteld?

Deel je antwoord hier!

©GMRimport

Screenshot Sunday #4

Elke zondag plaatst LeegBlikjeWater twee screenshots van een game die hij speelt of heeft gespeeld. Daarbij zitten ook screenshots van andere leden van de vorige week. Ook screenshots delen? Stuur er eentje in de reacties onder deze post!

Bekijk hier de Screenshot Sunday van vorige week

©GMRimport

Review: Bowser’s Fury

Bowser is woester dan ooit. Hij is furieus en is getransformeerd tot een gigantisch monster dat bijna letterlijk zwart voor ogen ziet. Hij heeft alles besmeurd met zwarte verf en is zo doorgeslagen dat zelfs zijn zoon Bowser Jr. het ergens tussen de zes en de acht kleuren in zijn broek doet. Bowser Jr. roept zelfs Mario op om hem te helpen en zo proberen ze samen Bowser tot rust te bedaren in een enorm vermakelijke en epische ‘extra game’. 

Lees hier de user review van Luigi1985!

©GMRimport

Badass barn find

BadassBoris heeft een mooie vondst gedaan. Hij heeft een hele collectie aan Nintendo 64 games binnen weten te hengelen. 

Bekijk de post hier

©GMRimport

A little bit more speed, makes a lot of difference

Gamerroelof heeft een interessant artikel geschreven over de regionale verschillen tussen consoles van vroeger. In dit geval draait het om de Super Nintendo:

"Veel games die in Europa werden uitgebracht hadden bijvoorbeeld zwarte banden boven en onderin het scherm vanwege de omzetting naar PAL. De VS was in deze tijd, de eerste helft van de jaren ’90, simpelweg een grotere en daarmee belangrijkere gamemarkt dan Europa, dus werd lang niet altijd de moeite genomen om dit te verhelpen bij release op ons continent."

Lees hier het hele artikel van gamerroelof!

©GMRimport

Balan Wonderworld

Wellicht heb je onze review van Balan Wonderworld al gelezen. Zo niet, dan zegt dit filmpje van Dunkey ook een hoop. De game doet het in ieder geval ergens goed want ondergetekende heeft al tijdje niet zo hard moeten lachen om een game.

Check hier de post op inside.gamer.nl

Watch on YouTube

Mijn onvergetelijke gamemomenten – de aftrap

Gamerroelof: "Als je gamet maak je geweldige dingen mee, die iets met je doen en die je voor altijd meeneemt. Na meer dan 30 jaar gamen heb ik veel van dit soort momenten en herinneringen. Als ik die met mensen deel die zelf geen gamers zijn, dan doet het ze niks. De glazige blikken komen me tegemoet en schouderophalend begint men over wat anders. Maar wij gamers snappen elkaar. Daarom vandaag de aftrap van ‘mijn onvergetelijke gamemomenten’ met een van mijn herinneringen"

Wat zijn jouw onvergetelijke gamemomenten?

©GMRimport

De indrukwekkende rendertechniek van Horizon: Zero Dawn

Als afsluiter deze week een gifje waar je bijna uren naar zou kunnen staren. 

"Velen zullen dit waarschijnlijk in 2017 al gezien hebben maar het blijft fascinerend om te zien. Dit is de rendertechniek die Guerilla gebruikte voor Horizon: Zero Dawn.

Alles wat binnen je zichtveld zit (en er kort naast) wordt gerenderd en de rest niet. Het is erg indrukwekkend om het in werking te zien."

Bekijk hier de post van Leegblikjewater

©GMRimport

Tot zover een selectie van de posts op Inside.Gamer van deze week. Op zoek naar meer? Er is altijd meer te vinden op het nieuwe community-platform. En vergeet zelf niet ook af en toe wat leuks te plaatsen!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!