Inside.Gamer Community Spotlight #10
Nieuws

Inside.Gamer Community Spotlight #10

Een tijdje geleden lanceerde Inside.Gamer, een nieuwe community platform waar je lekker kan kletsen over games met je medegamers en waar je de nodige gifjes, stevige discussies, zelfgemaakte reviews en off-topic onderwerpen kan vinden.

Mocht je het gemist hebben, dan kan je hier een uitgebreide post vinden over Inside.Gamer. In dit bericht lichten we een aantal posts van deze week voor je uit. 

Review: Darksiders: Warmastered Edition

"In de ruim tien jaar dat ik recensies schrijf, heb ik vrijwel elke game die ik ooit heb uitgespeeld van een oordeel voorzien. Vele bij de release, maar ook tientallen veel later met reviews hier en op de oude InsideGamer. De originele Darksiders was er echter niet eentje van. Zonde! Dus dat gaan we even corrigeren met de Warmastered Edition."

Lees hier de Darksiders review van blasterjackson

©GMRimport

“Was er maar co-op”

"Ik ben gek op survival games. Vooral om samen te spelen. Elke survival-speler heeft zijn eigen manier van spelen. De een trekt er graag op uit en verslaat allerlei gekke monsters, de ander kan uren bomen omhakken en de base uitbreiden. Het leuke aan dergelijke games samen spelen, is dat je deze rollen kan verdelen en samen kan werken aan je thuisbasis of verder komen in de game."

Weet jij ook een singleplayer game die eigenlijk een co-op hoort te hebben of zijn?

Laat het weten!

©GMRimport

Q&A: Wat is je favoriete controller van dit moment?

Deze week hebben we een simpele vraag met potentieel complexe antwoorden: wat is je favoriete controller van dit moment? Redacteuren Lars, Cody, Jacco, Lucas, Dennis en Martin geven alvast hun voorkeur. 

Wat is jouw favoriete controller van dit moment?

©GMRimport

Screenshot Sunday #5

Het zonnetje schijnt. De lucht is blauw. Screenshots van jullie games, kom maar gauw! LeegBlikjeWater is terug met zijn wekelijkse rubriek "Screenshot Sunday"! Dit keer staan onder andere de Mafia Trilogy en Bloodborne in de spotlight.

"Elke zondag plaats ik twee (of meer) screenshots van een game die ik speel of heb gespeeld. Daarbij zitten ook screenshots van andere leden andere leden van de vorige week. Ook screenshots delen? Stuur er eentje in de reacties onder deze post!"

Bekijk de nieuwe Screenshot Sunday hier

©GMRimport

Koffie

Soms heb je maar weinig woorden nodig om een discussie op gang te brengen. Dat weet ook PHtH:

"De reden dat ik over koffie begin is omdat ik iedere ochtend voor ik naar mijn werk ga geniet van een lekker bakje. "

Wat is jouw favoriete Koffie? 

©GMRimport

De evolutie van de First-Person Shooter

De First-Person Shooter, wie is er niet mee groot geworden? Door de jaren heen is het genre flink geëvolueerd. Iets wat ondergetekende bijvoorbeeld nooit is opgevallen: het verschil in kwaliteit tussen Wolfenstein 3D en Doom; hoe je in Doom al veel meer physics terugziet. 

In Wolfenstein glijd je als het ware over de vloer heen, terwijl je bij Doom al headbobbing ziet en je wapen heen en weer zwaait tijdens het rennen. Om dan nog maar niet te spreken over de evolutie die het genre in de jaren daarna heeft doorgemaakt!

Check hier de post op inside.gamer.nl

Watch on YouTube

Het wonder van trophies (en niet achievements)

"Toen Sony in 2008/2009 de trophies introduceerde interesseerde ik mij er niet voor. Wat kon mij het nou schelen dat je virtuele bekers kon krijgen? Ik deed er dan ook niets mee en haalde mijn schouders erover op. Maar op een gegeven moment ging dit schuiven. Ik ontdekte dat het halen van trophies in sommige games domweg heel leuk is. Niet elke trophy en zeker niet in elk spel – ik ben geen trophy-jager – maar soms heeft het een toegevoegde waarde, omdat je voor je gevoel meer uit een spel haalt. Bovendien, zo heb ik gemerkt, geeft het mij voldoening om die zeldzame trophy te halen of om weer een platinum aan je collectie toe te voegen.

Ben ik de enige die dit heeft of is dit voor jullie ook herkenbaar?"

Het wonder van trophies

©GMRimport

Gaat Battlefield 6 de verwachtingen inlossen?

"Naar alle verwachting komt de officiele release trailer met alle bijbehorende details van BF6 komende zomer uit."

Als Battlefield veteraan is TheChief nogal skeptisch:

"Voor de productie van BF6 is nu een jaar langer uitgetrokken wat prima is. Echter, DICE heeft ook mensen afscheid zien nemen die genoeg hadden van de sfeer die na de EA overname is ontstaan en dus werpt de vraag zich op of het DICE van nu nog de kwaliteiten heeft om een goede game te maken."

