Hoe de concept art van Far Cry 6 de game tot leven brengt
Nieuws

Hoe de concept art van Far Cry 6 de game tot leven brengt

Sinds jaar en dag gebruiken ontwikkelaars het om hun game in een vroege fase van ontwikkeling tot leven te brengen: concept art. Wat begint als idee, wordt met concept art voor het eerst in beeld gebracht om daar vervolgens op voort te bouwen. Om de lancering van Far Cry 6 te vieren, duiken we in de concept art van de game.

Dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door Ubisoft. Lees hier wat dat betekent

Concept art wordt omschreven als een vorm van visuele kunst die gebruikt wordt om ideeën over te brengen voor bijvoorbeeld films of videogames, voordat het in het eindproduct wordt verwerkt. Het helpt om de wereld en personages voor het eerst een gezicht te geven, want een beeld zegt immers meer dan duizend woorden. Omdat concept art vooral bedoeld is om een eerste indruk van een idee te geven, verschilt het vaak met het eindproduct.

In aanloop naar de lancering van Far Cry 6 heeft Ubisoft al aardig wat concept art van de game gedeeld. Ook brengt het bedrijf in samenwerking met Dark Horse kort na het verschijnen van Far Cry 6 een officieel boek uit, genaamd The Art of Far Cry 6. Hierin wordt dieper ingegaan op de gemaakte ontwerpkeuzes.

Personages

In Far Cry 6 kan de speler zelf diens gender bepalen, en voor het eerst in de franchise verschijnt het hoofdpersonage ook zichtbaar in cutscenes. Volgens Ubisoft hebben ze hiervoor gekozen in een verhaal over revolutie, de speler echt in de huid moet kruipen van het personage. Wanneer het personage niet zelf te zien is in de filmpjes, wordt het moeilijker om er een relatie mee op te bouwen.

Er zijn dus twee versies van het hoofdpersonage Dani Rojas, de guerrillastrijder die het als onderdeel van een revolutie tegen de genadeloze dictator Antón Castillo opneemt. Beide versies van Dani hebben een vergelijkbare kledingstijl en dezelfde tatoeages, waarin Dani’s liefde voor het eiland Yara goed naar voren komt. De mannelijke Dani draagt een shirt met een logo erop van de verzetsgroep waar hij toebehoort, maar deze is bij de vrouwelijke Dani niet terug te vinden. Allebei hebben ze het nummer ‘6’ op hun rug staan.

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

De Castillo’s

Antón Castillo, ofwel ‘El Presidente’, is de grote slechterik van Far Cry 6. Als dictator van het eiland Yara regeert hij met een ijzeren grip en houdt hij het volk met geweld in bedwang. De man heeft uiteraard een bekend gezicht, aangezien hij door acteur Giancarlo Esposito wordt vertolkt. Hij is onder andere bekend bekend voor zijn rol als Gustavo Fring uit Breaking Bad en Better Call Saul.

Als dictator met een sterk leger in zijn macht, hoeft Castillo niet perse zijn handen vuil te maken, maar in meerdere trailers laat hij merken daar zeker niet vies van te zijn. Enkele stijlvolle wapens zijn dan ook een vast onderdeel van zijn outfit.

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

Anton’s zoon Diego wordt van jongs af aan opgeleid om ooit zijn vader op te volgen als dictator van Yara. Hoewel zijn publieke outfit, die enorm overeenkomt met die van zijn vader, hem makkelijk in zijn vaders voetstappen lijkt te plaatsen, onthult zijn ‘gewone’ outfit de onschuldigere kant van het personage.

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

Het eiland

Het fictieve eiland waar Far Cry 6 zich op afspeelt heet Yara en is sterk geïnspireerd door Cuba. Voorafgaand aan de ontwikkeling van de game spendeerden een groep ontwikkelaars van Ubisoft zelfs een maand in dat land, om Cubaanse Revolutiestrijders te interviewen en de cultuur van het eiland te onderzoeken. Aangezien Far Cry 6 wederom een openwereldgame is, krijgt de speler de optie om het gehele eiland te verkennen. Het is de grootste Far Cry-spelwereld tot nu toe, met prachtige natuurgebieden en een enorme stad om te verkennen.

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

De natuur straalt niet overal pracht en praal uit. Overal waar de speler rondtrekt, moet hij op zijn hoede zijn voor gevaar dat uit het niets op kan duiken, zij het menselijk of dierlijk. Het eiland is immers gevuld met nederzettingen van de vijand en wilde beesten, hoewel de dieren spelers in sommige gevallen ook kunnen vergezellen als compagnon.

©GMRimport

©GMRimport

De stad

In Far Cry 6 krijgt de speler voor het eerst de mogelijkheid om een volwaardige stad te verkennen. Duidelijke schetsen die de stad volledig in beeld brengen hebben we in de concept art nog niet voorbij zien komen, maar wel krijgen we een impressie van het dagelijkse leven in Yara. En dat kan, vergelijkbaar met de natuurgebieden, zowel kleurrijk als depressief zijn. De stad is namelijk een door het leger gedomineerd en door heftig conflict geteisterd gebied. Dit heeft als gevolg dat de mensen in armoede de straat op zijn gedreven, waar een gevaarlijke levensstijl vaak de enige optie is.

