Dying Light-games meer dan dertig miljoen keer verkocht
De Dying Light-games zijn samen meer dan dertig miljoen keer verkocht.
Dat heeft Techland vorige week aangekondigd middels een livestream waarin het eenjarig jubileum van Dying Light 2 werd gevierd. Daarbij laat de ontwikkelaar weten de komende jaren meer content voor het vervolg uit te willen brengen.
"De fantastische cijfers spreken voor zich en bevestigen het succes van de Dying Light-reeks", aldus chief publishing Oleg Klapovskiy. "We hebben dit aan onze geweldige community te danken. Ik wil hen opnieuw bedanken voor hun geweldige steun. We hebben ambitieuze plannen: niet alleen om de game verder te ontwikkelen en te ondersteunen, maar ook om uit te breiden naar andere media."
Dying Light 2: Stay Human is beschikbaar op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Steam, Epic Games Store en Switch via de cloud. In de game overleven spelers in The City, dat door de zombie-uitbraak een gebrek heeft aan levensmiddelen. Door bondgenootschappen te sluiten met facties en andere keuzes te maken hebben spelers invloed op hoe de stad zich ontwikkelt.
Ruan gaf een 8 aan de game: "Dying Light 2: Stay Human maakt freerunnen leuker en creatiever. Door meer controle te bieden zijn Hoofd- en zijmissies verrassend boeiend en diepgaand. De personages komen door uitstekend schrijf- en stemwerk goed uit de verf en de speler wordt meermaals in conflict gebracht door de vele keuzes die écht impact hebben op het verhaal. Het prachtige Villedor leent zich uitstekend voor oneindig veel freerunplezier, met of zonder vrienden."