Hitman 3 heeft zijn vizier op scherp staan
Gamer.nl
Nieuws

Hitman 3 heeft zijn vizier op scherp staan

Hitman 3 sluipt later deze maand haast geruisloos de releasekalender binnen. IO Interactive heeft nog niet extreem veel van de game laten zien, maar inmiddels heeft Gamer.nl de game wel al even stevig aan de tand mogen voelen. Gewoon vanuit huis, want zo gaat dat tegenwoordig. Dat is in geval van Hitman 3 maar goed ook.

Hitman 3 is namelijk een beetje als goede wijn: het beste als het in alle rust wordt geconsumeerd. Net als de voorgaande twee delen bestaat Hitman 3 uit een aantal grote, open levels, wat in feite gigantische puzzels met tientallen oplossingen en routes zijn. In ieder level moet je meestal een of twee doelwitten zien te vinden en omleggen, maar het is helemaal aan de speler hoe de missie wordt volbracht. Daarom bestaat de Hitman-reeks uit heerlijke rustige games waarin observeren, plannen en improviseren prevaleren boven keiharde actie.

©GMRimport

James Bond-vibe

In de eerste missie die we spelen laat IO Interactive meteen zien waarom het ook de perfecte studio is voor de volgende James Bond-game. In Dubai infiltreren we een feestje van een puissant rijke Arabier, ergens hoog in een enorme wolkenkrabber. De blinkende vloer, het glimmende goud en de tientallen gasten vormen het ideale decor om je in het zicht te verbergen.

Want los van de adembenemende locatie is de missie verder redelijk gesneden koek, zeker voor de doorgewinterde hitmannen onder ons. Als je een rondje door de feestzaal loopt, zie je vanzelf al een aantal mogelijkheden om toe te slaan. Je kunt je bijvoorbeeld vermommen als cateringpersoneel om ongestoord achter de schermen rond te lopen, of de agenda’s van je doelwitten hacken en een meeting opzetten zodat ze alvast samen in één ruimte zitten. Wel zo efficiënt!

De vernieuwingen zijn geen gamechangers, maar vooral het resultaat van dat IO Interactive in feite al vijf jaar lang dezelfde formule ondersteunt, bijschaaft en verbetert.

-

Shortcuts openen

Hoewel sommige ‘routes’ naar je doelwit(ten) meteen duidelijk zijn, wordt Hitman 3 vooral leuk als je zelf op onderzoek gaat naar wat er allemaal mogelijk is. Met de camera, een nieuwe gadget, kun je bijvoorbeeld ook sommige ramen op afstand hacken en zo op een nieuwe manier vijanden en omstanders afleiden of weglokken.

Nog interessanter zijn de nieuwe permanente shortcuts. Je kunt bijvoorbeeld een ladder naar beneden schuiven of een deur van binnenuit openen. Als je de missie dan nog een keer speelt, kun je via een andere route je doelwit bereiken en nieuwe dingen uitproberen. Zo vinden we in Dubai een ladder die ons bij een tweede speelsessie via een andere route naar het penthouse van een doelwit brengt. Het maakt herspelen weer net een tikje interessanter, omdat je dankzij zo’n nieuwe route al bij voorbaat niet in een oud patroon kan vervallen.

©GMRimport

Moordmysterie

De tweede missie die we kunnen spelen, is overigens totaal anders dan Dubai – en eigenlijk alle overwegend exotische locaties die we gewend zijn van Hitman. Agent 47 moet iemand omleggen in een gigantisch landhuis in het Engelse Dartmoor. Toevallig is er ook net iemand anders in het huis gestorven en wordt zijn dood onderzocht door een privédetective. Dat geeft ontzettend leuke mogelijkheden.

Gebruik je die detective als welkome afleiding, of gebruik je zijn outfit om gemakkelijk dichtbij je doelwit te komen? Je kunt zelfs zijn taak overnemen en als een soort Sherlock Holmes proberen de moord zelf op te lossen, als je daar zin in hebt. Afijn, het is weer helemaal aan jou hoe leuk je deze missie maakt.

©GMRimport

Hoewel Hitman 3 zeker vertrouwd aanvoelt en op het eerste gezicht vooral meer van hetzelfde biedt, bewijzen de eerste twee missies al gelijk dat IO Interactive zowel zichzelf als de speler blijft uitdagen zichzelf te overtreffen. De Dubai-missie is weer echt zo’n heerlijke flamboyante missie die doet denken aan de modeshow uit het eerste deel en de autorace uit het tweede deel, terwijl je tijdens het ondervragen van huisgenoten en bewijsmateriaal verzamelen in de Dartmoor-missie bijna zou vergeten dat je een Hitman-game aan het spelen bent.

Het lijkt er dus vooral op dat Hitman 3 een goede afsluiter van de trilogie wordt. De vernieuwingen zijn geen gamechangers, maar vooral het resultaat van dat IO Interactive in feite al vijf jaar lang dezelfde formule ondersteunt, bijschaaft en verbetert. Het is zelfs mogelijk om de missie uit de eerste twee delen in dit deel te importeren en met alle verbeteringen te spelen, waaronder de nieuwe vr-modus op de PlayStation 4. Met zoveel content ligt er straks een wereld van sluipmoorden aan onze voeten, allemaal netjes verpakt in één game.

Hitman 3 verschijnt 20 januari op pc, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X en S, Google Stadia en Nintendo Switch.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!