Horrorgame The Quarry heeft een 'Movie Mode' zonder gameplay
Gamer.nl
Nieuws

Horrorgame The Quarry heeft een 'Movie Mode' zonder gameplay

Er zit een zogeheten 'Movie Mode' in aankomende horrorgame The Quarry, waarin spelers zelf niet hoeven te spelen.

Spelers kunnen in deze modus heel het verhaal bekijken zonder dat ze zelf iets hoeven te doen. In feite kijken ze dus eigenlijk een film. In de normale game kunnen spelers allerlei keuzes maken, maar die worden in de Movie Mode dus ook voor de spelers gemaakt.

Men kan op voorhand wel uit drie uitkomsten kiezen: een versie waarin iedereen sterft, een versie waarin iedereen het overleeft, en een versie genaamd 'Director's Mode'. Hierin kiest men voordat de 'film' begin diverse karaktereigenschappen van personages, wat de verloop van het verhaal beïnvloedt.

Movie Mode is volgens ontwikkelaar Supermassive niet alleen handig voor mensen die niet graag games spelen, het is ook een extra optie voor mensen die het spel al een keer uit hebben gespeeld en vervolgens alle uitkomsten van het verhaal willen verkennen, zonder het opnieuw te hoeven spelen.

The Quarry volgt een groepje kampbegeleiders vanaf de laatste dag van hun zomerkamp. Wat een feestelijk einde van de zomer moet worden, krijgt een onverwachte en levensgevaarlijke wending. In de game kruipen spelers in de huid van alle negen kampbegeleiders en moeten zij keuzes maken die de loop van het verhaal beïnvloeden.

De cast bestaat uit onder andere David Arquette (Scream), Skyler Gisondo (The Righteous Gemstones), Ariel Winter (Modern Family), Justice Smith (Jurassic World), Brenda Song (Dollface), Lance Henriksen (Aliens) en Lin Shaye (A Nightmare On Elm Street).

Spelers kunnen het spel alleen spelen, maar ook online samenwerken met maximaal zeven vrienden. Dan kijkt iedereen mee en wordt er gestemd op de keuzes die gemaakt moeten worden. De game biedt ook lokale co-op, waarbij iedere speler een kampbegeleider kiest en zijn of haar keuzes maakt. T

The Quarry komt op 10 juni uit voor pc, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One en Xbox Series X en S. De game is ontwikkeld door Supermassive Games, bekend van de The Dark Pictures-reeks en Until Dawn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!