Filters en mods toegevoegd aan TMNT: Shredder's Revenge
Nieuws

Filters en mods toegevoegd aan TMNT: Shredder's Revenge

Via een gratis update zijn er schermfilters en 'mods' aan Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge toegevoegd.

Spelers kunnen nu een filter aanzetten waarmee wordt gesimuleerd dat er op een oude CRT-televisie wordt gespeeld. Daarbij kan men kiezen tussen zowel een normaal CRT-scherm als een gebogen CRT-scherm. Ook is er een filter die simuleert dat er een videoband wordt bekeken.

De update voegt ook mods toe, geïnspireerd door schakelaars op oude arcadekasten waarbij spelers in ruil voor geld de moeilijkheidsgraad van een game konden aanpassen. Er zijn elf van deze mods beschikbaar in de game, waarmee men bijvoorbeeld kan instellen dat Super Attacks levelsenergie kosten in plaats van Ninja Power. Spelers kunnen zelfs tegelijk met dezelfde personages spelen. De volledige patch notes zijn hier te lezen.

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge is in de loop van dit jaar uitgekomen voor Steam, Switch, PlayStation 4, PlayStation 5 en Xbox. Ook is er onlangs een fysieke versie uitgekomen. Het betreft een side-scrolling vechtgame die draait om de vier striphelden. Shredder's Revenge is daarbij een spiritueel vervolg op de klassieke brawler Turtles in Time. Het spel kan online en lokaal door zes spelers tegelijk gespeeld worden.

Het spel scoorde een 8 op Gamer.nl: "Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge biedt tijdloos vermaak. Je ziet dat ontwikkelaar Tribute Games er met liefde aan heeft gewerkt. Dat levert tegelijk ook een veilige game met enkele gebreken op, waarbij de chaotische multiplayer het meeste roet in het eten gooit voor minder ervaren spelers. Los van dat is dit spel je tijd meer dan waard."

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Deep dive' van Indiana Jones and the Great Circle maandag te zien
Nieuws

'Deep dive' van Indiana Jones and the Great Circle maandag te zien

Game komt op 9 december naar Xbox Series en pc, en volgend jaar naar PS5

Aankomende maandagmiddag zendt Bethesda een zogeheten 'gameplay deep dive' uit van het aankomende Indiana Jones and the Great Circle.

In de video - die hieronder alvast klaarstaat, maar pas maandag om 16:00 uur Nederlandse tijd bekeken kan worden - praat audio director Pete Ward van ontwikkelaar MachineGames over het spel en krijgen kijkers meer te zien van het nieuwe avontuur van Indiana Jones.

Indiana Jones and the Great Circle heeft een eerstepersoonsperspectief, al wisselt de camera soms naar de derde persoon - bijvoorbeeld tijdens tussenfilmpjes of wanneer Indiana Jones klimt. Het uiterlijk van het hoofdpersonage is gebaseerd op een jonge Harrison Ford, terwijl de stem wordt ingesproken door Troy Baker.

Het verhaal van de game speelt zich af tussen de films Raiders of the Lost Ark en The Last Crusade. Wanneer Indiana Jones in Marshall College op een inbreker in de vorm van een gigantische man stuit die een relikwie steelt, reist de avonturier af naar Vaticaanstad om meer te weten te komen. Andere locaties die spelers bezoeken, zijn onder andere Egypte en de Himalaya.

Spelers kunnen tijdens gevechten niet alleen schieten met geweren, maar ook vechten met hun vuisten of gebruikmaken van de iconische zweep. Puzzels spelen daarnaast een belangrijke rol in de game.

Lars Cornelis kreeg eerder een uitgebreide presentatie van de game en schreef een preview: "De spelwereld oogt onmiskenbaar als de jaren dertig, maar dan door een jaren tachtig-lens, compleet met een acteur uit die tijd. Of het inderdaad de perfecte hommage aan de originele Indiana Jones-trilogie wordt, weten we later dit jaar."

Indiana Jones and the Great Circle verschijnt op 9 december voor Xbox Series-consoles, pc en Xbox Game Pass. In de lente van 2025 komt het spel ook naar PlayStation 5. Onlangs bleek dat Bethesda en MachineGames op 60 frames per seconde mikken, zowel op Xbox Series X als S.

View post on X
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sony over falen van Concord: 'We zijn nog aan het leren'
Nieuws

Sony over falen van Concord: 'We zijn nog aan het leren'

Het bedrijf wil meer en eerdere controlepunten tijdens de ontwikkeling inbouwen

Sony-directeur Hiroki Totoki heeft publiekelijk teruggeblikt op het uitkomen en kort daarna weer offline halen van de multiplayergame Concord.

Dat deed hij in een vragensessie na het bekendmaken van de kwartaalcijfers van het bedrijf. Totoki werd gevraagd naar het falen van Concord en de liveservicestrategie van het bedrijf, en hij gaf aan dat het een leerproces is.

"We zijn nog aan het leren", zo meldde hij (vertaald door VGC). "Wat betreft nieuwe IP weet je het eindresultaat pas wanneer je het probeert. Terugblikkend moeten we waarschijnlijk veel controlepunten creëren, waaronder het testen onder spelers en intern evalueren, en deze controlepunten goed timen. We moeten deze punten sneller in het ontwikkelproces inbouwen."

Totoki's conclusie is een logische: tussen de gameplayonthulling van Concord en de uiteindelijke release zaten maar een krappe drie maanden, met vlak voor de release één korte bètaperiode. Totoki geeft ook aan dat er een betere synergie tussen de verschillende divisies van Sony moet zijn - bijvoorbeeld tussen de ontwikkeling en het salesteam - en dat de timing van een release van een game ook optimaal moet zijn, ook ten opzichte van games in soortgelijke genres van andere uitgevers.

Tijdens het gesprek haalde Sony's senior vicepresident van financiën Sadahiko Hayakawa Helldivers 2 aan als een succesvolle liveservicegame van het bedrijf. Volgens hem heeft Sony van de releases van beide games geleerd. Sony wil een uitgebreide gamesportfolio bouwen bestaande uit singleplayergames en liveservicegames, waarbij die laatste categorie logischerwijs meer risico met zich meebrengt.

Nadat begin september Concord voorgoed offline ging en spelers hun geld terugkregen, werd eind vorige maand aangekondigd dat de ontwikkelaar van de game, Firewalk Studios, is gesloten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!