Inside.Gamer Community Spotlight #12
Nieuws

Inside.Gamer Community Spotlight #12

Een tijdje geleden lanceerde Inside.Gamer, een nieuwe community platform waar je lekker kan kletsen over games met je medegamers en waar je de nodige gifjes, stevige discussies, zelfgemaakte reviews en off-topic onderwerpen kan vinden.

Mocht je het gemist hebben, dan kan je hier een uitgebreide post vinden over Inside.Gamer. In dit bericht lichten we een aantal posts van deze week voor je uit. 

Wat spelen we dit weekend? 8 en 9 mei

Het is weer weekend en dat betekent extra veel tijd om te gamen! Welke games heb jij afgelopen weekend gespeeld? Of ga je vanmiddag nog een vette game proberen? 

Wat speel jij dit weekend?

©GMRimport

Review: Darksiders: Deathinitive Edition

Blasterjackson is back! Nadat hij eerder al Darksiders: Warmastered Edition reviewde, is het dit keer de beurt aan Darksiders: Deathinitive Edition.

"Wanneer je al zolang games recenseert als dat ik doe (ten years and counting), gaan er artikelen zijn waar je nadien spijt van hebt. Misschien waren je vaardigheden als schrijver nog onvoldoende om je mening over te brengen zoals bedoeld of was je als gamer nog te nat achter de oren om een spel met het juiste referentiekader te bekijken. Ook ik ontkom hier niet aan, met een kleine vijf titels die als een smet op mijn blazoen staan. Darksiders II was er daar niet een van, maar na het spelen van de Deathinitive Edition heb ik wel het gevoel dat niet alles was gezegd."

Lees verder

©GMRimport

Screenshot Sunday #7

Het zonnetje schijnt. De lucht is blauw. Screenshots van jullie games, kom maar gauw! LeegBlikjeWater is terug met zijn wekelijkse rubriek "Screenshot Sunday"!

"Elke zondag plaats ik twee (of meer) screenshots van een game die ik speel of heb gespeeld. Daarbij zitten ook screenshots van andere leden andere leden van de vorige week. Ook screenshots delen? Stuur er eentje in de reacties onder deze post!"

Deze week screenshots van onder andere Horizon en Ghost of Tsushima!

Bekijk de nieuwe Screenshot Sunday hier

©GMRimport

Hoe belangrijk is een specifieke gaming community voor jou?

Gaming kent voor mij meerdere aspecten die vaak verder gaan dan het spelen van de game alleen. Waar ik vroeger slechts mijn broertje of vrienden had om over een game te praten, is vandaag de dag het hele internet je gesprekspartner als het zo uitkomt.

En als een game voor jou diep gaat, overweeg je misschien het toetreden tot de community van een bepaalde game. Dit is vaak geen ingeleid proces maar een natuurlijk gevolg van je interesse in een game.

Hoe belangrijk is een specifieke gaming community voor jou?

Discord gaat samenwerken met PlayStation!

Verassend nieuws gezien ze een week of twee terug nog in gesprek waren met Microsoft, maar dit is erg goed nieuws. Hopelijk komt dit ook naar Xbox, kunnen we nog makkelijker cross-play praten. Gelukkig spreken ze ook niet over een exclusieve partnership. Maar Sony kennende gaan ze er wel veel aan doen om dat tegen te gaan.

Wat vinden jullie?

©GMRimport

Algemeen topic: Resident Evil Village

Afgelopen vrijdag was het zover: Resident Evil Village zag het daglicht. De game heeft al behoorlijk wat goede recensies ontvangen, waaronder een 8,5 op Gamer.nl en een 88 op pu.nl.

Persoonlijk zit ik nog enigszins te twijfelen of ik hem ga spelen. De Resident Evil-serie is niet per se voor mij weggelegd, maar de nieuwe richting die Capcom sinds het vorige deel is ingeslagen, vind ik ook echt niet verkeerd. Laat vooral weten hoe jij tegen de game en horrorgames in het algemeen aankijkt. Als je de game al hebt opgestart, horen we natuurlijk graag wat je eerste impressies zijn! 

Deel hier je mening over Resident Evil Village!

©GMRimport

Mijn onvergetelijke gamemomenten #4 – River cola, blauwe egels en straatgevechten

Nadat LeegBlikjeWater vorige week deel 3 schreef over een specifiek moment in Journey, zijn favoriete game (naast TLoU1). Is het nu weer de beurt aan Luigi1985 om een van zijn onvergetelijke gamemomenten met ons te delen!

Bekijk hier de post van Luigi1985

©GMRimport

Waarom hoor ik nooit iemand over deze game?

