Glitches in GoldenEye 007 zaten volgens studio ook al in origineel
Nieuws

Glitches in GoldenEye 007 zaten volgens studio ook al in origineel

De glitches en prestatieproblemen die spelers van de Switch- en Xbox-versies van GoldenEye 007 ervaren, zaten volgens de studio verantwoordelijk voor de overzetting ook al in de oorspronkelijke versie van de game.

Sinds vandaag is GoldenEye 007 speelbaar via de Switch en Xbox-consoles. Sindsdien laten sommige spelers en journalisten zich negatief uit over de overzetting van de klassieke N64-game - zo zouden er allerlei glitches en prestatieproblemen aanwezig zijn.

Zo liet Digital Foundry's John Linneman via social media weten dat hij veel "vreemde" dingen opmerkte in de Xbox-versie, zoals naden tussen de textures en wiebelende pixels. Ook Switch-gamers klagen over problemen, waaronder de framerate van 30 fps.

Code Mystics Inc., de studio die heeft geholpen met de overzetting, laat weten dat de meeste problemen al in de oorspronkelijke code van de game zaten. "Dat is een neveneffect va simulatie: het neemt een paar grafische problemen uit het origineel mee."

Op een andere klacht gerelateerd aan de Xbox-overzetting reageert Code Mystics met dat de problemen "authentiek" zijn, "geen probleem met de emulatie. Het is simpelweg makkelijker om te zien in HD. De glitches zijn gedurende ontwikkeling naast de N64-game gelegd. Daar zijn ze ook zichtbaar, maar dan waziger."

GoldenEye 007 is nu beschikbaar op Switch en Xbox-consoles. Op Nintendo Switch kunnen alleen mensen met een Nintendo Switch Online-abonnement en uitbreidingspakket GoldenEye 007 spelen. De game verschijnt namelijk op de Nintendo 64-app. Op Xbox-consoles kunnen mensen met een Game Pass-abonnement aan de slag met de shooter. Ook mensen die Rare Replay hebben kunnen het spel kosteloos downloaden.

De Switch- en Xbox-versies van de heruitgave verschillen van elkaar. GoldenEye 007 via Switch Online is een overzetting van de N64-games zonder extra toeters of bellen, maar met een online multiplayer voor maximaal vier spelers. De Xbox Game Pass-versie wordt opgepoetst en heeft een 4k-resolutie, verbeterde framerate en achievements, maar alleen lokale multiplayer. Ook is de besturing geschikt gemaakt voor twee analoge sticks.

GoldenEye 007 verscheen in 1997 op de Nintendo 64 en is gebaseerd op de James Bond-film GoldenEye. De game stond bekend om de voor die tijd realistische schietactie. Naast een campagne bevatte het spel ook een lokale multiplayermodus voor vier spelers, die gretig aftrek vond.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!