Glitches in GoldenEye 007 zaten volgens studio ook al in origineel
Nieuws

Glitches in GoldenEye 007 zaten volgens studio ook al in origineel

De glitches en prestatieproblemen die spelers van de Switch- en Xbox-versies van GoldenEye 007 ervaren, zaten volgens de studio verantwoordelijk voor de overzetting ook al in de oorspronkelijke versie van de game.

Sinds vandaag is GoldenEye 007 speelbaar via de Switch en Xbox-consoles. Sindsdien laten sommige spelers en journalisten zich negatief uit over de overzetting van de klassieke N64-game - zo zouden er allerlei glitches en prestatieproblemen aanwezig zijn.

Zo liet Digital Foundry's John Linneman via social media weten dat hij veel "vreemde" dingen opmerkte in de Xbox-versie, zoals naden tussen de textures en wiebelende pixels. Ook Switch-gamers klagen over problemen, waaronder de framerate van 30 fps.

Code Mystics Inc., de studio die heeft geholpen met de overzetting, laat weten dat de meeste problemen al in de oorspronkelijke code van de game zaten. "Dat is een neveneffect va simulatie: het neemt een paar grafische problemen uit het origineel mee."

Op een andere klacht gerelateerd aan de Xbox-overzetting reageert Code Mystics met dat de problemen "authentiek" zijn, "geen probleem met de emulatie. Het is simpelweg makkelijker om te zien in HD. De glitches zijn gedurende ontwikkeling naast de N64-game gelegd. Daar zijn ze ook zichtbaar, maar dan waziger."

GoldenEye 007 is nu beschikbaar op Switch en Xbox-consoles. Op Nintendo Switch kunnen alleen mensen met een Nintendo Switch Online-abonnement en uitbreidingspakket GoldenEye 007 spelen. De game verschijnt namelijk op de Nintendo 64-app. Op Xbox-consoles kunnen mensen met een Game Pass-abonnement aan de slag met de shooter. Ook mensen die Rare Replay hebben kunnen het spel kosteloos downloaden.

De Switch- en Xbox-versies van de heruitgave verschillen van elkaar. GoldenEye 007 via Switch Online is een overzetting van de N64-games zonder extra toeters of bellen, maar met een online multiplayer voor maximaal vier spelers. De Xbox Game Pass-versie wordt opgepoetst en heeft een 4k-resolutie, verbeterde framerate en achievements, maar alleen lokale multiplayer. Ook is de besturing geschikt gemaakt voor twee analoge sticks.

GoldenEye 007 verscheen in 1997 op de Nintendo 64 en is gebaseerd op de James Bond-film GoldenEye. De game stond bekend om de voor die tijd realistische schietactie. Naast een campagne bevatte het spel ook een lokale multiplayermodus voor vier spelers, die gretig aftrek vond.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Geplande extra content voor Kingdom Come Deliverance 2 onthuld
Nieuws

Geplande extra content voor Kingdom Come Deliverance 2 onthuld

Diverse gratis updates en drie betaalde uitbreidingen op komst

Deep Silver en Warhorse Studios hebben bekendgemaakt welke content Kingdom Come Deliverance 2-spelers in de loop van het jaar voor de game kunnen verwachten.

Zo zal aankomende lente een aantal gratis updates verschijnen, waaronder een 'kappersfeature' om het uiterlijk van het hoofdpersonage te veranderen, een Hardcore-modus voor nog meer uitdaging en paardenraces. Gedurende de rest van het jaar zullen er diverse gratis updates uitkomen om de game te verbeteren.

In de loop van de zomer verschijnt de betaalde uitbreiding 'Brushes with Death'. Hierin helpt hoofdpersonage Henry een artiest met een twijfelachtig verleden. Ook in het najaar volgt een betaalde uitbreiding, ditmaal met de naam 'Legacy of te Forge', waarin spelers de smidsafkomst van Henry verkennen. Tot slot zal ook volgende winter een betaalde uitbreiding verschijnen in de vorm van 'Mysteria Ecclesia', waarin spelers de intriges van het Sedlec-klooster achterhalen.

