Infinity Ward legt uit hoe loadouts terugkeren in Warzone 2.0
Gamer.nl
Nieuws

Infinity Ward legt uit hoe loadouts terugkeren in Warzone 2.0

Inifinity Ward heeft alle veranderingen die in Warzone 2.0 worden doorgevoerd gedeeld in een blogpost. Zo keren onder andere de loadouts terug en wordt er een nieuwe DMZ-modus toegevoegd.

In totaal zijn er achttien herkenningspunten te vinden in de nieuwe map, genaamd Al Mazrah. Sommige van deze punten zijn afkomstig uit bestaande multiplayer maps in Modern Warfare 2, zoals Embassy, Taraq en Sariff Bay. In september bracht ontwikkelaar Infinity Ward al een blogpost naar buiten waar de Al Mazrah-map in detail wordt uitgelegd.

Verder keren de loadouts terug in Warzone 2.0, maar wel met een iets andere insteek. Zo kunnen spelers hun favoriete wapens verkrijgen door een Loadout Drop te veroveren. In tegenstelling tot de originele versie van Warzone zijn deze drops door iedereen te gebruiken, en niet alleen voor de speler die het pakket heeft gekocht. 

De loadouts zijn voortaan ook te verkrijgen door Strongholds en Black Sites te veroveren. Speciale gebieden die worden bescherm door AI-gestuurde soldaten. Het primaire wapen uit zelfgemaakte loadouts zijn voortaan ook te koop bij de buying stations die over de map zijn verspreid, ook als je geen loadout drop hebt gekocht.

©GMRimport

Vorige maand werd al bekendgemaakt dat de Gulag voortaan in twee-tegen-twee format wordt gespeeld. Nu is echter ook bekend dat spelers in de Gulag beginnen met een pistool of een shotgun en dat er ook een AI-boss in de Gulag te vinden is, genaamd de Jailer. Wanneer de vier spelers erin slagen om deze baas te verslaan, keren zij allemaal terug naar in het spel.

Ook wordt er een nieuwe cirkelmechaniek aan de battle royale-game toegevoegd. Zo kunnen er drie cirkels ontstaan die later samenkomen tot één eindcirkel. Door het toevoegen van een proximity chat-systeem, is het voortaan ook mogelijk om te praten met andere spelers in jouw omgeving. Dan zijn er ook nog nieuwe voertuigen toegevoegd en kan men de locatie van neergehaalde medespelers en tegenstanders achterhalen door middel van een nieuwe tool.

Naast de battle royale-modus, krijgt Warzone 2.0 een nog een compleet nieuwe spelmodus, genaamd DMZ, waar in augustus al beelden van waren gelekt. De DMZ-modus wordt door Infinity Ward beschreven als een openwereld extractiemodus met focus op verhalende elementen. Spelers vechten in DMZ tegen andere spelers en AI-soldaten om buit te verzamelen en missies te volbrengen.

De originele Warzone uit 2020 wordt hernoemd naar Warzone Caldera, wat een aparte game wordt die niets te maken heeft met Modern Warfare 2 of Warzone 2.0. De in-game winkel wordt uit Warzone Caldera verwijderd en alle COD Points worden overgezet naar Warzone 2.0. De maps Rebirth Island en Fortune’s Keep worden ook uit de game gehaald.

Warzone 2.0 is vanaf 16 november speelbaar op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X/S en PC

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!