Eventuele Dying Light 3 moet speler vanaf het begin sterker laten voelen
Een eventuele derde game in de Dying Light-reeks moet spelers vanaf het begin af aan al veel sterker later voelen.
Dat laat Tymon Smektała, de hoofdontwerper van Dying Light 2: Stay Human, weten aan VGC. Volgens hem was dat een fout van ontwikkelaar Techland in het tweede deel: in het begin is de speler te zwak.
"Als we ooit Dying Light 3 zouden maken, zou ik het hoofdpersonage laten beginnen met grotere en betere moves en skills. We hebben Dying Light 2 hetzelfde aangepast als de eerste game, waarin de speler behoorlijk zwak begint en zich gedurende de game ontwikkelt. Ik zou dit willen corrigeren nu ik drie maanden na release terugblik op Dying Light 2. Als de derde game ooit gemaakt wordt, moet het hoofdpersonage met meer krachten, skills en mogelijkheden starten."
Dying Light 2: Stay Human is sinds eerder dit jaar verkrijgbaar voor pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. Een Switch-versie moet later dit jaar naar de cloud komen. Vorige week werd de eerste verhalende dlc voor de game uitgesteld van juni dit jaar naar september.
Het spel werd met een 8 beloond op Gamer.nl: "Dying Light 2: Stay Human maakt freerunnen leuker en creatiever. Door meer controle te bieden zijn Hoofd- en zijmissies verrassend boeiend en diepgaand. De personages komen door uitstekend schrijf- en stemwerk goed uit de verf en de speler wordt meermaals in conflict gebracht door de vele keuzes die écht impact hebben op het verhaal. Het prachtige Villedor leent zich uitstekend voor oneindig veel freerunplezier, met of zonder vrienden."