'Halo Infinite gaat franchise niet maken of breken'
Het succes of falen van Infinite gaat niet doorslaggevend zijn voor de toekomst van de Halo-frachise, zo meldt Xbox-baas Phil Spencer.
Dat doet hij in een gesprek met IGN. "Halo is hier over tien jaar nog steeds. Is Infinite de spil in het bestaansrecht van de franchise? Absoluut niet."
Halo Infinite had eigenlijk vorig jaar rond de lancering van de Xbox Series-consoles moeten uitkomen, maar werd uitgesteld nadat gamers kritiek uitten op de graphics van het spel. De game moet nu ergens rond aankomende feestdagen uitkomen.
Spencer vervolgt: "De game heeft zo'n fanatieke groep fans en zoveel geschiedenis en lore dat de IP voorlopig nog wel bij ons blijft. Dat nemen we niet voor lief, maar ik geloof diep van binnen dat het zo is."
Ondanks dat de toekomst van Halo niet alleen van Infinite afhangt, is Spencer er zeker van dat de aankomende game aan de verwachtingen gaat voldoen. "We richten ons deze feestdagen op Halo en maken er een game van waar Halo-fans trots op gaan zijn."
"Ik denk dat er miljoenen mensen gaan zijn die het spel spelen en er van gaan houden, en er zullen vast mensen zijn die vinden dat er meer kansen in hadden gezeten", aldus Spencer. "Dat is simpelweg de manier waarop de entertainmentindustrie werkt, daar maken we onderdeel van uit en dat vinden we alleen maar fijn."
Halo Infinite moet ergens rond de feestdagen van dit jaar lanceren voor Xbox Series X en S, Xbox One en pc. De multiplayer wordt voor iedereen free-to-play.