Deck Nine wil ‘dichtbij kern Life is Strange-franchise’ blijven
Gamer.nl
Nieuws

Deck Nine wil ‘dichtbij kern Life is Strange-franchise’ blijven

Deck Nine wil ‘dichtbij de kern' van de Life is Strange-franchise blijven.

Dat vertelt senior narrative designer van Life is Strange: True Colors in een interview met Gamer.nl.

“We zijn super vereerd om een soort van de leiding te hebben over de franchise”, antwoordt Littleton op de vraag of Dontnods adventuregames naast die van Deck Nine kunnen bestaan. 

“We hielden namelijk van Life is Strange als fans voordat we Life is Strange-ontwikkelaars werden. Daarom zijn we heel enthousiast over bepaalde zaken – full performance is een hele belangrijke als je het hebt over de serie evolueren en wat voor soort verhalen we kunnen vertellen.

En met aspecten als een open wereld en het afschaffen van episodes willen we de franchise blijven voortbewegen en zorgen dat het aanslaat bij moderne spelers, terwijl games over het algemeen evolueren. Maar het is voor ons ook nog steeds belangrijk om dichtbij de kern van de franchise te blijven, en de dingen die ons in de eerste plaats aantrokken. We waren in ieder geval super enthousiast toen Tell Me Why verscheen, en we wensen de mensen bij Dontnod het beste.”

©GMRimport

Deze week verschijnt een betaalde uitbreiding voor Life is Strange: True Colors, genaamd Wavelengths. Daarvoor keert actrice Katy Benz terug als het personage Steph, die een jaar voor de gebeurtenissen van de hoofdgame in een muziekwinkel werkt. Vanwege de pandemie werden opnames voor de uitbreiding deels in de studio en deels thuis gedaan.

“Ik ben naar de studio bij Deck Nine geweest, en ik heb ook dingen thuis gedaan”, legt Benz uit. “We hebben alle video’s en motion capture in de studio gedaan, en toen we alles daarvoor hadden ben ik teruggegaan naar mijn appartement voor de rest van het voice-overwerk.”

Ook verduidelijkt Littleton dat spelers Life is Strange: True Colors moeten uitspelen alvorens ze de uitbreiding kunnen opstarten en dat de lengte ongeveer vergelijkbaar is met een hoofdstuk uit de hoofdgame. Verder kunnen spelers enkele nieuwe gameplayelementen bevatten, waaronder swipen op een datingapp en dungeons & dragons, vergelijkbaar met Life is Strange: Before the Storm.

Wavelengths verschijnt op 30 september voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!