Geen plannen voor direct vervolg op Tales of Arise
Er zijn geen plannen om een direct vervolg te maken op de rpg Tales of Arise.
Dat laat producent Yusuke Tomiwaza weten aan Edge Magazine, dat vervolgens door GamesRadar online werd gemeld. Tomizawa vindt dat het verhaal van de game goed afgerond is, waardoor fans met "een fijne nasmaak" achterblijven.
In plaats van een direct vervolg lijken de producent en Bandai Namco de Tales of-reeks hierna weer een nieuwe richting op te willen nemen, om zo "nieuwe fans te creëren en het jrpg-genre verder uit te breiden". Bandai Namco wil het succes van Tales of Arise verder uitbouwen - er zijn in de eerste maand sinds release 1,5 miljoen exemplaren verscheept, waardoor het de snelst verkochte game in de reeks is.
Tales of Arise verscheen vorig jaar voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en Steam. De game speelt zich af in een zonnestelsel waarin twee buurtplaneten genaamd Dahna en Rena zijn. De inwoners van Dahna zien Rena duidelijk in de lucht. Er bestaan dan ook legendes over Rena en diens bevolking, maar deze legendes verbloemen een duistere waarheid. De mensen van Rena heersen namelijk over Dahna en stelen de vele bronmaterialen van de planeet.
De game scoorde een 8 op Gamer.nl: "Tales of Arise heeft een chaotisch maar onderhoudend en strategisch gevechtssysteem, een weelderige en prachtig vormgegeven wereld om te verkennen en personages waarin je jezelf kunt herkennen. De rode lijn van het verhaal – de underdog die de tirannie ten val brengt – is een mooie motivatie. Grotere vernieuwingen blijven uit, maar dat neemt niet weg dat deze Japanse actie-rpg een feest is voor iedereen met interesse in de reeks en ’het genre in het algemeen."