Hoogtepunten: Starfield is als Skyrim in de ruimte
Nieuws

Hoogtepunten: Starfield is als Skyrim in de ruimte

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week!

Todd Howard: 'Starfield is als Skyrim in de ruimte'

Volgens Bethesda's Todd Howard kan Starfield vergeleken worden met The Elder Scrolls 5: Skyrim in de ruimte.

Dat meldt hij in The Washington Post. Ook in The Telegraph stond een interview met de man achter Fallout en Starfield. De game speelt zich driehonderd jaar in de toekomst af. Mensen verkennen het universum - een factie genaamd de Constellation is "zo'n beetje de laatste groep ruimteverkenners. Het is NASA gecombineerd met Indiana Jones en League of Extraordinary Gentlemen, een groep mensen dat nog altijd zoekt naar antwoorden."

Lees verder

Watch on YouTube

Avowed, Perfect Dark, Everwild en Fable komen wellicht pas in 2023 uit

Het zou zomaar eens kunnen dat de Xbox-games Avowed, Perfect Dark, Everwild, Fable en Hellblade 2 pas in 2023 verschijnen.

Gisteren lieten Microsoft en Bethesda een groot aantal games zien tijdens hun gezamenlijke E3-presentatie, maar enkele zeer geanticipeerde titels verschenen niet tijdens de presentatie. VentureBeat-journalist Jeff Grubb plaatste kort na de presentatie een artikel waarin hij aangeeft dat we de volgende Xbox-games pas in 2023 hoeven te verwachten:

Lees verder

©GMRimport

Ontwikkeling Everwild vermoedelijk volledig opnieuw gestart

Dit melden bronnen van VGC, en het volgt het nieuws dat gisteren al naar buiten kwam over een aantal geanticipeerde Xbox-titels die Microsoft dit jaar niet tijdens E3 2021 heeft laten zien.

Nu is er meer informatie naar buiten gekomen over de ontwikkeling van Everwild, die volgens VGC dus volledig opnieuw is gestart. Vorig jaar heeft de creatieve regisseur van de game, Simon Woodroffe, het project verlaten. Dit had blijkbaar grote gevolgen voor het creatieve design en de regie van de game, dankzij de grote veranderingen onder het leiderschap die volgden.

Lees verder

©GMRimport

Microsoft verandert box art van Xbox-games

Het lijkt erop dat Microsoft van plan is binnenkort de box art van nieuwe Xbox-games aan te passen.

De nieuwe box art van Xbox-games is te zien op de website van enkele Amerikaanse retailers, zoals Best Buy. Het grote verschil met de oude box art is de manier waarop de consoles waar je de game op kan spelen vermeld staan. De nieuwe box art maakt dit duidelijker.

Lees verder

©GMRimport

Nintendo maakt fans blij met solide Switch line-up voor dit jaar

Nintendo zond op de laatste E3-dag een nieuwe Direct uit. Het bedrijf onthulde vooral Switch-games waar fans dit jaar nog van kunnen genieten. Een aantal veilige vervolgen werden afgewisseld met enkele welkome verrassingen.

Een Direct kan bijna altijd alleen maar teleurstellen: er doen op voorhand van een uitzending zoveel geruchten de ronde en fans wachten op zoveel nieuwe delen in oude Nintendo-franchises, dat nooit iedereen tevreden gesteld kan worden. Toch deed Nintendo een bewonderenswaardige poging. Enkele oude bekenden keren terug, waarmee de bestaande Switch line-up voor dit jaar goed wordt aangevuld.

Lees verder

©GMRimport

'Nieuwe PlayStation VR-headset komt eind 2022 uit'

Dat meldt Bloomberg in een artikel. Sony kondigde de headset eerder dit jaar aan, maar gaf daarbij geen indicatie van wanneer hij uitkomt. Bloomberg zou hebben vernomen dat de release op eind 2022 gepland staat.

Verder wordt in het artikel tevens geclaimd dat het apparaat oled-panels gebruikt. In de huidige PlayStation VR-headset wordt ook oled gebruikt, maar steeds meer vr-fabrikanten schakelen over naar lcd-schermen, omdat die goedkoper zijn en ook betere beeldkwaliteit kunnen leveren. 

Lees verder

©GMRimport

Forza Horizon 5 uitgeroepen tot meest geanticipeerde game van E3

Forza Horizon 5 is tijdens de E3 Awards uitgeroepen tot de meest geanticipeerde game van E3.

Naast dat de nieuwe racegame die op Xbox-consoles en pc verschijnt uitgeroepen is tot meest geanticipeerde game van de beurs, werden de andere grote uitgevers die meededen aan de beurs ook beloond met awards. Daarnaast was de Xbox en Bethesda-showcase de beste presentatie van E3 volgens het panel.