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

Artboek

Tot zover een blik op de concept art van Far Cry 6. Zoals gezegd verschijnt er na de lancering van de game nog een artboek van Dark Horse. Hierin wordt een groter deel van de game behandeld met spoilers en onderbouwing van de kunstenaars, wat voor het uitkomen van Far Cry 6 nog niet gedeeld mag worden.

Far Cry 6 verschijnt op 7 oktober voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Silent Hill 2-patch voor PS5 Pro-glitches uitgebracht, spelers ontevreden
Nieuws

Silent Hill 2-patch voor PS5 Pro-glitches uitgebracht, spelers ontevreden

Eerder werd al beloofd dat dit opgelost zou worden

Bloober Team heeft een update voor de Silent Hill 2-remake uitgebracht die volgens hen de grafische problemen die met de PS5 Pro-update zijn meegekomen oplost.

Eerder bleek al dat dat PSSR, de ai-gedreven upscaletechnologie van de PS5 Pro, er voor zorgde dat de graphics van de game soms instabiel oogden en er zogeheten 'shimmering' zichtbaar was; een soort flikkering of ruis op in-game oppervlakten.

Ontwikkelaar Bloober Team liet eerder deze week al weten dit te onderzoeken, en inmiddels is patch 1.06 uitgebracht. Deze patch zou de "grafische glitches" in de game op PS5 Pro wegpoetsen. Daarnaast worden er diverse andere bugs in zowel de PS5- als de pc-versie aangepakt. Meer informatie is hier te vinden.

Ondanks de goede bedoelingen zijn de reacties van spelers op social media niet mals. Gamers claimen dat de update diverse problemen in de PS5 Pro-versie van de game niet oplost, en dat het spel daardoor nog altijd lelijker oogt dan op een reguliere PS5.

De Silent Hil 2-remake is zoals gezegd beschikbaar op PlayStation 5 en pc. Eerder bleek nog dat de game minstens jaar console-exclusief blijft voor PS5 - vanaf 8 oktober 2025 kan de game eventueel ook op andere consoles uitkomen.

Silent Hill 2 verscheen begin dit millennium op PlayStation 2, Xbox en pc. Het wordt door velen gezien als het beste deel in de survivalhorrorreeks. In het spel reist hoofdpersonage James Sunderland af naar het stadje Silent Hill nadat hij een brief van zijn overleden vrouw ontvangt. Daar komt hij in een bij tijden surrealistisch horrorscenario terecht. Buiten de setting heeft Silent Hill 2 qua verhaal geen connecties met het eerste deel, en zijn het spel en de aankomende remake van Bloober Team dus toegankelijk voor nieuwe spelers.

Tom Kerkhof gaf een 8,5 aan de game in de Gamer.nl-review: "Silent Hill 2 is een sfeervolle en vooral getrouwe remake, die het fantastische verhaal van de klassieker uit 2001 in een modern, toegankelijker jasje steekt."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Black Myth: Wukong-maker hint naar 'verrassingen' later dit jaar
Nieuws

Black Myth: Wukong-maker hint naar 'verrassingen' later dit jaar

Ontvangt de populaire actiegame een uitbreiding?

Black Myth: Wukong-fans kunnen zich klaarmaken voor een "aantal verrassingen" later dit jaar.

Dat heeft regisseur Feng Ji aangekondigd op de Golden Joystick Awards die eerder deze week werden uitgereikt. Daar won Black Myth: Wukong de award voor game van het jaar.

"Je hebt de game misschien al uitgespeeld", zo opperde Feng Ji. "Dat is prima. Blijf ons volgen en misschien komen er wat verrassingen voorbij later dit jaar." Hoewel de ontwikkelaar niet duidelijk maakte waar het precies om gaat, hopen fans dat hiermee downloadbare content voor de game wordt bedoeld.

Black Myth: Wukong verscheen in augustus voor PlayStation 5 en pc. Het op Unreal Engine 5 ontwikkelde spel is min of meer een vertolking van en een vervolg op het bekende Chinese verhaal Journey to the West. In dit verhaal is de Monkey King vijfhonderd jaar gevangen onder de Wy Zhi Shan-berg.

De game is een singleplayer actie-rpg waarin spelers als de 'Destined One' door een grote verscheidenheid aan gebieden reizen geïnspireerd door het hierboven genoemde verhaal, terwijl men in actievolle gevechten beland.

Marcel Vroegrijk beloonde het spel met een 8 in de Gamer.nl-recensie: "Black Myth: Wukong doet meer dingen goed dan fout. Het begint wat eigenaardig, speelt soms stroef en de onophoudelijke stroom aan bazen komt je vroeg of laat de neus uit. Maar het zit verrassend slim in elkaar en voelt vooral erg verfrissend, ook al heb je ‘het verhaal’ van Journey to the West ongetwijfeld al een keer gehoord of gezien."

Zover bekend moet er ook nog altijd een Xbox Series-versie van het spel uitkomen, al is niet duidelijk wanneer. Op 12 december komt er in ieder geval een fysieke PlayStation 5-versie van de game uit.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!