Derde seizoen Battlefield 2042 begint op 22 november
Nieuws

Derde seizoen Battlefield 2042 begint op 22 november

Het derde seizoen van Battlefield 2042 begint op 22 november. Dice heeft bekendgemaakt wat er allemaal in dit seizoen zit.

Dat deed het bedrijf op de officiële website van de game. Het derde seizoen het Escalation en voegt een nieuwe map toe, alsmede een nieuwe Specalists, wapens, een tank en een vernieuwd klassensysteem.

De nieuwe map heet Spearhead en speelt zich af in de ongerepte Zweedse wildernis, waar tevens twee wapenfabrieken staan. Verder worden er nieuwe versies van de maps Manifest en Breakaway uitgerold tijdens seizoen 3, nadat in seizoen 2 Kaleidoscope, Renewal en Orbital al op de schop zijn gegaan.

De nieuwe specialist heet Rasheed Zain, afkomstig uit Egypte. Hij gebruikt de XM370A airbust rifle en kan zijn gezondheid opnieuw opladen na het neerschieten van een vijand. Verder worden er werpmessen toegevoegd, alsmede drie nieuwe wapens: de Rorsch Mk-4-railgun, het semi-automatische NVK-S22-jachtgeweer met twee lopen en het NVK-P125 Bullpup-pistool. 

De nieuwe EMKV90-TOR-tank heeft twee modi; eentje waarin de tank relatief snel is en eentje waarin hij langzamer is, maar meer schade kan aanrichten. Tot slot zijn er nieuwe Assignments in Escalation te vinden, die geklaard kunnen worden om Vault-wapens te ongrendelen, waaronder de XM8 en A-91.

In het nieuwe klassenssysteem worden specialisten in groepen verdeeld gebaseerd op hun rollen. Dit wordt, samen met aanpassingen in de balans, uitgerold via update 3.2 ergens begin 2023. Dice heeft verder laten weten dat het ook al werkt aan seizoen 4 en content voor daarna.

Eerder hebben EA en Dice bevestigd dat Battlefield 2042 op 22 november aan Xbox Game Pass Ultimate en EA Play wordt toegevoegd.

Watch on YouTube

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation blijft zich zowel op singleplayer- als liveservicegames richten
Nieuws

PlayStation blijft zich zowel op singleplayer- als liveservicegames richten

Voor iedereen wat wils

Hermen Hulst, een van de CEO's van PlayStation, heeft aangegeven dat het bedrijf zich zowel op liveservicegames als singleplayertitels blijft richten.

Dat meldde hij in een interview met Famitsu (via Insider Gaming), waarin hij ook het belang van oudere franchise benadrukte. Meer daarover valt in dit Gamer.nl-nieuwsbericht te lezen.

"De game-industrie verandert constant door diverse factoren, waaronder technologische ontwikkelingen, nieuwe genres en nieuwe manieren om te spelen", aldus Hulst. "Een ding dat constant blijft, is dat mensen verlangen naar geweldige entertainmentervaringen. De aandacht die games krijgen groeit alleen maar. Dit zorgt ook voor meer concurrentie. Net zoals de vele andere bedrijven binnen de industrie moeten we veranderingen doorvoeren in onze bedrijfsvoering om een stabiele fundering te behouden." Volgens Hulst zal PlayStation dan ook "zich blijven richten op het ontwikkelen van liveservicegames, alsmede de verhaalgedreven singleplayertitels die onze spelers willen".

Sony heeft al enkele jaren een steeds grotere focus op liveservicegames, met wisseldne resultaten. Zo werd een The Last of Us-multiplayergame geannuleerd voordat hij uitkwam en was de multiplayershooter Concord maar enkele weken online voordat hij weer voorgoed verdween. Toch wordt er ook succes geboekt. Hulst haalde Helldivers 2 aan als voorbeeld voor een succesvolle, moderne liveservicegame. "We leren veel terwijl we onszelf aanleren om liveservicegames van hoge kwaliteit binnen Sony Interactive Entertainment te ontwikkelen. Helldivers 2 trok veel spelers aan dankzij een constante stroom aan nieuwe content, en de resultaten tonen de potentie van liveservicegames aan."

Tegelijkertijd brengt Sony inderdaad nog altijd singleplayergames uit, zoals eerder dit jaar Astro Bot en volgend jaar Death Stranding 2: On the Beach en Ghost of Yotei. Daarnaast werd eerder deze maand tijdens The Game Awards Naughty Dogs nieuwe game Intergalactic: The Heretic Prophet onthuld.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Stardew Valley is meer dan 41 miljoen keer verkocht
Nieuws

Stardew Valley is meer dan 41 miljoen keer verkocht

De ontwikkelaar werkt ondertussen aan nieuwe game Haunted Chocolatier

Wereldwijd zijn er meer dan 41 miljoen exemplaren van Stardew Valley verkocht.

Dat valt op de officiële website van de game te lezen. Het huidige verkoopaantal is in deze maand gemeten en dus het meeste recente verkoopaantal dat over de game bekend is gemaakt.

Stardew Valley is verkrijgbaar op pc, Nintendo Switch, PlayStation 4 en Xbox One. Duidelijk is dat meer dan 26 miljoen van de verkochte exemplaren om de pc-versie draait. Daarnaast is de Switch-versie 7,9 miljoen keer verkocht.

Afgelopen najaar kwam er nog een grote nieuwe update voor Stardew Valley uit. Nu deze beschikbaar is, zet ontwikkelaar Eric 'ConcernedApe' Barone zijn werk aan zijn volgende game weer voort. Haunted Chocolatier werd in 2021 aangekondigd. Spelers moeten in de game ingrediënten verzamelen om chocolade mee te maken en die vervolgens weer verkopen. Volgens Barone zit het spel echter vol met andere bezigheden, maar daar heeft hij nog niet veel over gedeeld. De game is in ieder geval ontwikkeling voor pc.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!