Inside.Gamer Community Spotlight #10
Nieuws

Inside.Gamer Community Spotlight #10

Een tijdje geleden lanceerde Inside.Gamer, een nieuwe community platform waar je lekker kan kletsen over games met je medegamers en waar je de nodige gifjes, stevige discussies, zelfgemaakte reviews en off-topic onderwerpen kan vinden.

Mocht je het gemist hebben, dan kan je hier een uitgebreide post vinden over Inside.Gamer. In dit bericht lichten we een aantal posts van deze week voor je uit. 

Review: Darksiders: Warmastered Edition

"In de ruim tien jaar dat ik recensies schrijf, heb ik vrijwel elke game die ik ooit heb uitgespeeld van een oordeel voorzien. Vele bij de release, maar ook tientallen veel later met reviews hier en op de oude InsideGamer. De originele Darksiders was er echter niet eentje van. Zonde! Dus dat gaan we even corrigeren met de Warmastered Edition."

Lees hier de Darksiders review van blasterjackson

©GMRimport

“Was er maar co-op”

"Ik ben gek op survival games. Vooral om samen te spelen. Elke survival-speler heeft zijn eigen manier van spelen. De een trekt er graag op uit en verslaat allerlei gekke monsters, de ander kan uren bomen omhakken en de base uitbreiden. Het leuke aan dergelijke games samen spelen, is dat je deze rollen kan verdelen en samen kan werken aan je thuisbasis of verder komen in de game."

Weet jij ook een singleplayer game die eigenlijk een co-op hoort te hebben of zijn?

Laat het weten!

©GMRimport

Q&A: Wat is je favoriete controller van dit moment?

Deze week hebben we een simpele vraag met potentieel complexe antwoorden: wat is je favoriete controller van dit moment? Redacteuren Lars, Cody, Jacco, Lucas, Dennis en Martin geven alvast hun voorkeur. 

Wat is jouw favoriete controller van dit moment?

©GMRimport

Screenshot Sunday #5

Het zonnetje schijnt. De lucht is blauw. Screenshots van jullie games, kom maar gauw! LeegBlikjeWater is terug met zijn wekelijkse rubriek "Screenshot Sunday"! Dit keer staan onder andere de Mafia Trilogy en Bloodborne in de spotlight.

"Elke zondag plaats ik twee (of meer) screenshots van een game die ik speel of heb gespeeld. Daarbij zitten ook screenshots van andere leden andere leden van de vorige week. Ook screenshots delen? Stuur er eentje in de reacties onder deze post!"

Bekijk de nieuwe Screenshot Sunday hier

©GMRimport

Koffie

Soms heb je maar weinig woorden nodig om een discussie op gang te brengen. Dat weet ook PHtH:

"De reden dat ik over koffie begin is omdat ik iedere ochtend voor ik naar mijn werk ga geniet van een lekker bakje. "

Wat is jouw favoriete Koffie? 

©GMRimport

De evolutie van de First-Person Shooter

De First-Person Shooter, wie is er niet mee groot geworden? Door de jaren heen is het genre flink geëvolueerd. Iets wat ondergetekende bijvoorbeeld nooit is opgevallen: het verschil in kwaliteit tussen Wolfenstein 3D en Doom; hoe je in Doom al veel meer physics terugziet. 

In Wolfenstein glijd je als het ware over de vloer heen, terwijl je bij Doom al headbobbing ziet en je wapen heen en weer zwaait tijdens het rennen. Om dan nog maar niet te spreken over de evolutie die het genre in de jaren daarna heeft doorgemaakt!

Check hier de post op inside.gamer.nl

Watch on YouTube

Het wonder van trophies (en niet achievements)

"Toen Sony in 2008/2009 de trophies introduceerde interesseerde ik mij er niet voor. Wat kon mij het nou schelen dat je virtuele bekers kon krijgen? Ik deed er dan ook niets mee en haalde mijn schouders erover op. Maar op een gegeven moment ging dit schuiven. Ik ontdekte dat het halen van trophies in sommige games domweg heel leuk is. Niet elke trophy en zeker niet in elk spel – ik ben geen trophy-jager – maar soms heeft het een toegevoegde waarde, omdat je voor je gevoel meer uit een spel haalt. Bovendien, zo heb ik gemerkt, geeft het mij voldoening om die zeldzame trophy te halen of om weer een platinum aan je collectie toe te voegen.

Ben ik de enige die dit heeft of is dit voor jullie ook herkenbaar?"

Het wonder van trophies

©GMRimport

Gaat Battlefield 6 de verwachtingen inlossen?

"Naar alle verwachting komt de officiele release trailer met alle bijbehorende details van BF6 komende zomer uit."

Als Battlefield veteraan is TheChief nogal skeptisch:

"Voor de productie van BF6 is nu een jaar langer uitgetrokken wat prima is. Echter, DICE heeft ook mensen afscheid zien nemen die genoeg hadden van de sfeer die na de EA overname is ontstaan en dus werpt de vraag zich op of het DICE van nu nog de kwaliteiten heeft om een goede game te maken."

Wat denken jullie? Wordt BF6 de terugkeer van DICE als serieuze multiplayer shooter developer of de zwanenzang van BF als een franchise voor de minder casual FPS liefhebber?"

