EA Motive: Dead Space wordt één onafgebroken shot
De remake van Dead Space wordt volgens ontwikkelaar EA Motive één onafgebroken shot.
Dat blijkt uit een interview met het team achter de game.
"De supersnelle ssd's op modernere systemen maken het mogelijk om heel snel te laden", zegt regisseur Roman Campos-Oriola. "Het is onze intentie om een volledig onafgebroken ervaring te bieden, het wordt één naadloos shot, van het startscherm tot de eindcredits."
Ook benadrukt EA Motive dat de game geen reboot is, maar een 'herinterpretatie' van de originele game.
"De belangrijkste inspiratiebron is de originele visie voor Dead Space", legt art director Mike Yazijian uit. "We volgen het verhaal, de art direction, alles, uit respect voor de originele game. We verwijderen ook wat dingen uit het origineel die niet werken, om ervoor te zorgen dat de game relevant blijft voor een modern publiek - maar zelfs dat is zeer voorzichtig gedaan."
De remake van Dead Space verschijnt voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Volgens Venturebeat moet de game eind volgend jaar verschijnen, als de ontwikkeling voorspoedig verloopt.