Hoogtepunten: Starfield is als Skyrim in de ruimte
Nieuws

Hoogtepunten: Starfield is als Skyrim in de ruimte

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week!

Todd Howard: 'Starfield is als Skyrim in de ruimte'

Volgens Bethesda's Todd Howard kan Starfield vergeleken worden met The Elder Scrolls 5: Skyrim in de ruimte.

Dat meldt hij in The Washington Post. Ook in The Telegraph stond een interview met de man achter Fallout en Starfield. De game speelt zich driehonderd jaar in de toekomst af. Mensen verkennen het universum - een factie genaamd de Constellation is "zo'n beetje de laatste groep ruimteverkenners. Het is NASA gecombineerd met Indiana Jones en League of Extraordinary Gentlemen, een groep mensen dat nog altijd zoekt naar antwoorden."

Lees verder

Watch on YouTube

Avowed, Perfect Dark, Everwild en Fable komen wellicht pas in 2023 uit

Het zou zomaar eens kunnen dat de Xbox-games Avowed, Perfect Dark, Everwild, Fable en Hellblade 2 pas in 2023 verschijnen.

Gisteren lieten Microsoft en Bethesda een groot aantal games zien tijdens hun gezamenlijke E3-presentatie, maar enkele zeer geanticipeerde titels verschenen niet tijdens de presentatie. VentureBeat-journalist Jeff Grubb plaatste kort na de presentatie een artikel waarin hij aangeeft dat we de volgende Xbox-games pas in 2023 hoeven te verwachten:

Lees verder

©GMRimport

Ontwikkeling Everwild vermoedelijk volledig opnieuw gestart

Dit melden bronnen van VGC, en het volgt het nieuws dat gisteren al naar buiten kwam over een aantal geanticipeerde Xbox-titels die Microsoft dit jaar niet tijdens E3 2021 heeft laten zien.

Nu is er meer informatie naar buiten gekomen over de ontwikkeling van Everwild, die volgens VGC dus volledig opnieuw is gestart. Vorig jaar heeft de creatieve regisseur van de game, Simon Woodroffe, het project verlaten. Dit had blijkbaar grote gevolgen voor het creatieve design en de regie van de game, dankzij de grote veranderingen onder het leiderschap die volgden.

Lees verder

©GMRimport

Microsoft verandert box art van Xbox-games

Het lijkt erop dat Microsoft van plan is binnenkort de box art van nieuwe Xbox-games aan te passen.

De nieuwe box art van Xbox-games is te zien op de website van enkele Amerikaanse retailers, zoals Best Buy. Het grote verschil met de oude box art is de manier waarop de consoles waar je de game op kan spelen vermeld staan. De nieuwe box art maakt dit duidelijker.

Lees verder

©GMRimport

Nintendo maakt fans blij met solide Switch line-up voor dit jaar

Nintendo zond op de laatste E3-dag een nieuwe Direct uit. Het bedrijf onthulde vooral Switch-games waar fans dit jaar nog van kunnen genieten. Een aantal veilige vervolgen werden afgewisseld met enkele welkome verrassingen.

Een Direct kan bijna altijd alleen maar teleurstellen: er doen op voorhand van een uitzending zoveel geruchten de ronde en fans wachten op zoveel nieuwe delen in oude Nintendo-franchises, dat nooit iedereen tevreden gesteld kan worden. Toch deed Nintendo een bewonderenswaardige poging. Enkele oude bekenden keren terug, waarmee de bestaande Switch line-up voor dit jaar goed wordt aangevuld.

Lees verder

©GMRimport

'Nieuwe PlayStation VR-headset komt eind 2022 uit'

Dat meldt Bloomberg in een artikel. Sony kondigde de headset eerder dit jaar aan, maar gaf daarbij geen indicatie van wanneer hij uitkomt. Bloomberg zou hebben vernomen dat de release op eind 2022 gepland staat.

Verder wordt in het artikel tevens geclaimd dat het apparaat oled-panels gebruikt. In de huidige PlayStation VR-headset wordt ook oled gebruikt, maar steeds meer vr-fabrikanten schakelen over naar lcd-schermen, omdat die goedkoper zijn en ook betere beeldkwaliteit kunnen leveren. 

Lees verder

©GMRimport

Forza Horizon 5 uitgeroepen tot meest geanticipeerde game van E3

Forza Horizon 5 is tijdens de E3 Awards uitgeroepen tot de meest geanticipeerde game van E3.

