Inside.Gamer Community Spotlight #10
Nieuws

Inside.Gamer Community Spotlight #10

Een tijdje geleden lanceerde Inside.Gamer, een nieuwe community platform waar je lekker kan kletsen over games met je medegamers en waar je de nodige gifjes, stevige discussies, zelfgemaakte reviews en off-topic onderwerpen kan vinden.

Mocht je het gemist hebben, dan kan je hier een uitgebreide post vinden over Inside.Gamer. In dit bericht lichten we een aantal posts van deze week voor je uit. 

Review: Darksiders: Warmastered Edition

"In de ruim tien jaar dat ik recensies schrijf, heb ik vrijwel elke game die ik ooit heb uitgespeeld van een oordeel voorzien. Vele bij de release, maar ook tientallen veel later met reviews hier en op de oude InsideGamer. De originele Darksiders was er echter niet eentje van. Zonde! Dus dat gaan we even corrigeren met de Warmastered Edition."

Lees hier de Darksiders review van blasterjackson

©GMRimport

“Was er maar co-op”

"Ik ben gek op survival games. Vooral om samen te spelen. Elke survival-speler heeft zijn eigen manier van spelen. De een trekt er graag op uit en verslaat allerlei gekke monsters, de ander kan uren bomen omhakken en de base uitbreiden. Het leuke aan dergelijke games samen spelen, is dat je deze rollen kan verdelen en samen kan werken aan je thuisbasis of verder komen in de game."

Weet jij ook een singleplayer game die eigenlijk een co-op hoort te hebben of zijn?

Laat het weten!

©GMRimport

Q&A: Wat is je favoriete controller van dit moment?

Deze week hebben we een simpele vraag met potentieel complexe antwoorden: wat is je favoriete controller van dit moment? Redacteuren Lars, Cody, Jacco, Lucas, Dennis en Martin geven alvast hun voorkeur. 

Wat is jouw favoriete controller van dit moment?

©GMRimport

Screenshot Sunday #5

Het zonnetje schijnt. De lucht is blauw. Screenshots van jullie games, kom maar gauw! LeegBlikjeWater is terug met zijn wekelijkse rubriek "Screenshot Sunday"! Dit keer staan onder andere de Mafia Trilogy en Bloodborne in de spotlight.

"Elke zondag plaats ik twee (of meer) screenshots van een game die ik speel of heb gespeeld. Daarbij zitten ook screenshots van andere leden andere leden van de vorige week. Ook screenshots delen? Stuur er eentje in de reacties onder deze post!"

Bekijk de nieuwe Screenshot Sunday hier

©GMRimport

Koffie

Soms heb je maar weinig woorden nodig om een discussie op gang te brengen. Dat weet ook PHtH:

"De reden dat ik over koffie begin is omdat ik iedere ochtend voor ik naar mijn werk ga geniet van een lekker bakje. "

Wat is jouw favoriete Koffie? 

©GMRimport

De evolutie van de First-Person Shooter

De First-Person Shooter, wie is er niet mee groot geworden? Door de jaren heen is het genre flink geëvolueerd. Iets wat ondergetekende bijvoorbeeld nooit is opgevallen: het verschil in kwaliteit tussen Wolfenstein 3D en Doom; hoe je in Doom al veel meer physics terugziet. 

In Wolfenstein glijd je als het ware over de vloer heen, terwijl je bij Doom al headbobbing ziet en je wapen heen en weer zwaait tijdens het rennen. Om dan nog maar niet te spreken over de evolutie die het genre in de jaren daarna heeft doorgemaakt!

Check hier de post op inside.gamer.nl

Watch on YouTube

Het wonder van trophies (en niet achievements)

"Toen Sony in 2008/2009 de trophies introduceerde interesseerde ik mij er niet voor. Wat kon mij het nou schelen dat je virtuele bekers kon krijgen? Ik deed er dan ook niets mee en haalde mijn schouders erover op. Maar op een gegeven moment ging dit schuiven. Ik ontdekte dat het halen van trophies in sommige games domweg heel leuk is. Niet elke trophy en zeker niet in elk spel – ik ben geen trophy-jager – maar soms heeft het een toegevoegde waarde, omdat je voor je gevoel meer uit een spel haalt. Bovendien, zo heb ik gemerkt, geeft het mij voldoening om die zeldzame trophy te halen of om weer een platinum aan je collectie toe te voegen.

Ben ik de enige die dit heeft of is dit voor jullie ook herkenbaar?"

Het wonder van trophies

©GMRimport

Gaat Battlefield 6 de verwachtingen inlossen?

"Naar alle verwachting komt de officiele release trailer met alle bijbehorende details van BF6 komende zomer uit."

Als Battlefield veteraan is TheChief nogal skeptisch:

"Voor de productie van BF6 is nu een jaar langer uitgetrokken wat prima is. Echter, DICE heeft ook mensen afscheid zien nemen die genoeg hadden van de sfeer die na de EA overname is ontstaan en dus werpt de vraag zich op of het DICE van nu nog de kwaliteiten heeft om een goede game te maken."

Wat denken jullie? Wordt BF6 de terugkeer van DICE als serieuze multiplayer shooter developer of de zwanenzang van BF als een franchise voor de minder casual FPS liefhebber?"

Bekijk hier de post van TheChief

©GMRimport

De enige echte gitaar held? 

"Er is in 2011 bij wijze van grap een ‘onmogelijk’ nummer uitgebracht voor Clone Hero, de modded PC-variant van het bekende Guitar Hero. Dit nummer genaamd ‘Soulless 6’ zou zó moeilijk moeten zijn dat niemand in staat is om een 100% score te halen op dit nummer..

Of toch wel?"

Bekijk hier de post van Janucci

Tot zover een selectie van de posts op Inside.Gamer van deze week. Op zoek naar meer? Er is altijd meer te vinden op het nieuwe community-platform. En vergeet zelf niet ook af en toe wat leuks te plaatsen!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!