Wat denken jullie? Wordt BF6 de terugkeer van DICE als serieuze multiplayer shooter developer of de zwanenzang van BF als een franchise voor de minder casual FPS liefhebber?"

Bekijk hier de post van TheChief

©GMRimport

De enige echte gitaar held? 

"Er is in 2011 bij wijze van grap een ‘onmogelijk’ nummer uitgebracht voor Clone Hero, de modded PC-variant van het bekende Guitar Hero. Dit nummer genaamd ‘Soulless 6’ zou zó moeilijk moeten zijn dat niemand in staat is om een 100% score te halen op dit nummer..

Of toch wel?"

Bekijk hier de post van Janucci

Tot zover een selectie van de posts op Inside.Gamer van deze week. Op zoek naar meer? Er is altijd meer te vinden op het nieuwe community-platform. En vergeet zelf niet ook af en toe wat leuks te plaatsen!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten
Nieuws

NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten

Amerikaanse Marvel Rivals-ontwikkelaar al ontslagen, deel van Liquid Swords ook

Het uit China afkomstige NetEase - onder andere bekend van Marvel Rivals - zou van plan zijn om meer dan twaalf ontwikkelstudio's te sluiten.

Dat blijkt uit een reportage op Game File, de betrouwbare nieuwsbrief van gamejournalist Stephen Totilo. Eerder deze week werd de Amerikaanse tak van NetEase dat meehielp aan de ontwikkeling van Marvel Rivals al ontslagen. Daarnaast vielen er ontslagen bij het door NetEase gefinancierde Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause-ontwikkelaar.

Dit zou volgens Totilo nog maar het topje van de ijsberg zijn. Hij claimt dat meer dan een dozijn studio's mogelijk worden gesloten of verkocht, en dan met name de studio's van het bedrijf die buiten China gevestigd zijn. Dit zou een bewuste strategie zijn van het bedrijf om minder focus op deze teams buiten zijn thuisland te creëren.

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld. NetEase heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht, en het lijkt er dus op dat sommige van deze studio's nu dreigen gesloten of verkocht te worden.

Zo heeft NetEase geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, het bedrijf kocht Heavy Rain- en Detroit: Become Human-studio Quantic Dream, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

Ondanks de geruchten onthulde NetEase deze week recordcijfers voor het afgelopen kwartaal. Er werd een stijging van 1,5 procent aan omzet op het gebied van games en services waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die omzet stond het afgelopen kwartaal op 2,9 miljard dollar. Marvel Rivals heeft inmiddels 40 miljoen spelers.

Overigens claimt Bloomberg in een artikel over NetEase-CEO William Ding dat hij overwoog Marvel Rivals te annuleren voor release. Ding zou het niet hebben zien zitten om Disney te betalen voor de rechten op Marvel-personages. Ook werd besproken of het mogelijk was om de superhelden voor zelfbedachte personages te vervangen. NetEase zelf ontkent deze claims en claimt sinds 2017 een nauwe samenwerking met Marvel te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe regisseur voor aankomende Street Fighter-film gevonden
Nieuws

Nieuwe regisseur voor aankomende Street Fighter-film gevonden

De première staat gepland op 20 maart 2026

De live-action Street Fighter-film die eerder al werd aangekondigd heeft een nieuwe regisseur, namelijk Kitao Sakurai.

Dat meldt The Hollywood Reporter. Sakurai is vooral bekend van de in 2021 verschenen Netflix-film Bad Trip met komediant Eric André in de hoofdrol. Sakurai regisseerde ook The Eric André Show. Verder heeft hij enkele afleveringen van de Twisted Metal-televisieserie geregisseerd.

Hij neemt het stokje over van Danny en Michael Philippou, twee broers uit Australië die afgelopen jaar de film niet meer bleken te kunnen regisseren vanwege een mismatch in planning.

Concrete details over de live-action film zijn er nog niet. Wel zou de eerder aangekondigde premièredatum van 20 maart 2026 nog haalbaar zijn. Capcom, de ontwikkelaar en uitgever van de gamereeks, is wel betrokken bij de verfilming.

Er zijn al vaker (animatie)films gebaseerd op Street Fighter uitgekomen. Een van de bekendere voorbeelden is de in 1994 verschenen gelijknamige film met Jean-Claude van Damme als Guile en wijlen Raúl Juliá als M. Bison. In 2009 verscheen Street Fighter: The Legend of Chun-Li, met Kristin Kreuk als Chun-Li.

De meest recente game in de fighterreeks is Street Fighter 6, dat beschikbaar is op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc. Tom Kerkhof beloonde de game met een 9: "Door de gelikte presentatie, inventieve besturing en de uitgebreidste singleplayer-ervaring die de franchise ooit heeft gehad, is Street Fighter 6 toegankelijker dan ooit. Het spel oogt geweldig en speelt zelfs nog beter. Dit is zonder twijfel een van de leukste vechtspellen van de afgelopen tijd – en daarmee ook een van de beste delen uit de reeks."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!