Horrorgame The Quarry heeft een 'Movie Mode' zonder gameplay
Nieuws

Horrorgame The Quarry heeft een 'Movie Mode' zonder gameplay

Er zit een zogeheten 'Movie Mode' in aankomende horrorgame The Quarry, waarin spelers zelf niet hoeven te spelen.

Spelers kunnen in deze modus heel het verhaal bekijken zonder dat ze zelf iets hoeven te doen. In feite kijken ze dus eigenlijk een film. In de normale game kunnen spelers allerlei keuzes maken, maar die worden in de Movie Mode dus ook voor de spelers gemaakt.

Men kan op voorhand wel uit drie uitkomsten kiezen: een versie waarin iedereen sterft, een versie waarin iedereen het overleeft, en een versie genaamd 'Director's Mode'. Hierin kiest men voordat de 'film' begin diverse karaktereigenschappen van personages, wat de verloop van het verhaal beïnvloedt.

Movie Mode is volgens ontwikkelaar Supermassive niet alleen handig voor mensen die niet graag games spelen, het is ook een extra optie voor mensen die het spel al een keer uit hebben gespeeld en vervolgens alle uitkomsten van het verhaal willen verkennen, zonder het opnieuw te hoeven spelen.

The Quarry volgt een groepje kampbegeleiders vanaf de laatste dag van hun zomerkamp. Wat een feestelijk einde van de zomer moet worden, krijgt een onverwachte en levensgevaarlijke wending. In de game kruipen spelers in de huid van alle negen kampbegeleiders en moeten zij keuzes maken die de loop van het verhaal beïnvloeden.

De cast bestaat uit onder andere David Arquette (Scream), Skyler Gisondo (The Righteous Gemstones), Ariel Winter (Modern Family), Justice Smith (Jurassic World), Brenda Song (Dollface), Lance Henriksen (Aliens) en Lin Shaye (A Nightmare On Elm Street).

Spelers kunnen het spel alleen spelen, maar ook online samenwerken met maximaal zeven vrienden. Dan kijkt iedereen mee en wordt er gestemd op de keuzes die gemaakt moeten worden. De game biedt ook lokale co-op, waarbij iedere speler een kampbegeleider kiest en zijn of haar keuzes maakt. T

The Quarry komt op 10 juni uit voor pc, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One en Xbox Series X en S. De game is ontwikkeld door Supermassive Games, bekend van de The Dark Pictures-reeks en Until Dawn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!