Hitboxsysteem Multiversus gaat op de schop
Het hitboxsysteem van Multiversus gaat ergens in de toekomst op de schop.
Dat heeft regisseur Tony Huynh bevestigd op Twitter. Een speler vroeg aan hem of Finn in de toekomst minder krachtig wordt gemaakt in de game. Daarop reageerde Huynh met de opmerking dat dit inderdaad gaat gebeuren, maar dat het team ook werkt aan een algemene aanpassing van het hitboxsysteem.
Een hitbox in games is een onzichtbaar vak dat om de aanval van een personage aanwezig is, waarmee wordt bepaald hoever de aanval precies reikt. Personages hebben ook 'hurtboxes'. Wanneer de hitbox en hurtbox elkaar overlappen, ontvangt het personage dat de aanval incasseert schade. Dit luistert heel precies, omdat een hitbox die niet precies is het spelplezier kan vergallen en situaties oneerlijk aan kan laten voelen.
Het is niet bekend of de aanpassingen aan het hitboxsysteem het makkelijker of moeilijker gaan maken om tegenstanders in de game te raken.
Eerder deze week bleek dat het eerste seizoen van Multiversus voor onbepaalde tijd is uitgesteld. Dat eerste seizoen zou eigenlijk op 9 augustus beginnen, maar dat gaat dus niet door. Dat betekent dat het personage Morty ook op een later moment wordt toegevoegd.
Multiversus is een Smash Bros.-achtige vechtgame met diverse personages uit franchises van Warner Bros. De game richt zich voornamelijk op 2v2-gevechten, maar 1v1 en een free-for-all-modus voor vier spelers is ook beschikbaar.
De game - die officieel nog in bètavorm is - is nu speelbaar op pc, PlayStation 5, PlayStation 4 en Xbox-consoles, inclusief cross-play. Er zijn tot dusver zeventien personages om uit te kiezen. Het spel is in korte tijd erg populair geworden.