Halo-franchiseregisseur Frank O'Connor officieel vertrokken bij Microsoft
Gamer.nl
Nieuws

Halo-franchiseregisseur Frank O'Connor officieel vertrokken bij Microsoft

Zijn nieuwe werkgever is nog niet bekend

Het is bevestigd dat Frank O'Connor, de franchiseregisseur van de Halo-reeks, is vertrokken bij Microsoft.

Een paar dagen geleden bleek al dat O'Connor mogelijk was vertrokken, aangezien hij dat meldde op LinkedIn. Toen was zijn vertrek echter nog niet officieel aangekondigd.

Dat is nu wel het geval. Microsoft laat aan journalist Stephen Totilo weten dat ze "Frank bedanken voor zijn vele bijdragen aan de Halo-franchise. We wensen hem het beste voor de toekomst."

Het is niet duidelijk wat O'Connor nu precies gaat doen, maar op LinkedIn valt t lezen dat hij zijn functie als franchiseregisseur voortzet bij een onbekend bedrijf in Seattle.

O'Connor werkte sinds 2004 aan de Halo-reeks. Zijn eerste taak was het schrijven van Bungie Weekly Update tijdens de ontwikkeling van Halo 2. In 2008 maakte hij de overstap naar 343 Industries. Die studio nam destijds de ontwikkeling van Halo over, omdat Bungie vertrok bij Microsoft om aan Destiny te gaan werken. De laatste jaren werkte hij als creative director aan verschillende projecten, waaronder de Halo-televisieserie.

O'Connor is niet de enige oudgediende rondom de Halo-franchise die zijn biezen heeft gepakt. Joseph Staten, de creative director van Halo Infinite, is onlangs ook vertrokken. Hij gaat bij Netflix Games aan een game werken, zo bleek vandaag.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!