Lees verder

Bethesda: 'Exclusiviteit Starfield gaat een beter product opleveren'

Dat laat Todd Howard weten in een interview met The Telegraph. "Je wil nooit iemand buiten de boot laten vallen, toch? Maar uiteindelijk zorgt de mogelijkheid om je te focussen en te zeggen: 'dit is de game die ik wil maken, dit zijn de systemen waar ik het er op wil maken', en daar echt voor gaan, ervoor dat het een beter product wordt."

Hij vervolgt: "Door ons te richten op die platforms kunnen we het spel echt zo goed mogelijk maken op die systemen. En we geloven erg in alles wat Microsoft en Xbox er aan doen om meer gamers aan te trekken."

Lees verder

©GMRimport

Yoshio Sakamoto: ‘Metroid Dread overstijgt de originele visie van vijftien jaar geleden'

De grootste verrassing van Nintendo’s E3-Direct was misschien wel de aankondiging van Metroid Dread. Na een periode van negentien jaar kunnen we deze herfst eindelijk weer aan de slag met nieuwe een 2D-Metroid. Gamer.nl deed mee aan een roundtable-interview met producer Yoshio Sakamoto om meer te weten te komen over de visie en ontwikkeling van Metroid Dread.

Yoshio Sakamoto heeft een lange loopbaan bij Nintendo achter de rug, waar hij aan veel iconische games en franchises heeft gewerkt. Sinds 1982 trad hij voornamelijk op als gameregisseur voor bijna alle Metroid-games. Ook games als de originele Donkey Kong, WarioWare en Kid Icarus heeft hij aangeraakt, maar Sakamoto is overduidelijk de belangrijkste schakel voor de Metroid-franchise. Terwijl we wachten op een nieuw deel in de Metroid Prime-reeks, werden fans deze week overdonderd door de onthulling van een nieuwe 2D-Metroid voor de Switch, waar Sakomoto al erg lang op broedt.

Lees verder

©GMRimport

Final Fantasy 7 Remake Intergrade is een must-play vol nieuwe mysteries

Aan de vreemde namen kun je het al zien: de uitbreiding Episode INTERmission van het opgepoetste FF7R Intergrade zet zonder enige gêne de beladen onderwerpen, vreemde timing en over-de-top gekkigheid van Remake door. En met verve.

Al die namen zijn overigens wel te verklaren met een woordenboek bij de hand. Intermission betekent tussendoortje, wat deze dlc duidelijk is terwijl we wachten op het tweede deel. Maar het is ook INTERmission, omdat het nieuwe verhaal zich afspeelt tijdens de missie van de hoofdpersonages in de basisgame. En Intergrade is een moeilijk woord voor een overgang naar een volgende vorm: deze dlc geeft een opstapje naar wat het volgende deel moet gaan worden.

Lees verder

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten
Nieuws

NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten

Amerikaanse Marvel Rivals-ontwikkelaar al ontslagen, deel van Liquid Swords ook

Het uit China afkomstige NetEase - onder andere bekend van Marvel Rivals - zou van plan zijn om meer dan twaalf ontwikkelstudio's te sluiten.

Dat blijkt uit een reportage op Game File, de betrouwbare nieuwsbrief van gamejournalist Stephen Totilo. Eerder deze week werd de Amerikaanse tak van NetEase dat meehielp aan de ontwikkeling van Marvel Rivals al ontslagen. Daarnaast vielen er ontslagen bij het door NetEase gefinancierde Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause-ontwikkelaar.

Dit zou volgens Totilo nog maar het topje van de ijsberg zijn. Hij claimt dat meer dan een dozijn studio's mogelijk worden gesloten of verkocht, en dan met name de studio's van het bedrijf die buiten China gevestigd zijn. Dit zou een bewuste strategie zijn van het bedrijf om minder focus op deze teams buiten zijn thuisland te creëren.

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld. NetEase heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht, en het lijkt er dus op dat sommige van deze studio's nu dreigen gesloten of verkocht te worden.

Zo heeft NetEase geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, het bedrijf kocht Heavy Rain- en Detroit: Become Human-studio Quantic Dream, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

Ondanks de geruchten onthulde NetEase deze week recordcijfers voor het afgelopen kwartaal. Er werd een stijging van 1,5 procent aan omzet op het gebied van games en services waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die omzet stond het afgelopen kwartaal op 2,9 miljard dollar. Marvel Rivals heeft inmiddels 40 miljoen spelers.

Overigens claimt Bloomberg in een artikel over NetEase-CEO William Ding dat hij overwoog Marvel Rivals te annuleren voor release. Ding zou het niet hebben zien zitten om Disney te betalen voor de rechten op Marvel-personages. Ook werd besproken of het mogelijk was om de superhelden voor zelfbedachte personages te vervangen. NetEase zelf ontkent deze claims en claimt sinds 2017 een nauwe samenwerking met Marvel te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!