Hitman 3 heeft zijn vizier op scherp staan
Nieuws

Hitman 3 heeft zijn vizier op scherp staan

Hitman 3 sluipt later deze maand haast geruisloos de releasekalender binnen. IO Interactive heeft nog niet extreem veel van de game laten zien, maar inmiddels heeft Gamer.nl de game wel al even stevig aan de tand mogen voelen. Gewoon vanuit huis, want zo gaat dat tegenwoordig. Dat is in geval van Hitman 3 maar goed ook.

Hitman 3 is namelijk een beetje als goede wijn: het beste als het in alle rust wordt geconsumeerd. Net als de voorgaande twee delen bestaat Hitman 3 uit een aantal grote, open levels, wat in feite gigantische puzzels met tientallen oplossingen en routes zijn. In ieder level moet je meestal een of twee doelwitten zien te vinden en omleggen, maar het is helemaal aan de speler hoe de missie wordt volbracht. Daarom bestaat de Hitman-reeks uit heerlijke rustige games waarin observeren, plannen en improviseren prevaleren boven keiharde actie.

©GMRimport

James Bond-vibe

In de eerste missie die we spelen laat IO Interactive meteen zien waarom het ook de perfecte studio is voor de volgende James Bond-game. In Dubai infiltreren we een feestje van een puissant rijke Arabier, ergens hoog in een enorme wolkenkrabber. De blinkende vloer, het glimmende goud en de tientallen gasten vormen het ideale decor om je in het zicht te verbergen.

Want los van de adembenemende locatie is de missie verder redelijk gesneden koek, zeker voor de doorgewinterde hitmannen onder ons. Als je een rondje door de feestzaal loopt, zie je vanzelf al een aantal mogelijkheden om toe te slaan. Je kunt je bijvoorbeeld vermommen als cateringpersoneel om ongestoord achter de schermen rond te lopen, of de agenda’s van je doelwitten hacken en een meeting opzetten zodat ze alvast samen in één ruimte zitten. Wel zo efficiënt!

De vernieuwingen zijn geen gamechangers, maar vooral het resultaat van dat IO Interactive in feite al vijf jaar lang dezelfde formule ondersteunt, bijschaaft en verbetert.

-

Shortcuts openen

Hoewel sommige ‘routes’ naar je doelwit(ten) meteen duidelijk zijn, wordt Hitman 3 vooral leuk als je zelf op onderzoek gaat naar wat er allemaal mogelijk is. Met de camera, een nieuwe gadget, kun je bijvoorbeeld ook sommige ramen op afstand hacken en zo op een nieuwe manier vijanden en omstanders afleiden of weglokken.

Nog interessanter zijn de nieuwe permanente shortcuts. Je kunt bijvoorbeeld een ladder naar beneden schuiven of een deur van binnenuit openen. Als je de missie dan nog een keer speelt, kun je via een andere route je doelwit bereiken en nieuwe dingen uitproberen. Zo vinden we in Dubai een ladder die ons bij een tweede speelsessie via een andere route naar het penthouse van een doelwit brengt. Het maakt herspelen weer net een tikje interessanter, omdat je dankzij zo’n nieuwe route al bij voorbaat niet in een oud patroon kan vervallen.

©GMRimport

Moordmysterie

De tweede missie die we kunnen spelen, is overigens totaal anders dan Dubai – en eigenlijk alle overwegend exotische locaties die we gewend zijn van Hitman. Agent 47 moet iemand omleggen in een gigantisch landhuis in het Engelse Dartmoor. Toevallig is er ook net iemand anders in het huis gestorven en wordt zijn dood onderzocht door een privédetective. Dat geeft ontzettend leuke mogelijkheden.

Gebruik je die detective als welkome afleiding, of gebruik je zijn outfit om gemakkelijk dichtbij je doelwit te komen? Je kunt zelfs zijn taak overnemen en als een soort Sherlock Holmes proberen de moord zelf op te lossen, als je daar zin in hebt. Afijn, het is weer helemaal aan jou hoe leuk je deze missie maakt.

©GMRimport

Hoewel Hitman 3 zeker vertrouwd aanvoelt en op het eerste gezicht vooral meer van hetzelfde biedt, bewijzen de eerste twee missies al gelijk dat IO Interactive zowel zichzelf als de speler blijft uitdagen zichzelf te overtreffen. De Dubai-missie is weer echt zo’n heerlijke flamboyante missie die doet denken aan de modeshow uit het eerste deel en de autorace uit het tweede deel, terwijl je tijdens het ondervragen van huisgenoten en bewijsmateriaal verzamelen in de Dartmoor-missie bijna zou vergeten dat je een Hitman-game aan het spelen bent.

