FromSoftware: 'Uitdagende games zijn onze identiteit'
FromSoftware is voorlopig niet van plan om te stoppen met het maken van enorm uitdagende games. De ontwikkelaar ziet dat juist als diens identiteit.
Dat meldt regisseur Hidetaka Miyazaki in een interview met New Yorker. Het artikel geeft aan dat FromSoftware-games bijna altijd erg uitdagend zijn en suggereert dat deze uitdaging een cruciaal onderdeel is van het medium games, ten opzichte van escapisme of verheffing.
"We kijken altijd hoe we dingen kunnen verbeteren, maar wat onze games specifiek betreft zorgt uitdaging ervoor dat we betekenis geven aan de ervaring", aldus Miyazaki. "Het is dus niet iets waar we op dit moment mee willen stoppen. Het is onze identiteit."
Miyazaki legt ook uit hoe hij de hoge moeilijkheidsgraad in zijn games ziet: "Ik zie het als het oplossen van problemen. We lopen allemaal tegen problemen aan in ons dagelijks leven. Daar oplossingen voor vinden geeft altijd voldoening. Maar in het leven krijgen we die voldoening niet altijd meteen."
De meest recente game van FromSoftware, Elden Ring, is sinds kort verkrijgbaar op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. De game scoorde een 9,5 op Gamer.nl: "Elden Ring leent een heleboel van Dark Souls en een beetje van Bloodborne en Sekiro. Met de blauwdrukken van die games in handen is FromSoftware gaan bouwen en bouwen. Het resultaat is een gigantisch goede openwereldgame die zowel qua schaal als detail een onvergetelijke indruk achterlaat, maar daardoor ook afschrikt."