F1 Manager 2022 blijft toch wel ondersteund worden
Nieuws

F1 Manager 2022 blijft toch wel ondersteund worden

Frontier Developments blijft het pas uitgekomen F1 Manager 2022 - in tegenstelling tot eerdere berichtgeving - toch ondersteunen.

Vorige week liet Frontier weten na een aankomende patch geen grote updates voor F1 Manager 2022 meer uit te brengen zodat het bedrijf zich kon richten op de toekomst van de franchise. De keuze werd negatief ontvangen door fans.

Het bedrijf heeft op Reddit inmiddels een nieuw statement uitgebracht, waarin het schrijft dat er toch wel updates blijven uitkomen voor de game. Of het gaat om miscommunicatie in het oorspronkelijke bericht, of dat Frontier zich heeft bedacht na de negatieve respons van fans, is niet duidelijk.

Hoe dan ook laat de ontwikkelaar weten dat de spelers belangrijk zijn voor de studio en dat feedback gewaardeerd wordt. Er blijven in de toekomst verbeteringen voor het spel uitkomen. Als voorbeeld worden enkele bugs genoemd die spelers op dit moment irriteren en die opgelost gaan worden.

F1 Manager 2022 werd toen het uitkwam in augustus wisselend ontvangen. Veel gamers hoopten dat Frontier de game dan ook ruimschoots zou blijven ondersteunen om de ervaring te verbeteren - vergelijkbaar met andere games van de studio, zoals Planet Coaster - maar dat blijkt nu niet het geval te zijn. Op Reddit uiten fans hun teleurstelling over het feit dat er maar twee maanden volledige ondersteuning voor de game is vanuit de ontwikkelaar.

Frontier heeft eerder een deal gesloten met F1, waardoor het vier games mag uitbrengen gebaseerd op de sport. De aankomende patch voor F1 Manager 2022 moet wagens van de officiële F1-teams visueel verbeteren en allerlei bugs oplossen.

De game ontving een 6,5 op Gamer.nl: "F1 Manager 2022 is een aardige poging om de koningsklasse van de autosport te vertalen naar een managementgame. Het gebrek aan diepgang zorgt er wel echter voor dat je na een seizoen of twee de pitstraat graag weer verlaat."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Studio van voormalige Mass Effect-ontwikkelaar pauzeert werkzaamheden
Nieuws

Studio van voormalige Mass Effect-ontwikkelaar pauzeert werkzaamheden

Er is onvoldoende financiering gevonden

Worlds Untold, een nieuwe studio van Mass Effect-schrijver Mac Walters, "pauzeert" de huidige werkzaamheden tot er een partner die voor de financiering kan zorgen is gevonden.

Dat heeft Walters via een statement op LinkedIn laten weten. Terwijl er naar financiën wordt gezocht, staat het werknemers van Worlds Untold vrij om naar andere werkzaamheden te zoeken. Volgens Walters gaat het om een moeilijke maar nodige keuze.

Worlds Untold werd vorig jaar uit de doeken gedaan. Het gaat om een studio die in samenwerking met NetEase Games is opgericht, maar blijkbaar is dat alleen niet genoeg voor het bestaansrecht van het bedrijf.

De studio uit Vancouver, Canada heeft als doel franchises te ontwikkelen "met diepgang en mogelijkheden die niet in een enkele game of zelfs een enkel medium passen". Het eerste spel moet een actie-adventuregame worden die zich in de nabije toekomst afspeelt. Daarbij moet er een "adembenemende spelwereld vol met mysterie en verkenning" in zitten. Zolang de financiering van de studio niet rond is, lijkt de toekomst van dit spel ook onduidelijk.

Walters vertrok begin vorig jaar bij Bioware. Hij heeft onder andere aan Jade Empire gewerkt, was de hoofdschrijver van Mass Effect 2 en 3 en de regisseur van Mass Effect: Legendary Edition. Andere grote namen die bij Worlds Untold aan de slag gingen, waren art director Ramil Sunga, die mee heeft gewerkt aan Anthem, Mass Effect Andromeda en Dragon Age, en audioregisseur Sotaro Tojima, bekend van Halo en Metal Gear Solid.

Eerder deze week werd al aangekondigd dat Humanoid Origin zijn deuren sluit. Dit is een studio die werd gerund door Casey Hudson, de voormalige regisseur van Mass Effect. Ook hier was een tekort aan financiering de hoofdoorzaak.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ubisoft zou Animal Crossing-achtige game in ontwikkeling hebben
Nieuws

Ubisoft zou Animal Crossing-achtige game in ontwikkeling hebben

'Alterra' zou pas over een aantal jaar uitkomen

Ubisoft Montreal zou al zo anderhalf jaar werken aan een Animal Crossing-achtige game die de projectnaam Alterra draagt.

Dat claimt Insider Gaming te hebben vernomen. Het spel zou geboren zijn uit de restanten van een eerder geannuleerd project van de studio, en Patrick Redding - de creative director van Gotham Knights - zou aan het roer staan van de ontwikkeling. Ook Ubisoft-oudgediende Fabien Lhéraud zou betrokken zijn bij het project.

Alterra wordt door Insider Gaming omschreven als een "door Animal Crossing geïnspireerde social sim" waarin spelers op een eiland vol met NPC's genaamd Matterlings leven. Deze Matterlings zouden qua uiterlijk vergelijkbaar zijn met Funko Pop-figuurtjes en combinaties zijn tussen echte dieren en fictionele wezens, waaronder draken en ijsberen.

Een belangrijk aspect van de game zou het gebruik van voxels zijn, waarmee spelers deels hun eigen spelwereld kunnen vormgeven - ietwat vergelijkbaar met Minecraft. Daarbij zou men het eiland kunnen verlaten om verschillende soorten gebieden te bezoeken, waaronder een ijswereld. Dit zou weer belangrijk zijn om verschillende soorten materialen te verzamelen.

Het is niet bekend of en wanneer Ubisoft het project gaat onthullen, maar volgens Insider Gaming kan het nog wel enkele jaren duren voordat Alterra - of hoe de game tegen die tijd ook zal heten - uitkomt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!