Infinity Ward legt uit hoe loadouts terugkeren in Warzone 2.0
Nieuws

Infinity Ward legt uit hoe loadouts terugkeren in Warzone 2.0

Inifinity Ward heeft alle veranderingen die in Warzone 2.0 worden doorgevoerd gedeeld in een blogpost. Zo keren onder andere de loadouts terug en wordt er een nieuwe DMZ-modus toegevoegd.

In totaal zijn er achttien herkenningspunten te vinden in de nieuwe map, genaamd Al Mazrah. Sommige van deze punten zijn afkomstig uit bestaande multiplayer maps in Modern Warfare 2, zoals Embassy, Taraq en Sariff Bay. In september bracht ontwikkelaar Infinity Ward al een blogpost naar buiten waar de Al Mazrah-map in detail wordt uitgelegd.

Verder keren de loadouts terug in Warzone 2.0, maar wel met een iets andere insteek. Zo kunnen spelers hun favoriete wapens verkrijgen door een Loadout Drop te veroveren. In tegenstelling tot de originele versie van Warzone zijn deze drops door iedereen te gebruiken, en niet alleen voor de speler die het pakket heeft gekocht. 

De loadouts zijn voortaan ook te verkrijgen door Strongholds en Black Sites te veroveren. Speciale gebieden die worden bescherm door AI-gestuurde soldaten. Het primaire wapen uit zelfgemaakte loadouts zijn voortaan ook te koop bij de buying stations die over de map zijn verspreid, ook als je geen loadout drop hebt gekocht.

©GMRimport

Vorige maand werd al bekendgemaakt dat de Gulag voortaan in twee-tegen-twee format wordt gespeeld. Nu is echter ook bekend dat spelers in de Gulag beginnen met een pistool of een shotgun en dat er ook een AI-boss in de Gulag te vinden is, genaamd de Jailer. Wanneer de vier spelers erin slagen om deze baas te verslaan, keren zij allemaal terug naar in het spel.

Ook wordt er een nieuwe cirkelmechaniek aan de battle royale-game toegevoegd. Zo kunnen er drie cirkels ontstaan die later samenkomen tot één eindcirkel. Door het toevoegen van een proximity chat-systeem, is het voortaan ook mogelijk om te praten met andere spelers in jouw omgeving. Dan zijn er ook nog nieuwe voertuigen toegevoegd en kan men de locatie van neergehaalde medespelers en tegenstanders achterhalen door middel van een nieuwe tool.

Naast de battle royale-modus, krijgt Warzone 2.0 een nog een compleet nieuwe spelmodus, genaamd DMZ, waar in augustus al beelden van waren gelekt. De DMZ-modus wordt door Infinity Ward beschreven als een openwereld extractiemodus met focus op verhalende elementen. Spelers vechten in DMZ tegen andere spelers en AI-soldaten om buit te verzamelen en missies te volbrengen.

De originele Warzone uit 2020 wordt hernoemd naar Warzone Caldera, wat een aparte game wordt die niets te maken heeft met Modern Warfare 2 of Warzone 2.0. De in-game winkel wordt uit Warzone Caldera verwijderd en alle COD Points worden overgezet naar Warzone 2.0. De maps Rebirth Island en Fortune’s Keep worden ook uit de game gehaald.

Warzone 2.0 is vanaf 16 november speelbaar op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X/S en PC

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!