Inside.Gamer Community Spotlight #12
Nieuws

Inside.Gamer Community Spotlight #12

Een tijdje geleden lanceerde Inside.Gamer, een nieuwe community platform waar je lekker kan kletsen over games met je medegamers en waar je de nodige gifjes, stevige discussies, zelfgemaakte reviews en off-topic onderwerpen kan vinden.

Mocht je het gemist hebben, dan kan je hier een uitgebreide post vinden over Inside.Gamer. In dit bericht lichten we een aantal posts van deze week voor je uit. 

Wat spelen we dit weekend? 8 en 9 mei

Het is weer weekend en dat betekent extra veel tijd om te gamen! Welke games heb jij afgelopen weekend gespeeld? Of ga je vanmiddag nog een vette game proberen? 

Wat speel jij dit weekend?

©GMRimport

Review: Darksiders: Deathinitive Edition

Blasterjackson is back! Nadat hij eerder al Darksiders: Warmastered Edition reviewde, is het dit keer de beurt aan Darksiders: Deathinitive Edition.

"Wanneer je al zolang games recenseert als dat ik doe (ten years and counting), gaan er artikelen zijn waar je nadien spijt van hebt. Misschien waren je vaardigheden als schrijver nog onvoldoende om je mening over te brengen zoals bedoeld of was je als gamer nog te nat achter de oren om een spel met het juiste referentiekader te bekijken. Ook ik ontkom hier niet aan, met een kleine vijf titels die als een smet op mijn blazoen staan. Darksiders II was er daar niet een van, maar na het spelen van de Deathinitive Edition heb ik wel het gevoel dat niet alles was gezegd."

Lees verder

©GMRimport

Screenshot Sunday #7

Het zonnetje schijnt. De lucht is blauw. Screenshots van jullie games, kom maar gauw! LeegBlikjeWater is terug met zijn wekelijkse rubriek "Screenshot Sunday"!

"Elke zondag plaats ik twee (of meer) screenshots van een game die ik speel of heb gespeeld. Daarbij zitten ook screenshots van andere leden andere leden van de vorige week. Ook screenshots delen? Stuur er eentje in de reacties onder deze post!"

Deze week screenshots van onder andere Horizon en Ghost of Tsushima!

Bekijk de nieuwe Screenshot Sunday hier

©GMRimport

Hoe belangrijk is een specifieke gaming community voor jou?

Gaming kent voor mij meerdere aspecten die vaak verder gaan dan het spelen van de game alleen. Waar ik vroeger slechts mijn broertje of vrienden had om over een game te praten, is vandaag de dag het hele internet je gesprekspartner als het zo uitkomt.

En als een game voor jou diep gaat, overweeg je misschien het toetreden tot de community van een bepaalde game. Dit is vaak geen ingeleid proces maar een natuurlijk gevolg van je interesse in een game.

Hoe belangrijk is een specifieke gaming community voor jou?

Discord gaat samenwerken met PlayStation!

Verassend nieuws gezien ze een week of twee terug nog in gesprek waren met Microsoft, maar dit is erg goed nieuws. Hopelijk komt dit ook naar Xbox, kunnen we nog makkelijker cross-play praten. Gelukkig spreken ze ook niet over een exclusieve partnership. Maar Sony kennende gaan ze er wel veel aan doen om dat tegen te gaan.

Wat vinden jullie?

©GMRimport

Algemeen topic: Resident Evil Village

Afgelopen vrijdag was het zover: Resident Evil Village zag het daglicht. De game heeft al behoorlijk wat goede recensies ontvangen, waaronder een 8,5 op Gamer.nl en een 88 op pu.nl.

Persoonlijk zit ik nog enigszins te twijfelen of ik hem ga spelen. De Resident Evil-serie is niet per se voor mij weggelegd, maar de nieuwe richting die Capcom sinds het vorige deel is ingeslagen, vind ik ook echt niet verkeerd. Laat vooral weten hoe jij tegen de game en horrorgames in het algemeen aankijkt. Als je de game al hebt opgestart, horen we natuurlijk graag wat je eerste impressies zijn! 

Deel hier je mening over Resident Evil Village!

©GMRimport

Mijn onvergetelijke gamemomenten #4 – River cola, blauwe egels en straatgevechten

Nadat LeegBlikjeWater vorige week deel 3 schreef over een specifiek moment in Journey, zijn favoriete game (naast TLoU1). Is het nu weer de beurt aan Luigi1985 om een van zijn onvergetelijke gamemomenten met ons te delen!

Bekijk hier de post van Luigi1985

©GMRimport

Waarom hoor ik nooit iemand over deze game?

Recent stond er een titel in de PS-store die al langer mijn aandacht had, maar keer op keer duurder was dan waarde waar ik het op schatte. Iets in mijn geheugen maakte mij namelijk wijs dat deze titel een prima aankoop zou kunnen zijn, maar enkel wanneer de game in de digitale budgetbak zou verblijven. Nu verscheen Kingom Come enkele weken terug voor een krappe 12 Euro in de sectie der kortingen, en heb ik eindelijk besloten mijn Ideal-app uit het stof te trekken (ja, ja, zware tijden) voor deze titel. Deed ik hier goed aan?

Lees hier het oordeel van Dokter Caspari over Kingdom Come: Deliverance

©GMRimport

Tot zover een selectie van de posts op Inside.Gamer van deze week. Op zoek naar meer? Er is altijd meer te vinden op het nieuwe community-platform. En vergeet zelf niet ook af en toe wat leuks te plaatsen!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!