Inside.Gamer Community Spotlight #12
Nieuws

Inside.Gamer Community Spotlight #12

Een tijdje geleden lanceerde Inside.Gamer, een nieuwe community platform waar je lekker kan kletsen over games met je medegamers en waar je de nodige gifjes, stevige discussies, zelfgemaakte reviews en off-topic onderwerpen kan vinden.

Mocht je het gemist hebben, dan kan je hier een uitgebreide post vinden over Inside.Gamer. In dit bericht lichten we een aantal posts van deze week voor je uit. 

Wat spelen we dit weekend? 8 en 9 mei

Het is weer weekend en dat betekent extra veel tijd om te gamen! Welke games heb jij afgelopen weekend gespeeld? Of ga je vanmiddag nog een vette game proberen? 

Wat speel jij dit weekend?

©GMRimport

Review: Darksiders: Deathinitive Edition

Blasterjackson is back! Nadat hij eerder al Darksiders: Warmastered Edition reviewde, is het dit keer de beurt aan Darksiders: Deathinitive Edition.

"Wanneer je al zolang games recenseert als dat ik doe (ten years and counting), gaan er artikelen zijn waar je nadien spijt van hebt. Misschien waren je vaardigheden als schrijver nog onvoldoende om je mening over te brengen zoals bedoeld of was je als gamer nog te nat achter de oren om een spel met het juiste referentiekader te bekijken. Ook ik ontkom hier niet aan, met een kleine vijf titels die als een smet op mijn blazoen staan. Darksiders II was er daar niet een van, maar na het spelen van de Deathinitive Edition heb ik wel het gevoel dat niet alles was gezegd."

Lees verder

©GMRimport

Screenshot Sunday #7

Het zonnetje schijnt. De lucht is blauw. Screenshots van jullie games, kom maar gauw! LeegBlikjeWater is terug met zijn wekelijkse rubriek "Screenshot Sunday"!

"Elke zondag plaats ik twee (of meer) screenshots van een game die ik speel of heb gespeeld. Daarbij zitten ook screenshots van andere leden andere leden van de vorige week. Ook screenshots delen? Stuur er eentje in de reacties onder deze post!"

Deze week screenshots van onder andere Horizon en Ghost of Tsushima!

Bekijk de nieuwe Screenshot Sunday hier

©GMRimport

Hoe belangrijk is een specifieke gaming community voor jou?

Gaming kent voor mij meerdere aspecten die vaak verder gaan dan het spelen van de game alleen. Waar ik vroeger slechts mijn broertje of vrienden had om over een game te praten, is vandaag de dag het hele internet je gesprekspartner als het zo uitkomt.

En als een game voor jou diep gaat, overweeg je misschien het toetreden tot de community van een bepaalde game. Dit is vaak geen ingeleid proces maar een natuurlijk gevolg van je interesse in een game.

Hoe belangrijk is een specifieke gaming community voor jou?

Discord gaat samenwerken met PlayStation!

Verassend nieuws gezien ze een week of twee terug nog in gesprek waren met Microsoft, maar dit is erg goed nieuws. Hopelijk komt dit ook naar Xbox, kunnen we nog makkelijker cross-play praten. Gelukkig spreken ze ook niet over een exclusieve partnership. Maar Sony kennende gaan ze er wel veel aan doen om dat tegen te gaan.

Wat vinden jullie?

©GMRimport

Algemeen topic: Resident Evil Village

Afgelopen vrijdag was het zover: Resident Evil Village zag het daglicht. De game heeft al behoorlijk wat goede recensies ontvangen, waaronder een 8,5 op Gamer.nl en een 88 op pu.nl.

Persoonlijk zit ik nog enigszins te twijfelen of ik hem ga spelen. De Resident Evil-serie is niet per se voor mij weggelegd, maar de nieuwe richting die Capcom sinds het vorige deel is ingeslagen, vind ik ook echt niet verkeerd. Laat vooral weten hoe jij tegen de game en horrorgames in het algemeen aankijkt. Als je de game al hebt opgestart, horen we natuurlijk graag wat je eerste impressies zijn! 

Deel hier je mening over Resident Evil Village!

©GMRimport

Mijn onvergetelijke gamemomenten #4 – River cola, blauwe egels en straatgevechten

Nadat LeegBlikjeWater vorige week deel 3 schreef over een specifiek moment in Journey, zijn favoriete game (naast TLoU1). Is het nu weer de beurt aan Luigi1985 om een van zijn onvergetelijke gamemomenten met ons te delen!

Bekijk hier de post van Luigi1985

©GMRimport

Waarom hoor ik nooit iemand over deze game?

Recent stond er een titel in de PS-store die al langer mijn aandacht had, maar keer op keer duurder was dan waarde waar ik het op schatte. Iets in mijn geheugen maakte mij namelijk wijs dat deze titel een prima aankoop zou kunnen zijn, maar enkel wanneer de game in de digitale budgetbak zou verblijven. Nu verscheen Kingom Come enkele weken terug voor een krappe 12 Euro in de sectie der kortingen, en heb ik eindelijk besloten mijn Ideal-app uit het stof te trekken (ja, ja, zware tijden) voor deze titel. Deed ik hier goed aan?

Lees hier het oordeel van Dokter Caspari over Kingdom Come: Deliverance

©GMRimport

Tot zover een selectie van de posts op Inside.Gamer van deze week. Op zoek naar meer? Er is altijd meer te vinden op het nieuwe community-platform. En vergeet zelf niet ook af en toe wat leuks te plaatsen!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!