Recent stond er een titel in de PS-store die al langer mijn aandacht had, maar keer op keer duurder was dan waarde waar ik het op schatte. Iets in mijn geheugen maakte mij namelijk wijs dat deze titel een prima aankoop zou kunnen zijn, maar enkel wanneer de game in de digitale budgetbak zou verblijven. Nu verscheen Kingom Come enkele weken terug voor een krappe 12 Euro in de sectie der kortingen, en heb ik eindelijk besloten mijn Ideal-app uit het stof te trekken (ja, ja, zware tijden) voor deze titel. Deed ik hier goed aan?

Lees hier het oordeel van Dokter Caspari over Kingdom Come: Deliverance

©GMRimport

Tot zover een selectie van de posts op Inside.Gamer van deze week. Op zoek naar meer? Er is altijd meer te vinden op het nieuwe community-platform. En vergeet zelf niet ook af en toe wat leuks te plaatsen!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten
Nieuws

NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten

Amerikaanse Marvel Rivals-ontwikkelaar al ontslagen, deel van Liquid Swords ook

Het uit China afkomstige NetEase - onder andere bekend van Marvel Rivals - zou van plan zijn om meer dan twaalf ontwikkelstudio's te sluiten.

Dat blijkt uit een reportage op Game File, de betrouwbare nieuwsbrief van gamejournalist Stephen Totilo. Eerder deze week werd de Amerikaanse tak van NetEase dat meehielp aan de ontwikkeling van Marvel Rivals al ontslagen. Daarnaast vielen er ontslagen bij het door NetEase gefinancierde Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause-ontwikkelaar.

Dit zou volgens Totilo nog maar het topje van de ijsberg zijn. Hij claimt dat meer dan een dozijn studio's mogelijk worden gesloten of verkocht, en dan met name de studio's van het bedrijf die buiten China gevestigd zijn. Dit zou een bewuste strategie zijn van het bedrijf om minder focus op deze teams buiten zijn thuisland te creëren.

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld. NetEase heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht, en het lijkt er dus op dat sommige van deze studio's nu dreigen gesloten of verkocht te worden.

Zo heeft NetEase geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, het bedrijf kocht Heavy Rain- en Detroit: Become Human-studio Quantic Dream, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

Ondanks de geruchten onthulde NetEase deze week recordcijfers voor het afgelopen kwartaal. Er werd een stijging van 1,5 procent aan omzet op het gebied van games en services waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die omzet stond het afgelopen kwartaal op 2,9 miljard dollar. Marvel Rivals heeft inmiddels 40 miljoen spelers.

Overigens claimt Bloomberg in een artikel over NetEase-CEO William Ding dat hij overwoog Marvel Rivals te annuleren voor release. Ding zou het niet hebben zien zitten om Disney te betalen voor de rechten op Marvel-personages. Ook werd besproken of het mogelijk was om de superhelden voor zelfbedachte personages te vervangen. NetEase zelf ontkent deze claims en claimt sinds 2017 een nauwe samenwerking met Marvel te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe regisseur voor aankomende Street Fighter-film gevonden
Nieuws

Nieuwe regisseur voor aankomende Street Fighter-film gevonden

De première staat gepland op 20 maart 2026

De live-action Street Fighter-film die eerder al werd aangekondigd heeft een nieuwe regisseur, namelijk Kitao Sakurai.

Dat meldt The Hollywood Reporter. Sakurai is vooral bekend van de in 2021 verschenen Netflix-film Bad Trip met komediant Eric André in de hoofdrol. Sakurai regisseerde ook The Eric André Show. Verder heeft hij enkele afleveringen van de Twisted Metal-televisieserie geregisseerd.

Hij neemt het stokje over van Danny en Michael Philippou, twee broers uit Australië die afgelopen jaar de film niet meer bleken te kunnen regisseren vanwege een mismatch in planning.

Concrete details over de live-action film zijn er nog niet. Wel zou de eerder aangekondigde premièredatum van 20 maart 2026 nog haalbaar zijn. Capcom, de ontwikkelaar en uitgever van de gamereeks, is wel betrokken bij de verfilming.

Er zijn al vaker (animatie)films gebaseerd op Street Fighter uitgekomen. Een van de bekendere voorbeelden is de in 1994 verschenen gelijknamige film met Jean-Claude van Damme als Guile en wijlen Raúl Juliá als M. Bison. In 2009 verscheen Street Fighter: The Legend of Chun-Li, met Kristin Kreuk als Chun-Li.

De meest recente game in de fighterreeks is Street Fighter 6, dat beschikbaar is op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc. Tom Kerkhof beloonde de game met een 9: "Door de gelikte presentatie, inventieve besturing en de uitgebreidste singleplayer-ervaring die de franchise ooit heeft gehad, is Street Fighter 6 toegankelijker dan ooit. Het spel oogt geweldig en speelt zelfs nog beter. Dit is zonder twijfel een van de leukste vechtspellen van de afgelopen tijd – en daarmee ook een van de beste delen uit de reeks."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!