'Grand Theft Auto 6 draait om tweeling in Carcer City'
Nieuws

'Grand Theft Auto 6 draait om tweeling in Carcer City'

Het verhaal van Grand Theft Auto 6 zou om een tweeling draaien wiens ouders door het kartel zijn vermoord.

Deze en meer mogelijke details over het langverwachte spel zijn naar buiten gebracht door insider Matheusvictorbr, die eerder wel vaker informatie rondom Rockstar-games heeft gemeld.

Volgens de insider speelt een tweeling - bestaande uit een man en vrouw - de hoofdrol. Hun ouders worden in 2003 gedood door het kartel in Brazilië. Spelers zouden dit meemaken via een proloog.

De kern van het spel zou zich echter in de moderne tijd afspelen. Broer en zus zouden al jarenlang van elkaar gescheiden zijn. Terwijl de broer werkt voor de DOA - een fictieve versie van de Drugs Enforcement Agency (DEA), zou de zus zich omhoogwerken in het kartel dat haar ouders heeft vermoord om op die manier wraak te nemen. Op die manier zouden broer en zus elkaar weer tegenkomen.

Volgens de insider zou het spel zich voornamelijk in Carcer City in de VS afspelen. Deze stad komt uit Rockstar-game Manhunt. Ook zouden Cuba, Columbia en het fictieve Vice City aangedaan worden. Ook nieuw volgens de insider is dat het spel vernietigbare gebouwen zou hebben. Tot slot meldt de insider dat de game op dit moment gepland staat voor een release in 2024.

Bovenstaande details zijn niet officieel bevestigd door Rockstar. Het enige dat het bedrijf bekend heeft gemaakt, is dat de ontwikkeling van de nieuwe Grand Theft Auto "in volle gang" is. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error