Details van Ubisofts Skull and Bones gelekt door insider
Insider Tom Henderson heeft diverse details rondom het meerdere malen uitgestelde Ubisoft-spel Skull and Bones gelekt.
Dat deed hij op Twitter. Hoewel het niet duidelijk is hoe Henderson aan de informatie komt, brengt hij wel vaker op voorhand correcte informatie gerelateerd aan games uit.
Volgens Henderson kunnen spelers in het begin van de game alleen een vlot maken, waarna men door het verzamelen van materialen en het klaren van missies kan upgraden naar een vissersboot en uiteindelijk een schip.
Er zouden vijf verschillende niveaus van schepen in de game zitten, gebaseerd op grootte. Daarbij zouden er ook drie verschillende categorieën qua schepen zijn: vrachtschepen, gevechtsschepen en verkenningsschepen. Schepen moeten met blauwdrukken en materialen gemaakt worden. Men kan schepen ook uitbreiden met andere zeilen, extra bescherming en laadruimte.
De game speelt zich af op de Indische Oceaan. Ergens in de spelwereld zou een fictionele piratenhaven zijn, gebaseerd op Madagaskar. Spelers zouden niet alleen op zee varen, maar ook af en toe aanmeren en op land kunnen praten met computergestuurde personages. Daar zouden overigens geen gevechten of klim- en klauterwerk vergelijkbaar met de Assassin's Creed-games plaatsvinden.
Eerder dit jaar meldde een anonieme bron dat de ontwikkeling van Skull and Bones voor de tweede keer opnieuw is begonnen, nadat managing director Hugues Ricour van Ubisoft Singapore vorig jaar ontslagen werd. De game werd in 2017 al aangekondigd. Volgens Henderson komt het spel voorlopig nog niet uit, maar de ontwikkeling zou wel eindelijk naar wens verlopen.