De hierboven genoemde betaalde uitbreidingen maken onderdeel uit van de uitbreidingspas van de game, die ook bij de Gold Edition van het spel zit. Deze Gold Edition kost 79,99 euro.

Kingdom Come Deliverance 2 is het vervolg op de in 2018 verschenen eerste game en laat spelers terugkeren naar het Centraal Europa van de vijftiende eeuw - de game speelt zich na het eerste deel af. Spelers besturen Henry, de zoon van een smid, die in een duizelingwekkend verhaal van wraak, bedrog en zelfontdekking terechtkomt.

De game speelt zich af in het Boheems Paradijs, een echte locatie die nog altijd bezocht kan worden in de Tsjechische Republiek. Zo zijn er het majestueuze Kasteel Trosky en de mijnstad Kutná Hora. Het gameplayconcept van het origineel, waarin de wereld realistisch op de acties van de speler reageert, blijft intact. Wel is het vechtsysteem op de schop gegaan, en zijn er nu ook nieuwe wapens voor op afstand, zoals kruisbogen en vroege vuurwapens.

Kingdom Come Deliverance 2 komt op 4 februari naar pc (Steam en Epic Games Store), PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Onlangs bleek nog dat het spel volgens de makers het langste script voor een game ooit heeft.

Marvin Toepoel ging onlangs aan de slag met de game, zoals te lezen valt in de preview: "De rijke natuur van Bohemen komt nog veel beter tot zijn recht dan in het eerste deel, met dank aan sterk verbeterde graphics en belichting. Het geheel draait op PS5 soepel op 60 fps. Vanaf minuut één is ook duidelijk dat Warhorse Studios KCD2 een stuk beter heeft afgewerkt dan zijn voorganger. Npc’s bewegen natuurlijker en het handjevol bugs dat we tegenkomen is zo minimaal dat je goed op moet letten om er überhaupt iets van mee te krijgen (op twee crashes na). Waar deel één na zijn release nog maanden aan patches nodig had, lijkt het vervolg al voor release in een betere staat te verkeren."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Amerikaans importtarief op Mexico kan gameprijzen verhogen
Nieuws

Amerikaans importtarief op Mexico kan gameprijzen verhogen

Veel fysieke games die in de VS worden verkocht, worden in Mexico geproduceerd

Het importtarief dat de Verenigde Staten op in Mexico gemaakte producten gaat leggen, kan er voor zorgen dat de prijs van games gaat stijgen - uiteindelijk mogelijk zelfs mondiaal.

De huidige Amerikaanse president Donald Trump heeft aangegeven vanaf februari een handelstarief van 25 procent op producten uit Canada en Mexico te leggen die in de VS verkocht worden. Dat zou kunnen betekenen dat deze producten qua prijs gaan stijgen in dat land, om er voor te zorgen dat bedrijven deze tarieven kunnen betalen zonder in te leveren op hun verdiensten.

Mat Piscatella, de over het algemeen goed geïnformeerde executive director van gamemarketonderzoeksinstelling Circana (NPD), claimt dat deze importtarieven een negatief effect op gameprijzen kunnen hebben. Veel fysieke games die in de Verenigde Staten worden verkocht, worden namelijk in Mexico samengesteld.

Dit zou dus als effect kunnen hebben dat gameprijzen omhoog gaan - zowel voor fysieke als digitale games, aangezien gamebedrijven de prijzen van digitale games mogelijk gelijk zullen willen houden met fysieke games. Om de situatie overal gelijk te houden, is het mogelijk dat uitgevers de prijzen wereldwijd verhogen. De importtarieven kunnen er volgens Piscatella ook voor zorgen dat er minder games fysiek zullen uitkomen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!