Naast dat de nieuwe racegame die op Xbox-consoles en pc verschijnt uitgeroepen is tot meest geanticipeerde game van de beurs, werden de andere grote uitgevers die meededen aan de beurs ook beloond met awards. Daarnaast was de Xbox en Bethesda-showcase de beste presentatie van E3 volgens het panel.

Lees verder

Bethesda: 'Exclusiviteit Starfield gaat een beter product opleveren'

Dat laat Todd Howard weten in een interview met The Telegraph. "Je wil nooit iemand buiten de boot laten vallen, toch? Maar uiteindelijk zorgt de mogelijkheid om je te focussen en te zeggen: 'dit is de game die ik wil maken, dit zijn de systemen waar ik het er op wil maken', en daar echt voor gaan, ervoor dat het een beter product wordt."

Hij vervolgt: "Door ons te richten op die platforms kunnen we het spel echt zo goed mogelijk maken op die systemen. En we geloven erg in alles wat Microsoft en Xbox er aan doen om meer gamers aan te trekken."

Lees verder

©GMRimport

Yoshio Sakamoto: ‘Metroid Dread overstijgt de originele visie van vijftien jaar geleden'

De grootste verrassing van Nintendo’s E3-Direct was misschien wel de aankondiging van Metroid Dread. Na een periode van negentien jaar kunnen we deze herfst eindelijk weer aan de slag met nieuwe een 2D-Metroid. Gamer.nl deed mee aan een roundtable-interview met producer Yoshio Sakamoto om meer te weten te komen over de visie en ontwikkeling van Metroid Dread.

Yoshio Sakamoto heeft een lange loopbaan bij Nintendo achter de rug, waar hij aan veel iconische games en franchises heeft gewerkt. Sinds 1982 trad hij voornamelijk op als gameregisseur voor bijna alle Metroid-games. Ook games als de originele Donkey Kong, WarioWare en Kid Icarus heeft hij aangeraakt, maar Sakamoto is overduidelijk de belangrijkste schakel voor de Metroid-franchise. Terwijl we wachten op een nieuw deel in de Metroid Prime-reeks, werden fans deze week overdonderd door de onthulling van een nieuwe 2D-Metroid voor de Switch, waar Sakomoto al erg lang op broedt.

Lees verder

©GMRimport

Final Fantasy 7 Remake Intergrade is een must-play vol nieuwe mysteries

Aan de vreemde namen kun je het al zien: de uitbreiding Episode INTERmission van het opgepoetste FF7R Intergrade zet zonder enige gêne de beladen onderwerpen, vreemde timing en over-de-top gekkigheid van Remake door. En met verve.

Al die namen zijn overigens wel te verklaren met een woordenboek bij de hand. Intermission betekent tussendoortje, wat deze dlc duidelijk is terwijl we wachten op het tweede deel. Maar het is ook INTERmission, omdat het nieuwe verhaal zich afspeelt tijdens de missie van de hoofdpersonages in de basisgame. En Intergrade is een moeilijk woord voor een overgang naar een volgende vorm: deze dlc geeft een opstapje naar wat het volgende deel moet gaan worden.

Lees verder

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze
Nieuws

Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze

Adolf Kristjansson neemt het stokje van de vorig jaar vertrokken Tobias Sjögren over

Payday-ontwikkelaar Starbreeze heeft een nieuwe CEO: Adolf Kristjansson.

Kristjansson was voorheen de senior director van global commercial strategy bij Electronic Arts. In zijn nieuwe rol als CEO van Starbreeze wil hij het bedrijf omvormen tot een studio die er meerdere grote titels op nahoudt. Ook de Payday-franchise moet verder uitgebreid worden.

Tobias Sjögren, de vorige CEO van Starbreeze, vertrok begin vorig jaar. De studio liet toen weten dat er "ander leiderschap" nodig was. Sinds de release van Payday 3in 2023 krijgt de ontwikkelaar veel kritiek te verduren, onder andere vanwege aanhoudende serverproblemen. Starbreeze gaf aan dat Payday 3 onder verwachtingen presteert. Sjörgen bood voorheen al publiekelijk zijn excuses aan voor de situatie.

Toen Sjögren vorig jaar aftrad, nam Jürgen Goeldner, de voormalige CEO van Focus Entertainment, de rol op zich. Het was toen al bekend dat dit tijdelijk zou zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!