Inside.Gamer Community Spotlight #10
Nieuws

Inside.Gamer Community Spotlight #10

Een tijdje geleden lanceerde Inside.Gamer, een nieuwe community platform waar je lekker kan kletsen over games met je medegamers en waar je de nodige gifjes, stevige discussies, zelfgemaakte reviews en off-topic onderwerpen kan vinden.

Mocht je het gemist hebben, dan kan je hier een uitgebreide post vinden over Inside.Gamer. In dit bericht lichten we een aantal posts van deze week voor je uit. 

Review: Darksiders: Warmastered Edition

"In de ruim tien jaar dat ik recensies schrijf, heb ik vrijwel elke game die ik ooit heb uitgespeeld van een oordeel voorzien. Vele bij de release, maar ook tientallen veel later met reviews hier en op de oude InsideGamer. De originele Darksiders was er echter niet eentje van. Zonde! Dus dat gaan we even corrigeren met de Warmastered Edition."

Lees hier de Darksiders review van blasterjackson

©GMRimport

“Was er maar co-op”

"Ik ben gek op survival games. Vooral om samen te spelen. Elke survival-speler heeft zijn eigen manier van spelen. De een trekt er graag op uit en verslaat allerlei gekke monsters, de ander kan uren bomen omhakken en de base uitbreiden. Het leuke aan dergelijke games samen spelen, is dat je deze rollen kan verdelen en samen kan werken aan je thuisbasis of verder komen in de game."

Weet jij ook een singleplayer game die eigenlijk een co-op hoort te hebben of zijn?

Laat het weten!

©GMRimport

Q&A: Wat is je favoriete controller van dit moment?

Deze week hebben we een simpele vraag met potentieel complexe antwoorden: wat is je favoriete controller van dit moment? Redacteuren Lars, Cody, Jacco, Lucas, Dennis en Martin geven alvast hun voorkeur. 

Wat is jouw favoriete controller van dit moment?

©GMRimport

Screenshot Sunday #5

Het zonnetje schijnt. De lucht is blauw. Screenshots van jullie games, kom maar gauw! LeegBlikjeWater is terug met zijn wekelijkse rubriek "Screenshot Sunday"! Dit keer staan onder andere de Mafia Trilogy en Bloodborne in de spotlight.

"Elke zondag plaats ik twee (of meer) screenshots van een game die ik speel of heb gespeeld. Daarbij zitten ook screenshots van andere leden andere leden van de vorige week. Ook screenshots delen? Stuur er eentje in de reacties onder deze post!"

Bekijk de nieuwe Screenshot Sunday hier

©GMRimport

Koffie

Soms heb je maar weinig woorden nodig om een discussie op gang te brengen. Dat weet ook PHtH:

"De reden dat ik over koffie begin is omdat ik iedere ochtend voor ik naar mijn werk ga geniet van een lekker bakje. "

Wat is jouw favoriete Koffie? 

©GMRimport

De evolutie van de First-Person Shooter

De First-Person Shooter, wie is er niet mee groot geworden? Door de jaren heen is het genre flink geëvolueerd. Iets wat ondergetekende bijvoorbeeld nooit is opgevallen: het verschil in kwaliteit tussen Wolfenstein 3D en Doom; hoe je in Doom al veel meer physics terugziet. 

In Wolfenstein glijd je als het ware over de vloer heen, terwijl je bij Doom al headbobbing ziet en je wapen heen en weer zwaait tijdens het rennen. Om dan nog maar niet te spreken over de evolutie die het genre in de jaren daarna heeft doorgemaakt!

Check hier de post op inside.gamer.nl

Watch on YouTube

Het wonder van trophies (en niet achievements)

"Toen Sony in 2008/2009 de trophies introduceerde interesseerde ik mij er niet voor. Wat kon mij het nou schelen dat je virtuele bekers kon krijgen? Ik deed er dan ook niets mee en haalde mijn schouders erover op. Maar op een gegeven moment ging dit schuiven. Ik ontdekte dat het halen van trophies in sommige games domweg heel leuk is. Niet elke trophy en zeker niet in elk spel – ik ben geen trophy-jager – maar soms heeft het een toegevoegde waarde, omdat je voor je gevoel meer uit een spel haalt. Bovendien, zo heb ik gemerkt, geeft het mij voldoening om die zeldzame trophy te halen of om weer een platinum aan je collectie toe te voegen.

Ben ik de enige die dit heeft of is dit voor jullie ook herkenbaar?"

Het wonder van trophies

©GMRimport

Gaat Battlefield 6 de verwachtingen inlossen?

"Naar alle verwachting komt de officiele release trailer met alle bijbehorende details van BF6 komende zomer uit."

Als Battlefield veteraan is TheChief nogal skeptisch:

"Voor de productie van BF6 is nu een jaar langer uitgetrokken wat prima is. Echter, DICE heeft ook mensen afscheid zien nemen die genoeg hadden van de sfeer die na de EA overname is ontstaan en dus werpt de vraag zich op of het DICE van nu nog de kwaliteiten heeft om een goede game te maken."

Wat denken jullie? Wordt BF6 de terugkeer van DICE als serieuze multiplayer shooter developer of de zwanenzang van BF als een franchise voor de minder casual FPS liefhebber?"

Bekijk hier de post van TheChief

©GMRimport

De enige echte gitaar held? 

"Er is in 2011 bij wijze van grap een ‘onmogelijk’ nummer uitgebracht voor Clone Hero, de modded PC-variant van het bekende Guitar Hero. Dit nummer genaamd ‘Soulless 6’ zou zó moeilijk moeten zijn dat niemand in staat is om een 100% score te halen op dit nummer..

Of toch wel?"

Bekijk hier de post van Janucci

Tot zover een selectie van de posts op Inside.Gamer van deze week. Op zoek naar meer? Er is altijd meer te vinden op het nieuwe community-platform. En vergeet zelf niet ook af en toe wat leuks te plaatsen!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!