Gerucht: Ubisoft werkt aan drie onaangekondigde Assassin's Creed-games
Nieuws

Gerucht: Ubisoft werkt aan drie onaangekondigde Assassin's Creed-games

Ubisoft zou drie Assassin's Creed-games in ontwikkeling hebben die nog niet zijn aangekondigd.

Dat hebben bronnen aan Insider Gaming gemeld. Het zou gaan om games met de codenamen Nebula, Raid en Echoes. Volgens een van de bronnen "gaat Ubisoft volledig voor Assassin's Creed".

Project Nebula zou in ontwikkeling zijn bij Ubisoft Sofia, dat mee heeft geholpen aan Assassin's Creed 3: Liberation en Rogue. De game zou zich in India, het Azteekse rijk en rondom de Middelandse Zee afspelen.

Project Raid zou een coöperatieve game voor vier spelers worden met PvE-elementen. Daarbij zou het spel free-to-play zijn en allerlei personages uit andere AC-games bevatten. Ubisoft Chengu zou aan de game werken.

Tot slot is er Project Echoes, dat ontwikkeld zou worden door Ubisoft Annecy, de studio die voorheen multiplayercomponenten voor games als Assassin's Creed en Splinter Cell maakte en ook mee heeft geholpen aan The Division 2. Ook Project Echoes zou een multiplayergame zijn.

De bovenstaande games zouden naast de al aangekondigde Assassin's Creed-spellen in ontwikkeling zijn. Zo is er Assassin's Creed Mirage, dat teruggaat naar de basis van de reeks. Verder moeten diverse AC-avonturen binnen het aangekondigde Assassin's Creed Infinity uitkomen, waaronder Codename Red, Codename Hexe en Codename Jade. Ook werd er al een multiplayerproject onder de naam Project Invictus aangekondigd. Tot slot is de vr-game Project Nexus in ontwikkeling.

Volgens de bronnen zou Ubisoft weer terug willen naar jaarlijkse releases voor Assassin's Creed, waarbij delen elk jaar behoorlijk van elkaar verschillen. Insider Gaming claimt dat Mirage ergens voor augustus dit jaar gepland staat, terwijl Nexus in 2023 uit zou moeten komen. Codename Red zou in 2024 verschijnen, gevolgd door Invictus in 2025 en Hexe in 2026.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!