Infinity Ward legt uit hoe loadouts terugkeren in Warzone 2.0
Nieuws

Infinity Ward legt uit hoe loadouts terugkeren in Warzone 2.0

Inifinity Ward heeft alle veranderingen die in Warzone 2.0 worden doorgevoerd gedeeld in een blogpost. Zo keren onder andere de loadouts terug en wordt er een nieuwe DMZ-modus toegevoegd.

In totaal zijn er achttien herkenningspunten te vinden in de nieuwe map, genaamd Al Mazrah. Sommige van deze punten zijn afkomstig uit bestaande multiplayer maps in Modern Warfare 2, zoals Embassy, Taraq en Sariff Bay. In september bracht ontwikkelaar Infinity Ward al een blogpost naar buiten waar de Al Mazrah-map in detail wordt uitgelegd.

Verder keren de loadouts terug in Warzone 2.0, maar wel met een iets andere insteek. Zo kunnen spelers hun favoriete wapens verkrijgen door een Loadout Drop te veroveren. In tegenstelling tot de originele versie van Warzone zijn deze drops door iedereen te gebruiken, en niet alleen voor de speler die het pakket heeft gekocht. 

De loadouts zijn voortaan ook te verkrijgen door Strongholds en Black Sites te veroveren. Speciale gebieden die worden bescherm door AI-gestuurde soldaten. Het primaire wapen uit zelfgemaakte loadouts zijn voortaan ook te koop bij de buying stations die over de map zijn verspreid, ook als je geen loadout drop hebt gekocht.

©GMRimport

Vorige maand werd al bekendgemaakt dat de Gulag voortaan in twee-tegen-twee format wordt gespeeld. Nu is echter ook bekend dat spelers in de Gulag beginnen met een pistool of een shotgun en dat er ook een AI-boss in de Gulag te vinden is, genaamd de Jailer. Wanneer de vier spelers erin slagen om deze baas te verslaan, keren zij allemaal terug naar in het spel.

Ook wordt er een nieuwe cirkelmechaniek aan de battle royale-game toegevoegd. Zo kunnen er drie cirkels ontstaan die later samenkomen tot één eindcirkel. Door het toevoegen van een proximity chat-systeem, is het voortaan ook mogelijk om te praten met andere spelers in jouw omgeving. Dan zijn er ook nog nieuwe voertuigen toegevoegd en kan men de locatie van neergehaalde medespelers en tegenstanders achterhalen door middel van een nieuwe tool.

Naast de battle royale-modus, krijgt Warzone 2.0 een nog een compleet nieuwe spelmodus, genaamd DMZ, waar in augustus al beelden van waren gelekt. De DMZ-modus wordt door Infinity Ward beschreven als een openwereld extractiemodus met focus op verhalende elementen. Spelers vechten in DMZ tegen andere spelers en AI-soldaten om buit te verzamelen en missies te volbrengen.

De originele Warzone uit 2020 wordt hernoemd naar Warzone Caldera, wat een aparte game wordt die niets te maken heeft met Modern Warfare 2 of Warzone 2.0. De in-game winkel wordt uit Warzone Caldera verwijderd en alle COD Points worden overgezet naar Warzone 2.0. De maps Rebirth Island en Fortune’s Keep worden ook uit de game gehaald.

Warzone 2.0 is vanaf 16 november speelbaar op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X/S en PC

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error