Hazard Zone in Battlefield 2042 krijgt geen nieuwe content meer
Nieuws

Hazard Zone in Battlefield 2042 krijgt geen nieuwe content meer

Dice heeft laten weten dat het stopt met nieuwe content uitbrengen voor Hazard Zone in Battlefield 2042.

Dat meldde het bedrijf in een video waarin het een update geeft over de ontwikkeling van Battlefield 2042. Hazard Zone is een modus die met de release van de game vorig jaar werd geïntroduceerd, waarin spelers in teams van vier neergehaalde satellieten moeten verzamelen. De modus blijft wel speelbaar en het bedrijf blijft ook bugs en andere problemen in de modus aanpassen.

"We hadden veel ambitie en hoop voor deze nieuwe ervaring, maar we geven als eerste toe dat het niet een plek binnen Battlefield 2042 heeft gevonden. Het is logischer om onze focus en energie op modi die gretig aftrek vinden te richten."

Dice laat in de video daarnaast weten dat het op verschillende manieren Battlefield 2042 blijft verbeteren. In het eerste seizoen, dat ergens in juni begint, komt niet alleen een nieuwe map beschikbaar, de ontwikkelaar wil ook maps die sinds release onderdeel van de game zijn blijven verbeteren. Aan het einde van het eerste seizoen moet bijvoorbeeld een nieuwe versie van Kaleidoscope uitkomen met nieuwe plekken om te schuilen, nieuwe posities voor de vlag en een "verbeterde flow".

Ook moeten Specialist, de speelbare personages in de game, transformaties ondergaan. Ze moeten daardoor "ruiger aanvoelen en dichterbij de serieuze toon die we via het narratief willen communiceren liggen".

Een belangrijk onderdeel van seizoen 1 wordt de Rush-modus. Deze zal maar 32 spelers per potje ondersteunen. Dit is onderdeel van Dice's doel om niet meer nauw vast te houden aan potjes van 128 spelers - eerder werd de Breakthrough-modus voor 128 spelers al uit de game verwijderd - men gaat zich meer richten op Breakthough-modus voor 64 spelers.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation-ontwikkelaar Bend Studio wil 'nog steeds coole shit maken'
Nieuws

PlayStation-ontwikkelaar Bend Studio wil 'nog steeds coole shit maken'

Een liveservicegame van de ontwikkelaar werd onlangs geannuleerd

Bend Studio, wiens liveservicegame onlangs is geannuleerd door Sony, geeft aan nog altijd van plan te zijn om "coole shit te maken".

Vorige bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

De studio's hebben verder niets naar buiten gecommuniceerd over de annuleringen, maar Kevin McAllister, de community manager van Bend Studio, heeft op X wel een bericht geplaatst. "Ik hou het kort. Bedankt voor alle liefde en ondersteuning iedereen, vooral de mensen die wat hebben laten weten. P.S. We zijn nog altijd van plan om coole shit te maken."

Waar Bend Studio nu aan werkt of gaat werken is niet bekend, maar volgens diverse journalisten was het geannuleerde liveservicespel het hoofdproject van Bend. Het is dus een mogelijkheid dat het bedrijf een nieuw concept moet bedenken die vervolgens door Sony moet worden goedgekeurd.

Bends laatste wapenfeit stamt uit 2019. De zombiegame Days Gone werd met een 8 beloond op Gamer.nl: "Days Gone is een smeltkroes van verschillende openwereld- en zombiegames. Ondanks een gebrek aan variatie in gameplay, zorgen het sterke acteerwerk, het rondrijden op je motor en de lichte survivalelementen voor een ervaring die je tot het einde wil uitzitten."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Aankomende Palworld-update voegt 'einde' toe aan game
Nieuws

Aankomende Palworld-update voegt 'einde' toe aan game

Ook krijgt de game cross-play

Ontwikkelaar Pocketpair heeft om het eenjarige bestaan van Palworld te vieren de inhoud van toekomstige updates uit de doeken gedaan.

Op Steam meldt het bedrijf dat Palworld sinds de early access-release van updates voorzien wordt, "en we blijven dat doen terwijl we ons voorbereiden op de officiële release".

Vervolgens toont de ontwikkelaar een lijst met toevoegingen die voor de game in ontwikkeling zijn. Daarin wordt onder andere gemeld dat er een "eindscenario" aan de game zal worden toegevoegd, alsmede cross-play voor coöperatieve gameplay, nieuwe Pals en technologieën, meer cross-overs met andere games, nieuwe manieren om Pals te verbeteren en diverse verbeteringen aan Pals en de plaatsing van objecten in de spelwereld. Precieze releasedata van deze updates zijn er nog niet.

Om het eenjarige bestaan van de game te vieren heeft Pocketpair ook een poll online geplaatst waarin spelers op hun favoriete Pal kunnen stemmen. Ook is op het YouTube-kanaal van de game de soundtrack geplaatst, die ook hieronder kan worden beluisterd.

Palworld groeide begin vorig jaar na release op pc, Xbox en Game Pass in een mum van tijd uit tot een grote hit met vele miljoenen spelers. In de game kunnen spelers zogeheten Pals verzamelen. Deze wezens helpen spelers met klusjes op de boerderij en kunnen ter bescherming dienen, maar kunnen ook verkocht worden. Daarnaast verkennen spelers diverse kerkers. Daarbij kunnen Pals worden neergeschoten, zodat ze voedsel of materialen opleveren. De game is inmiddels ook speelbaar op PlayStation 5.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter slepen in verband met geschonden patenten in laatstgenoemde game. Sinds de release van Palworld eerder dit jaar wordt de game regelmatig vergeleken met de Pokémon-spellen, niet in de laatste plaats vanwege de gelijkenissen tussen de monsters in beide games.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!