Bekijk hier de post van TheChief

©GMRimport

De enige echte gitaar held? 

"Er is in 2011 bij wijze van grap een ‘onmogelijk’ nummer uitgebracht voor Clone Hero, de modded PC-variant van het bekende Guitar Hero. Dit nummer genaamd ‘Soulless 6’ zou zó moeilijk moeten zijn dat niemand in staat is om een 100% score te halen op dit nummer..

Of toch wel?"

Bekijk hier de post van Janucci

Tot zover een selectie van de posts op Inside.Gamer van deze week. Op zoek naar meer? Er is altijd meer te vinden op het nieuwe community-platform. En vergeet zelf niet ook af en toe wat leuks te plaatsen!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Idris Elba wil samen met Keanu Reeves in Cyberpunk 2077-film spelen
Nieuws

Idris Elba wil samen met Keanu Reeves in Cyberpunk 2077-film spelen

CD Projekt Red liet al weten dat er een liveactionproject in de maak is

Als het aan acteur Idris Elba ligt wordt er een liveactionfilm gebaseerd op Cyberpunk 2077 gemaakt en krijgt hij daar zelf een rol in.

Dat meldde hij aan Screen Rant. Hoewel het interview vooral draait om zijn rol als Knuckles in de aankomende film Sonic the Hedgehog 3, liet hij zich ook enthousiast uit over zijn rol als Solomon Reed in de Cyberpunk 2077-uitbreiding Phantom Liberty.

Toen Idris werd gevraagd of een film gebaseerd op Cyberpunk 2077 zou kunnen werken, waas hij in ieder geval zeer positief: "Als er ergens een liveactionversie van gemaakt zou kunnen worden, is het (Cyberpunk 2077) wel. Ik denk dat (Keanu Reeves') personage en mijn personage samen 'whoa' zouden zijn. Dus laten we zorgen dat dit gebeurt."

Vorig jaar werd al aangekondigd dat er wordt gewerkt aan een liveactionproject rondom Cyberpunk, al werd toen nog niet duidelijk of het om een film of serie gaat. Toen eerder dit jaar een nieuw Cyberpunk-animatieproject voor Netflix werd aangekondigd, heeft CD Projekt Red aangegeven dat het liveactionproject zich nog in een vroeg stadium bevindt. "We zijn er nog niet klaar voor om het concept aan potentiële streamers of studio's voor te stellen."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Game Awards-prijswinnaar ontvangt sinds uitreiking haatberichten
Nieuws

The Game Awards-prijswinnaar ontvangt sinds uitreiking haatberichten

Amir Satvat probeert ontslagen ontwikkelaars aan nieuw werk te helpen

Amir Satvat, die voor zijn werk binnen de game-industrie tijdens The Game Awards een Game Changer-award kreeg uitgereikt, ontvangt sindsdien allerlei hatelijke berichten op internet.

Afgelopen week werd voor het eerst de Game Changer-award uitgedeeld tijdens The Game Awards. Deze award is bedoeld voor mensen werkzaam in de game-industrie die op wat voor manier dan ook een verschil maken.

Amir Satvat was de winnaar van de award. Die ontving hij omdat hij meerdere jaren online een overzicht bijhoudt van ontslagen mensen uit de game-industrie en ze op die manier probeert te helpen aan nieuw werk. Dat doet hij kosteloos. Hij reageerde tijdens de prijsuitreiking dankbaar en met merkbare emotie.

Satvat heeft inmiddels via LinkedIn laten weten dat hij sinds de gewonnen award het doelwit is van hatelijke berichten via internet en social media. Ook zijn vrouw en andere familieleden ontvangen dergelijke berichten. Satvat wordt door sommigen als fraudeur bestempeld, omdat hij werkzaam is bij Tencent en dit niet werd gemeld tijdens de awardshow. Ook ontvangt hij antisemitische berichten - ook al is hij zelf niet Joods - en wordt hij spottend autistisch genoemd.

Satvat benadrukt in zijn bericht op LinkedIn dat de complottheorieën dat zijn werk bij Tencent expres verborgen werd gehouden, of dat hij zelfs verantwoordelijk is voor ontslagrondes, nergens op gebaseerd zijn. Hij laat ook weten dat hij zijn pogingen om ontslagen gameontwikkelaars te helpen al voordat hij bij Tencent aan de slag ging ondernam. Daarbij geeft hij aan dat hij niet aan fusies of overnames bij Tencent - of zijn vorige werkplek Amazon - heeft gewerkt.

"Ze hebben mijn werk bij Tencent niet bij The Game Awards benoemd omdat het niets te maken heeft met de gemeenschap die ik heb opgebouwd, en ze wilden zich richten op hoe we dit uit onszelf hebben gedaan." Ergens anders binnen zijn LinkedIn-bericht vertelt hij: "Ik heb in mijn carrière nooit een contract getekend of onderdeel uitgemaakt van een deal dat heeft geresulteerd in ontslagrondes."

De website van Amir Satvat, waar hij mensen aan een baan in de game-industrie probeert te helpen, kan hier bezocht worden. Hieronder is de prijsuitreiking van vorige week te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!