Elden Ring-spelers stierven in totaal 9 miljard keer
Bandai Namco heeft ter ere van het eenjarige jubileum van Elden Ring een overzicht met spelersstatistieken gedeeld.
De statistieken worden gedeeld via de officiële website van de uitgever. Uit de cijfers blijkt dat alle Elden Ring-spelers bij elkaar in totaal meer dan negen miljard keer zijn doodgegaan. 69 procent van die sterfgevallen werd veroorzaakt door vijanden en npc's, veertien procent door een val van grote hoogte, vijftien procent door statuseffecten en slechts twee procent door toedoen van andere spelers.
Malenia, Blade of Miquella is de eindbaas waar spelers de meeste pogingen voor hebben gedaan. In totaal gingen ze 329 miljoen keer de strijd met haar aan. Margit, The Fell Omen, de eerste grote verplichte eindbaas in het spel, is in totaal 281 miljoen keer bevochten. De Tree Sentinel in Limgrave (277 miljoen), Radagon of the Golden Order (148 miljoen) en Starscourage Radahn (139 miljoen) maken de top 5 compleet.
Spelers hebben in totaal meer dan een miljard summons ingeroepen. Rock Sling, Crystal Torrent, Glintstone Pebble, Greatblade Phalanx en Rotten Breath zijn de meest gebruikte spreuken. Tot slot zijn Blessing of the Erdtree, Bestial Sling, Golden Vow, The Flame of Frenzy en Bestial Vitality de meest verkregen incantations.
Elden Ring kwam in februari 2022 uit op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. Het spel is ontwikkeld door FromSoftware, de studio achter soulslikes zoals Dark Souls en Bloodborne. In totaal is het spel al zo'n twintig miljoen keer verscheept. Op de Game Awards van 2022 werd Elden Ring uitgeroepen tot de game van het jaar.
Marcel Vroegrijk gaf de game een 9,5 op Gamer.nl. "Elden Ring leent een heleboel van Dark Souls en een beetje van Bloodborne en Sekiro. Met de blauwdrukken van die games in handen is FromSoftware gaan bouwen en bouwen. Het resultaat is een gigantisch goede openwereldgame die zowel qua schaal als detail een onvergetelijke indruk achterlaat, maar daardoor ook afschrikt."