Halo Infinite bevat dynamisch weersysteem
Gamer.nl
Nieuws

Halo Infinite bevat dynamisch weersysteem

De aankomende shooter Halo Infinite bevat een dynamisch weersysteem.

Dat blijkt uit een livestream van ontwikkelaar 343 Industries, waar het nieuwe informatie over de game deelde. Het dynamische weersysteem zorgt er voor dat er elementen als wind en mist kunnen verschijnen in de game. Na release kunnen er mogelijk ook nog (sneeuw)stormen worden toegevoegd. Er is ook een dag- en nachtcyclus aanwezig. Dit heeft ook invloed op hoe vijanden op de speler reageren.

343 gaf ook aan dat de ontwikkelaar voor de game is geïnspireerd door de Silent Cartographer-missie uit Halo: Combat Evolved. Hierin konden spelers zelf bepalen hoe ze de strijdt aangingen met de vijanden en hoe men de missie klaart. Deze filosofie moet als een rode draad door de open wereld van Infinite lopen.

343 Industries gaf nog veel meer kleine details tijdens de stream. Zo bevat de game geen dual wielding en kan men niet als een Elite spelen. "Dit is een Master Chief- en Spartan-verhaal." Ook kunnen spelers blijkbaar objecten van de rand van de spelwereld afduwen. 

Halo Infinite moest eigenlijk met de lancering van de Xbox Series X en S eind vorig jaar verschijnen. Na de eerste onthulling eerder in 2020, die door fans wisselend werd ontvangen, besloten 343 en Microsoft meer tijd in de ontwikkeling te steken. Infinite moet nu ergens later dit jaar uitkomen op Xbox Series X en S, Xbox One en pc. De multiplayer wordt daarbij free-to-play.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-prijs nog niet beïnvloed door importheffingen
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-prijs nog niet beïnvloed door importheffingen

Nintendo geeft wel toe dat ze er 'iets mee moeten doen'

Er is nog geen rekening gehouden met de Amerikaanse importheffingen bij het bepalen van de prijs van de Nintendo Switch 2.

Dat meldde Doug Bowser, de directeur van Nintendo Amerika, aan The Verge. Bowser werd gevraagd hoe Nintendo bij de prijs van de Switch 2 is uitgekomen. Hij wees op de nieuwe features van de console, waaronder het vernieuwde scherm en de nieuwe Joy-Cons. "We willen een toegankelijk systeem maken dat consumenten zien als onderdeel van hun entertainmentervaringen en waarvan ze begrijpen dat het lang meegaat. Dat zijn allemaal factoren die mede de prijs bepalen."

Hij vervolgt: "De importheffingen zijn niet meegenomen in de prijs. Dat kan echter in de toekomst wel gebeuren." Aan Wired meldde hij: "Het creëert een uitdaging. Het is iets waar we wat mee moeten doen." Wat de gevolgen precies gaan zijn is op dit moment nog onbekend, maar het is bijvoorbeeld mogelijk dat de Switch 2 in prijs omhoog gaat in de Verenigde Staten.

Afgelopen week werd aangekondigd dat de Nintendo Switch 2 in Europa voor 469,99 verkocht gaat worden - 450 dollar in de Verenigde Staten. Hoewel de pre-orders in de VS morgen zouden starten, kondigde Nintendo eind vorige week aan dat dit uitgesteld werd omdat het bedrijf de "potentiële impact van de heffingen" in de gaten wil houden. Wel zou de releasedatum van 5 juni wereldwijd intact blijven.

De Amerikaanse president Donald Trump kondigde afgelopen week nieuwe importheffingen op alle producten die de Verenigde Staten binnenkomen aan. Dat geldt ook voor landen waar Nintendo onderdelen van de Switch 2 laat produceren. Het bedrijf heeft de productie van de Switch 2 voor een groot deel van China naar Vietnam verplaatst om de importheffingen te ontlopen, maar Trump kondigde onlangs een heffing van 46 procent aan voor producten uit laatstgenoemde land.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fromsoftware benadrukt ook singleplayergames te willen blijven maken
Gamer.nl
Nieuws

Fromsoftware benadrukt ook singleplayergames te willen blijven maken

Ondanks de komst van The Duskbloods en Elden Ring: Nightreign

Ondanks de onthulling van Switch 2-multiplayergame The Duskbloods heeft Fromsoftware de intentie om ook singleplayergames te blijven ontwikkelen.

Dat liet regisseur Hidetaka Miyazaki weten in een interview op de Nintendo-website. "Laat mij iets adresseren. Zoals ik eerder al meldde, is The Duskbloods in essentie een multiplayergame, maar dat betekent niet dat we als bedrijf hebben besloten om ons voortaan puur op multiplayergames te richten. Zo hebben we ook een Switch 2-versie van Elden Ring aangekondigd, en zijn we nog altijd van plan om singleplayergames te ontwikkelen om toe te geven aan onze traditionelere stijl."

De opmerking moet Fromsoftware-fans vooral geruststellen, want naast The Duskbloods werkt de geprezen Japanse ontwikkelaar ook aan Elden Ring: Nightreign, wat een spin-off van Elden Ring is met een focus op coöperatieve gameplay. Het bedrijf wil dus ook singleplayergames blijven maken.

In het interview werden diverse details over The Duskbloods onthuld, zoals afgelopen week al op Gamer.nl gelezen kon worden. Zo starten spelers in een hub-gebied waar men een personage kan kiezen en deze naar eigen smaak aan kan passen. Vervolgens wordt men naar de online multiplayer getransporteerd, waar het meestal de bedoeling is om als laatste over te blijven. Soms zijn er echter ook andere doelen, zoals samen een baas zien te doden. Spelers verdienen beloningen die ze weer kunnen gebruiken om hun personage aan te passen en te verbeteren wanneer ze terugkeren naar het hub-gebied.

Spelers besturen zogeheten 'Bloodsworn'. Dit zijn wezens die menselijke krachten zijn ontstegen dankzij het speciale bloed dat door hun aderen stroomt. Ze nemen het tegen elkaar op in een gewelddadig gevecht voor 'First Blood', terwijl het einde van de mensheid nabij is. Vanwege het einde van de mensheid zijn er gebieden in de spelwereld te vinden die uit verschillende tijdperken lijken te komen.

The Duskbloods verschijnt ergens in 2026 voor Nintendo Switch 2. Hieronder kan nog eens de onthullingstrailer worden bekeken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!