Het lijkt er dus vooral op dat Hitman 3 een goede afsluiter van de trilogie wordt. De vernieuwingen zijn geen gamechangers, maar vooral het resultaat van dat IO Interactive in feite al vijf jaar lang dezelfde formule ondersteunt, bijschaaft en verbetert. Het is zelfs mogelijk om de missie uit de eerste twee delen in dit deel te importeren en met alle verbeteringen te spelen, waaronder de nieuwe vr-modus op de PlayStation 4. Met zoveel content ligt er straks een wereld van sluipmoorden aan onze voeten, allemaal netjes verpakt in één game.

Hitman 3 verschijnt 20 januari op pc, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X en S, Google Stadia en Nintendo Switch.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ubisoft: Content en missies in Assassin's Creed Shadows-hub zijn geheel gratis
Nieuws

Ubisoft: Content en missies in Assassin's Creed Shadows-hub zijn geheel gratis

Eerder deze week verschenen er illustraties van cosmetische items online

Ubisoft heeft laten weten dat de content in Animus Hub - de aankomende, overkoepelende gamehub van waaruit Assassin's Creed Shadows en toekomstige AC-ervaringen beschikbaar worden gesteld - gratis zal worden aangeboden.

Eerder deze week lekten er illustraties van cosmetische items voor Assassin's Creed Shadows, waaronder een mount en diverse kledingstukken en wapens. Toen werd geclaimd dat deze beschikbaar komen via de Animus Hub, de gamehub die voorheen bekendstond als Assassin's Creed Infinity, van waaruit nieuwe content voor de gamereeks aangeboden gaat worden.

Een woordvoerder van Ubisoft heeft op de officiële subreddit inmiddels iets meer duidelijkheid gegeven. Waar veel gamers veronderstelden dat gelekte content onderdeel zou uitmaken van een betaalde battle pass, blijkt het om gratis content te gaan. Volgens de woordvoerder wordt de extra content die via de Animus Hub aangeboden gaat worden "helemaal gratis". Daarbij zullen spelers "zonder iets te hoeven betalen toegang krijgen tot content en missies". Hij benadrukte ook dat er "geen betaalde abonnementen of betaalde battle passes" via de Animus Hub aangeboden gaan worden.

Hoe de Animus Hub precies gaat functioneren in samenwerking met Assassin's Creed Shadows zal bekendgemaakt worden wanneer de releasedatum van Shadows nadert.

Assassin's Creed Shadows had eigenlijk dit najaar moeten verschijnen, maar werd eerder dit jaar uitgesteld naar 14 februari 2025. Onlangs liet Ubisoft nog weten dat de nieuwe releasedatum haalbaar is. Overigens gaan er geruchten dat het bedrijf de komende vijf jaar elk halfjaar een nieuwe 'ervaring' binnen de reeks wil uitbrengen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Herstelde Double XP-tokens in Call of Duty: Black Ops 6 toch weer verwijderd
Nieuws

Herstelde Double XP-tokens in Call of Duty: Black Ops 6 toch weer verwijderd

De blijdschap van spelers was van korte duur

Met de start van het eerste seizoen van Call of Duty: Black Ops 6 en Warzone werden de verdiende Doubel XP-tokens van Modern Warfare 2- en 3-spelers aan de nieuwe game toegevoegd. Het bleek echter om een fout gegaan en ze zijn inmiddels weer verwijderd.

Veel gamers hadden nog diverse Double XP-tokens over in Modern Warfare 2 en 3. Met deze tokens kan er twee keer zo snel XP vrijgespeeld worden voor levels en wapens. Toen Black Ops 6 eerder dit najaar uitkwam, bleek dat de overgebleven tokens niet mee waren verhuist naar de multiplayer van die game. Toen het eerste seizoen van Black Ops 6 afgelopen donderdagavond begon, bleek echter dat de tokens alsnog waren toegevoegd - tot blijdschap van veel spelers.

Die blijdschap was echter van korte duur, want inmiddels zijn ze weer uit de game gehaald. In recente patch notes valt te lezen dat Treyarch "een probleem heeft opgelost waardoor incorrect oude XP-tokens geactiveerd konden worden in Black Ops 6". Ondanks de positieve reactie van veel spelers, besloot de ontwikkelaar de tokens dus toch weer te verwijderen.

Afgelopen donderdagavond is het eerste seizoen van Black Ops 6 en Warzone begonnen. Er zijn nieuwe multiplayermaps, modi, skins en nog veel meer toegevoegd. Zoals gebruikelijk is er ook een betaalde battle pass beschikbaar. Hier is meer informatie over de inhoud van het nieuwe seizoen te vinden, en Activision heeft hier de complete patch notes gepubliceerd. Het eerste seizoen heeft ook een easter egg aan de Nuketown-map toegevoegd, zoals hier gelezen kan worden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!